Fitness Seller

Verenigde Staten

Kerel wat wil je nou lezen. Elke presidentskandidaat doet uitspraken die hij uiteindelijk niet zal kunnen waarmaken. Is dit schokkend voor je? Vooralsnog is hij niet in dienst en kan je over 4 of 8 jaar pas met je definitieve oordelen komen. Was je maar net zo rap qua oordelen met betrekking tot Hillary & Obama. Is nu immers de tijd om de balans op te (kunnen) maken.

Hier heb je een overzicht, zijn er veel meer maar dit zijn hoofdpunten.

• Obama abandoned his commitment to "unprecedented" transparency.
  • Obama has failed on his promise to close GITMO.
  • Obama failed to end the war in Iraq and finish the job in Afghanistan.
  • Obama broke his promise to pursue a "tough, smart and principled national security strategy."
  • Obama broke his promise not to raise taxes on the middle-class.
  • Obama failed to grow the middle-class and Americans' incomes.
  • Obama broke his promise to allow Americans to keep their plans and lower costs under Obamacare.
  • Obama failed to make immigration a top priority and pass comprehensive reform in his first year.
  • Obama failed to "nail shut" the revolving door of lobbyists working in his administration.
  • Obama broke his promise to bring both parties together to enact a bipartisan agenda.
https://www.gop.com/the-top-10-broken-promises-of-the-obama-presidency/

• "President Obama Hasn't Even Made A Token Effort To Keep His Campaign Promises Of More Openness And Transparency In Government. It Was All Just Another Lie That Was Told In Order To Get Elected."
  • "'When it comes to implementation of Obama's wonderful transparency policy goals, especially FOIA policy in particular, there has been far more 'talk the talk' rather than 'walk the walk,'' said Daniel Metcalfe, director of the Department of Justice's office monitoring the government's compliance with FOIA requests from 1981 to 2007.
  • The Associated Press Headline: "Promises, Promises: Little Transparency Progress."
  • "One of the most disappointing attributes of the Obama administration has been its proclivity for secrecy. The president who committed himself to 'an unprecedented level of openness in government' has followed the example of his predecessor by invoking the "state secrets" privilege to derail litigation about government misdeeds in the war on terror."
  • Government Secrecy Is "Worse Than Ever Under The Obama Administration."
Meer punten:
http://www.politifact.com/truth-o-meter/promises/obameter/rulings/promise-broken/?page=1

----

Dit is ook typisch:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Volgens mij is Obama nr.1 qua drone aanvallen. Over de gevolgen hoor je weinig.
Wat te denken van de schulden? Enfin, het is geen pretje om president te zijn.

Is toch niet Obama's gehele termijn geweest dat de reps de meerderheid hadden in senaat?

Is toch niet Obama's gehele termijn geweest dat de reps de meerderheid hadden in senaat?
Volgens mij alleen de laatste paar jaar, huis van afgevaardigden zat het geloof ik anders. Maar ik schreef dat omdat je vooral dat argument hoort als het over 'just talk, no action' van Obama gaat. Overigens waren veel democraten Obama ook zat, ze hadden de hoop op 'change' en Obama heeft veel te weinig geleverd.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.546
Senior Counselor: Steve Bannon (62)
Attorney General: Jeff Sessions (69)
National Security Advisor: Michael Flynn (57)
Central Intelligence Agency: Michael Pompeo (52)
Secretary of State for Education: Betsy DeVos (58)

Ambassadeur United Nations: Nikki Haley (44)
Ambassadeur Israël: Michael Huckabee (61)

Trump lost het Syrië-conflict op
'Een 20 jaar lang durende openhartoperatie waarbij de patiënt niet sterft'

De verkiezing van Donald Trump kan wel eens de oplossing bieden voor het Syrische conflict en de vluchtelingenstroom naar Europa. Onder Clinton was de politiek van Obama doorgegaan: protesteren vanaf de zijlijn zonder politieke oplossing. Of erger; een militaire escalatie. Maar onder Trump is een detente met Rusland mogelijk, noodzakelijk en in het Europese belang.

