XXL Nutrition

Verdonk is nu anti-moslim geworden..weg met homo moslims

Ano_80

Colossal Veteran
uitgeschakeld
10.000 berichten
Waardering
252
Lengte
1m86
Massa
108kg
Vetpercentage
17%
Verdonk wil homocoïtusuele Iraniërs weer terugsturen

Uitgegeven: 3 maart 2006 11:34
Laatst gewijzigd: 3 maart 2006 12:38

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) wil uitgeprocedeerde homocoïtusuele asielzoekers uit Iran weer gaan terugsturen. Ze had ruim een halfjaar geleden besloten hen voorlopig niet uit te zetten. Aanleiding daarvoor was de executie in Iran van twee homocoïtusuele mannen.

In een brief aan de T e Kamer schrijft Verdonk nu dat is gebleken dat "er geen sprake is van executie/een doodstrafvonnis op grond van het enkele feit dat iemand homoseksueelis". Ze geeft wel aan dat op homocoïtus de doodstraf staat in het islamitische land. Toch ziet Verdonk geen reden meer om de uitzettingen nog langer op te schorten.

Beroving

Ze baseert zich daarbij op een ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken over de actuele situatie in Iran. Daarin staat onder meer dat de Iraanse autoriteiten hebben verklaard dat de twee homocoïtusuele mannen niet vanwege hun geaardheid waren opgehangen, maar omdat ze zich schuldig hadden gemaakt aan beroving, ontvoering en verkrachting van een minderjarige.

De belangenorganisatie voor homocoïtusuelen COC vindt het besluit van Verdonk "stuitend", aldus voorzitter F. van Dalen. Volgens hem kloppen de gegevens in het ambtsbericht niet en is te veel uitgegaan van het Iraanse regime. Van Dalen wil de T e Kamer inlichten over de juiste verhalen. "Daaruit blijkt dat Iraanse homocoïtusuelen wel voor hun leven te vrezen hebben." Hij hoopt op een spoeddebat in de T e Kamer.

Risico

Mensenrechtenorganisaties twijfelden aan de stelling van homobewegingen in het westen dat homocoïtusualiteit de reden van de executies was. Volgens minister Bot (Buitenlandse Zaken) blijft het moeilijk om met zekerheid te zeggen wat de exacte reden was. Maar de meeste bevindingen duiden er niet op dat de mannen alleen vanwege hun homocoïtusualiteit waren veroordeeld, aldus Bot. Het COC weerspreekt dat met klem en vindt bovendien dat je bij twijfel toch beter niet het risico kunt nemen.

Verdonk wil de uitzetting van afgewezen Iraanse homocoïtusuelen hervatten nadat ze er met de Kamer over heeft gesproken. Ook christelijke asielzoekers uit Iran, onder wie tot het christendom bekeerde moslims, kunnen volgens haar terug naar hun land van herkomst. De Kamer had juist gevraagd hun uitzetting tijdelijk te staken, maar de VVD-bewindsvrouw ziet daartoe op grond van het nieuwe ambtsbericht geen aanleiding.

Als christenen en bekeerde ex-moslims hun geloof "in stilte" belijden, hoeven ze volgens Verdonk geen problemen te verwachten.

Dreigbrieven

Wie echter probeert moslims te bekeren, kan te maken krijgen met repressie en intimidatie door de Iraanse autoriteiten. Dat is in de afgelopen tijd ook diverse keren gebeurd. Een voorganger zit nog vast. Tot het christendom bekeerde moslims krijgen soms dreigbrieven en -telefoontjes, maar ze kunnen "in beginsel maatschappelijk probleemloos" functioneren, aldus Verdonk.

bron:www.nu.nl

ze is weer lekker bezig:D

Schandalig, geen andere woorden voor.
Deze mensen kun je absoluut nog niet terugsturen.

Zo weer een paar belastingcentjes bespaard :rolleyes:

Ik heb weleens filmpjes gezien van jongens van 18 die opgehangen werden omdat ze homo waren, misschien moet ik ze maar eens naar Verdonk mailen. Maar goed regels zijn regels he :kots:

050722_7128_iraansedoodstrafvoltrekking3.jpg

Deze jongens kunnen vrolijk verder met hun leven in Iran.

hahaha wat een geweldig mens is dat he. Echt, ik ben dol op d'r.

Ik verbaas me wel een beetje over het feit dat ze zoveel tijd steekt in individuele gevallen.

Verdonk for president

Is weer een strakke actie van de media. Ik vraag me af hoeveel invloed onze linkse partijen hebben in de berichtgevingen van de laatste tijd.

Ze baseert zich daarbij op een ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken over de actuele situatie in Iran.

Een instantie die over afdoende kennis beschikt (mag je vanuit gaan) levert haar info aan dat het veilig is. Zij voert daarna haar werk uit zoals ze moet. Dat is haar persoonlijk niet aan te rekenen, me dunkt. Of moet ze alle departementen en instanties maar op persoonlijke titel gaan tegenspreken?

dj_phreak zei:
Ze baseert zich daarbij op een ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken over de actuele situatie in Iran.