Aleppo is omsingeld en wordt nu door de Russen en het regime langzaam verpulverd. We moeten een deal sluiten met de Russen en Assad om deze slachting en het conflict te stoppen. Niet omdat de Russen altruïstisch zijn of het regime in Damascus betrouwbaar. Niet omdat waarnemers het bij het verkeerde eind hebben als ze het Syrische leger van de meeste oorlogsmisdaden beschuldigen. Maar omdat een deal in het belang is van deze twee partijen. En ook voor ons is het de minst slechte uitkomst.

Alternatief voor Genève
De groepen die Assad (lang niet altijd vrijwillig) steunen betalen voor het conflict ook een hoge prijs. De Alawieten waartoe Assad behoort hebben in de afgelopen vijf jaar al meer dan één op de vijf 16 tot 60 jarige mannen – mannen die kunnen vechten – verloren. Van mijn contacten in Latakia hoor ik dat de clanhoofden hun zoons alleen onder grote druk afstaan voor het front. Dit was mede reden waarom Rusland vorig jaar met grof geweld ingreep: Assad had niet de mankracht om het door Turkije en Saudi Arabië gesteunde offensief van de oppositie in de provincie Idlib te stoppen. Men wil een oplossing.

Daarnaast is Rusland al twee jaar bezig om een alternatief voor ‘Genève’ op te zetten met alle oppositie die maar bereid is te onderhandelen. De officiële Syrische oppositie in ballingschap waar ik vorig jaar mee samenwerkte kreeg steevast uitnodigingen vanuit Moskou, maar wees die af. Turkije verbood de oppositie direct met Assad te onderhandelen op straffe van uitwijzing. Daarmee werd een politieke oplossing geblokkeerd.

Opdeling van Syrië
De meest realistische oplossing ligt in het de facto opdelen van Syrië in een oppositie gebied en regeringsgebied onder een ‘eenheidsregering’. Beide kampen willen de staat bijeenhouden en het op termijn aftreden van Assad blijft nog steeds een optie. Hij moet dan wel het interne geweld en de martelingen stoppen. De oppositie moet bewijzen dat ze hun gebieden kunnen besturen en de wapens stil kunnen houden. Daarbij is een Europees Marshallplan nodig voor wederopbouw.

Van het geld waarmee we vorig jaar 47.000 vluchtelingen opvingen kunnen we in Aleppo provincie 200.000 mensen een baan geven. Tel uit je winst. Bij de onderhandelingen is dan wel essentieel dat de oppositie gebied terugkrijgt. Dit om groepen zoals Jabhat Fatah Al Shams (voorheen Nusrah/Al Qaida) te tonen dat de onderhandelingstafel meer oplevert dan het slagveld. De bevolking krijgt dan een keuze. Het land opbouwen of de verschrikkelijke Russische bombardementen.

Gezichtsverlies voor het Westen
Deze oplossing heeft winnaars en verliezers: Rusland houdt haar belang in Syrische olie, wapenverkoop, bases en regionale invloed. Het regime blijft aan de macht, wel met enig territoriumverlies. Feitelijk een terugkeer naar de status quo ante. Turkije en Saudi Arabië moeten hun droom van een door de Soennitische oppositie (zij zijn immers ook Soenni) gedomineerd Damascus definitief opgeven. Turkije zal daar enige controle van Noord Syrië voor terug eisen om een autonoom Koerdisch gebied te voorkomen. En tenslotte is het een gezichtsverlies voor het Westen dat immers stond op het vertrek van de dictator.

Een groot winstpunt voor Europa is echter dat de druk van het vluchtelingenvraagstuk wordt gehaald, met op termijn zelfs uitzicht op terugkeer. Met een Europees Marshallplan vanuit weloverwogen eigenbelang wordt hún succes ónze noodzaak. De andere onwaarschijnlijke winnaar zal Donald Trump ‘vredesstichter’ zijn. Dat klinkt even ongeloofwaardig als zijn kandidaatschap zes maanden geleden.

Twee miljoen nieuwe Syrische vluchtelingen
Is dit een mooie oplossing? Nee. Zal deze volledig vreedzaam zijn? Nee, dat is een lang gepasseerd station. Maar als we het aantal doden van jaarlijks zestig- naar twintigduizend kunnen terugbrengen is dat winst. Het is als een 20 jaar lang durende openhartoperatie waarbij de patiënt niet sterft.