Een instantie die over afdoende kennis beschikt (mag je vanuit gaan) levert haar info aan dat het veilig is. Zij voert daarna haar werk uit zoals ze moet. Dat is haar persoonlijk niet aan te rekenen, me dunkt. Of moet ze alle departementen en instanties maar op persoonlijke titel gaan tegenspreken?
You've GOT to be kidding me?
Dude, denk eens na... Een land als Iran, Islamitisch bestuur, Ahmadinedjad aan de macht. Zijn homo's daar veilig denk je?

dj_phreak zei:

Yeah sure and ahmed beweert niet dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden:roflol:

Whaha, och zullen we weer huilgroepen organiseren...?

OPZOUTEN!!!!!!

Mighty zei:
Is weer een strakke actie van de media. Ik vraag me af hoeveel invloed onze linkse partijen hebben in de berichtgevingen van de laatste tijd.
Hoezo dan? is het niet waar dan wat er gezegd wordt?

@ Dj Phreak: best erg dat Verdonk (schijnbaar) zo naief is dat te geloven. ik bedoel de feiten liegen er niet om. De 2 jongetjes van Corazon zijn foto zijn betrapt op aan elkaar friemelen en zijn toen opgehangen. Dat was in 2005, dus misschien is er wel veel veranderd.... :rolleyes:

@ RobG: sorry? een homo in Iran is ten dode opgeschreven, dat gaat wel wat verder als een vwo examen....

spiertje16 zei:
Schandalig, geen andere woorden voor.
Deze mensen kun je absoluut nog niet terugsturen.

En waarom kun je deze mensen niet terugsturen ? Dadelijk gaat elke moslim nog zeggen dat ie homo is en dan mogen ze zeker niemand meer d'r uitsturen.

hahaha, dat zou mooi zijn CoD, want dan weet je zeker dat je niet met zo'n extremistisch zwijn te maken hebt :D

Ja homo's zijn ten dode opgeschreven. Vrouwen worden als honden behandeld, zullen we die dan ook maar allemaal over laten vliegen? Kom op zeg, dat die mensen daar nog in de steentijd leven wil niet zeggen dat wij dus iedereen, behalve mannen met baarden, moeten opvangen omdat ze niet met respect behandeld worden. En hoe bewijs je dat iemand homo is? Niet! Juist, dus iedereen is dadelijk gay! Waar wil je die homo's uit Iran plaatsen, in Amsterdan zeker, daar worden ze net zo goed levenloos geslagen door die achterlijke moslims.

Als ik het goed begrijp wil jij mensen in levensgevaar brengen omdat je anders bang bent dat Nederland vol homofiele moslims zit?
Verder nog argumenten of was dat t?

edit: ik vind je een aardige vent Rob, maar ik vraag me af of je nu beseft wat je zegt?
Ben je niet gewoon stiekem pissed-off op Moslims in Nederland in z'n algemeen? Dat zou iig een sterker argument zijn.

Lauw zei:
Als ik het goed begrijp wil jij mensen in levensgevaar brengen omdat je anders bang bent dat Nederland vol homofiele moslims zit?
Verder nog argumenten of was dat t?

edit: ik vind je een aardige vent Rob, maar ik vraag me af of je nu beseft wat je zegt?
Ben je niet gewoon stiekem pissed-off op Moslims in Nederland in z'n algemeen? Dat zou iig een sterker argument zijn.

Kerel, het is elke dag weer wat anders. De media pakt er een individueel geval uit en gaat inspelen op het sentiment van de mensen. Je begrijpt ook wel dat als Verdonk vandaag die homocoïtusuele asielzoekers hier laat, morgen elke asielzoeker homofiel is geworden. Moet je nu dan maar elke homo uit elk islamitisch land hiereen halen? Sorry maar ik zie dat echt niet zitten. Zo veranderd er niets, 100 jaar geleden werd je hier als homo ook niet echt gewaardeerd, maar daarom gingen niet alle homo's imigreren.

Rob G zei:
Kerel, het is elke dag weer wat anders. De media pakt er een individueel geval uit en gaat inspelen op het sentiment van de mensen. Je begrijpt ook wel dat als Verdonk vandaag die homocoïtusuele asielzoekers hier laat, morgen elke asielzoeker homofiel is geworden. Moet je nu dan maar elke homo uit elk islamitisch land hiereen halen? Sorry maar ik zie dat echt niet zitten. Zo veranderd er niets, 100 jaar geleden werd je hier als homo ook niet echt gewaardeerd, maar daarom gingen niet alle homo's imigreren.
precies:)

Homer17 zei:
You've GOT to be kidding me?
Dude, denk eens na... Een land als Iran, Islamitisch bestuur, Ahmadinedjad aan de macht. Zijn homo's daar veilig denk je?
Denk eens na: wie zal er betrouwbaarder info hebben: een nobody uit de polder of een daarvoor bestemde instantie?

dj_phreak zei:
Denk eens na: wie zal er betrouwbaarder info hebben: een nobody uit de polder of een daarvoor bestemde instantie?
Hmm dit ga je niet menen?
Ik heb op straat (dus wie weet wat ze in dungeons wel niet doen) gezien dat ze een grote groep jongeren zweepslagen gaven tot bloedens toe... Meisjes sneeën in voeten maakten omdat hun gewaad te kort was.
Begin nou niet met dat heilige gedoe, want das gewoon onzin! Het gaat er gewoon hard aan toe daar, lui worden daar 100% zeker afgemaakt.

En btw, sinds wanneer ben ik een nobody uit de polder :rolleyes:

Terug
Naar boven