Europa heeft een keuze: óf het gebruikt de verkiezing van Trump om een deal over Syrië te forceren óf het bereid zich voor op de onvermijdelijke komst van twee miljoen nieuwe Syrische vluchtelingen in de komende jaren via Griekenland en Italië, als Aleppo en de oppositie vallen. Aan ons de keuze.

• Lambrecht Wessels is conflictanalist en schrijft op dit moment een boek over het Syrische conflict.

wat is die aversie tegen Trump toch nergens op gebaseerd ,

het is blijkbaar in bepaalde kringen not done om positief of neutraal tegenover hem te staan,

afrekenen doen we volgens mij pas als zijn termijn er op zit :dunno:

zouden wij als Nederland ook wat kunnen leren ,deze week nog

in het nieuws dat Nederland aan Marokko 1 miljoen kunstsubsidie geeft ,

ze hebben daar een steenrijke koning die in weelde leeft en zijn eigen onderdanen laat verhongeren :roflol:

WTF, geef dat geld aan binnenlandse gelegenheden ,volgens mij kunnen de voedselbanken

hier altijd wat extra's gebruiken ,ipv weg te geven aan dat soort flapdrol landen

Maar hij liegt en bedriegt dus flink, en dat is niet erg?
True liegen is schijnbaar niet erg meer of wacht bepaalde politici mogen schijnbaar wel liegen. De aanhangers van die liegende politici (Trump en Wilders bijvoorbeeld) geven aan voor hun leider te kiezen omdat de politiek onbetrouwbaar zou zijn en ze hun beloftes niet nakomen. Dat deze leiders dat ook doen is geen enkel probleem lijkt het. Het ontbreekt dit electoraat schijnbaar aan zelfreflectie.

Zou er door Trump in de verkiezingen trouwens ook gefraudeerd kunnen zijn? Er gaan nu geluiden op dat de digitale stem systemen een afwijkend resultaat laten zien in bepaalde swing states. Wetenschappers pleiten voor hertellingen. Hillary wil daar niets van weten omdat ze hard had uitgehaald naar Trump die op voorhand aanhaf dat er met stemmen zou worden gefraudeerd in deze verkiezingen. Dat zou inderdaad best kunnen kloppen en slim van Trump om er zo'n ophef van te maken zodat niemand achteraf dit nog durft te controleren.

Dit zou nog best een staartje kunnen krijgen met flinke gevolgen.

Jill Stein maakt er werk van.

Vind het wel grappig dat er zogezegd pas na een regeringstermijn geoordeeld mag worden terwijl er constant GS- en TPO-artikels gepost worden om te tonen hoe achterlijk huidige regeringen zouden zijn.

Daar heb je een punt. Het volledig afschrijven voordat iemand in dienst treedt is ook niet zinvol. Ik denk dat er verschillende fasen zijn waarop je iemand kunt beoordelen vanuit veranderbare perspectieven. De artikelen die hier zoal voorbij komen hebben grote overeenkomsten; ze leggen reflexen bloot waarin overheden continu wegschieten.

• Like
Waarderingen: mat
Trump is een van de weinige waarvan ik verwacht dat hij met een gezond sceptische blik gaat kijken wat kosten/baten zijn van bepaalde maatregelen mbt klimaatakkoord. Uiteindelijk zal Amerika denk ik een van de weinige landen zijn die daadwerkelijk minder CO2 gaan uitstoten vanwege investering in op moment meest duurzame energieopwekkers in absolute zin.

Dat Trump zijn toon matigd is toch prima. Dat viel toch ook te verwachten. Serieus lefties altijd wat te zeiken. Dan is hij te extreem. Gaat hij nuanceren dan is het een draaikont. Sjiiii.

Trump against white male discrimination 2016!!!

'Alt-right' on the rise, goede zaak.

ion-had-been-left-in-female-hands-we-would-still-be-living-in-grass-huts-camille-paglia-22-33-33.jpg

Begint wel een miljardairsclub te worden met Ross, Devos en Icahn. Waarbij Devos dan vooral haar toekomstige portefeuille (onderwijs) nu meer als een soort van uit de hand gelopen hobby gebruikt. Charter schools zijn niet echt het meest succesvolle in de USA. Gemiddelde niveau ligt in de staten waar ze prominent aanwezig zijn onder het gemiddelde van de staat. Publieke scholen waar Devos geen voorstander van is scoren overwegend hoger.

Trump is een van de weinige waarvan ik verwacht dat hij met een gezond sceptische blik gaat kijken wat kosten/baten zijn van bepaalde maatregelen mbt klimaatakkoord. Uiteindelijk zal Amerika denk ik een van de weinige landen zijn die daadwerkelijk minder CO2 gaan uitstoten vanwege investering in op moment meest duurzame energieopwekkers in absolute zin.

Dat Trump zijn toon matigd is toch prima. Dat viel toch ook te verwachten. Serieus lefties altijd wat te zeiken. Dan is hij te extreem. Gaat hij nuanceren dan is het een draaikont. Sjiiii.

ion-had-been-left-in-female-hands-we-would-still-be-living-in-grass-huts-camille-paglia-22-33-33.jpg
Dit bedoel ik. Als aanhanger van Trump maakt het je weinig uit dat Trump tijdens verkiezingen de kiezer voorgelogen had. Die andere politici die liegen en ja Trump die liegt... is niet erg. :lol:
Ik ben zeker blij met een gematigde toon. Alles wat afwijkt van het (extreem) rechtse is in mijn ogen een goede zaak. Maar Trump toont hiermee aan dat hij een geweldig toneelspeler is. De verontwaardiging tijdens de verkiezingen was gespeeld, je ziet er nu niets meer van terug. Ook is het de vraag of deze gematigde toon ook niet gespeeld is om goodwill te kweken.

Laatst bewerkt:
Dit bedoel ik. Als aanhanger van Trump maakt het je weinig uit dat Trump tijdens verkiezingen de kiezer voorgelogen had. Die andere politici die liegen en ja Trump die liegt... is niet erg. :lol:
Ik ben zeker blij met een gematigde toon. Alles wat afwijkt van het (extreem) rechtse is in mijn ogen een goede zaak. Maar Trump toont hiermee aan dat hij een geweldig toneelspeler is. De verontwaardiging tijdens de verkiezingen was gespeeld, je ziet er nu niets meer van terug. Ook is het de vraag of deze gematigde toon ook niet gespeeld is om goodwill te kweken.

Dat Hillary loog was voor haar kiezers toch ook geen problem.

Dat Hillary loog was voor haar kiezers toch ook geen problem.
Onder welke steen heb je gezeten? Weet ik hoeveel mensen gaven aan dat Hillary een enorm betrouwbaarheid probleem had. Mensen die normaal democraten stemmen deden dit niet omdat Hillary zou liegen. Er zijn veel kiezers die uiteindelijk toch nog Hillary stemde door Trump en niet omdat Hillary zo fantastisch is. Elke willekeurige andere democraat had eenvoudig van Trump kunnen winnen.

Laat de rechtse stemmer in Nederland aan het woord (bij Pauw bijvoorbeeld) en ze geven allen aan dat ze de politiek niet vertrouwen maar Wilders is anders...

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.558
Senior Counselor: Steve Bannon (62)
Attorney General: Jeff Sessions (69)
National Security Advisor: Michael Flynn (57)
Central Intelligence Agency: Michael Pompeo (52)
Secretary of State for Education: Betsy DeVos (58)

Ambassadeur United Nations: Nikki Haley (44)
Ambassadeur Israël: Michael Huckabee (61)

Nog politici bijgekomen?

http://www.politifact.com/truth-o-m...nald-trump-did-call-climate-change-chinese-h/

:roflol: Wat een geweldige vent is die Trump ook, nog nooit iemand zo snel zien draaien als hij. Vooral die nieuwszender die hij waardeloos noemt en 7 uur later weer goed. Ook zijn safe space tweet; "The Theater must always be a safe and special place.The cast of Hamilton was very rude last night to a very good man, Mike Pence. Apologize!". Wat waren ze "rude" hoor... Lachwekkend dat zo iemand nu president is.:roflol:

Terug
Naar boven