Fitness Seller

Verenigde Staten

En welke Trump supporters hebben dan allemaal bang van een scheet (zoals jij zelf zegt)? Zijn die allemaal exact hetzelfde? Als het over trump stemmers gaat mag je ze wel allemaal over dezelfde kam scheren ?

Hoeveel ervaring had Obama?
Dat is wat trump zelf letterlijk gezegd heeft. "People are scared". Read Donald Trump's Subdued Victory Speech
En je merkt het ook als je de argumenten van een groep trumpsupporters hoort, bang voor de islam, bang voor mexicanen, bang voor het verlies van hun banen, etc.
De man heeft geen 0 politieke ervaring (wellicht zelfs meer dan Obama had voor zijn aantreden), heeft niet altijd gefaald en een cv waar jij misschien om kan lachen maar alsof dat uitmaakt met een paar miljard dollar. Hillary heeft het de afgelopen decennia niet laten zien, ondanks 30 jaar ervaring en invloed. Waar ben je zo bang voor? Waarom wil jij hem telkens afserveren, wat brengt dit jou? Serieuze vraag.
Goed argument, maar welke politieke ervaring heeft hij dan? In zijn cv (Donald Trump résumé: once a college drop-out, now a presidential candidate) zie ik namelijk geen ervaring staan, jij wel? Een paar miljard dollar, maakt je nog geen goede president en dit is een van de slechtste argumenten die ik heb gehoord om op hem te stemmen. Vooral als die failliet is gegaan. Ze heeft wat niet laten zien? dat ze de meeste stemmen heeft gekregen? Dat de meeste amerikanen haar zagen zitten als president?

Waar ik bang voor ben is héél simpel; iemand op een van de belangrijkste (zo niet de belangrijkste) positie van de wereld hebben die daar totaal niet voor geschikt is. En nu zeg je natuurlijk, maar dan moet je afwachten, want hij heeft nog niks gedaan bla bla. Met die logica kunnen we iedereen even 4 jaar de tijd geven om president te zijn, want tja het pakt mogelijk wel goed uit? Waar ik ook bang voor ben is dat hij amerika gaat afsluiten en daardoor de financiële markt en dus ons (Nederland) gaat raken. Want zoals je misschien niet doorhebt zijn wij heel erg afhankelijk van handel en vooral met amerika. Los nog van het feit dat hij de gehele wereld kan destabiliseren en ervoor kan zorgen dat Rusland/China de touwtjes in handen gaat krijgen. Zij staan cultureel net wat verder van ons af en hanteren daarom wat andere morele waarden. Wat zij dus gaan doen als ze meer macht hebben is iets waar ik mij oprecht zorgen om maak.

Het grappigste vind ik nog het gebash op de democraten, zijn jullie al vergeten dat de republikeinen hem uitkotste en uitlachte? Zijn eigen partij vertrouwt hem niet eens en ziet hem als een ongeleid projectiel.:roflol:
Maar hé laten we vooral grappige filmpjes van vage wijven posten (moest er zelf wel om lachen) en zeggen dat het daarom goed is dat Trump president is.

Dat is wat trump zelf letterlijk gezegd heeft. "People are scared". Read Donald Trump's Subdued Victory Speech
En je merkt het ook als je de argumenten van een groep trumpsupporters hoort, bang voor de islam, bang voor mexicanen, bang voor het verlies van hun banen, etc.
Goed argument, maar welke politieke ervaring heeft hij dan? In zijn cv (Donald Trump résumé: once a college drop-out, now a presidential candidate) zie ik namelijk geen ervaring staan, jij wel? Een paar miljard dollar, maakt je nog geen goede president en dit is een van de slechtste argumenten die ik heb gehoord om op hem te stemmen. Vooral als die failliet is gegaan. Ze heeft wat niet laten zien? dat ze de meeste stemmen heeft gekregen? Dat de meeste amerikanen haar zagen zitten als president?

Waar ik bang voor ben is héél simpel; iemand op een van de belangrijkste (zo niet de belangrijkste) positie van de wereld hebben die daar totaal niet voor geschikt is. En nu zeg je natuurlijk, maar dan moet je afwachten, want hij heeft nog niks gedaan bla bla. Met die logica kunnen we iedereen even 4 jaar de tijd geven om president te zijn, want tja het pakt mogelijk wel goed uit? Waar ik ook bang voor ben is dat hij amerika gaat afsluiten en daardoor de financiële markt en dus ons (Nederland) gaat raken. Want zoals je misschien niet doorhebt zijn wij heel erg afhankelijk van handel en vooral met amerika. Los nog van het feit dat hij de gehele wereld kan destabiliseren en ervoor kan zorgen dat Rusland/China de touwtjes in handen gaat krijgen. Zij staan cultureel net wat verder van ons af en hanteren daarom wat andere morele waarden. Wat zij dus gaan doen als ze meer macht hebben is iets waar ik mij oprecht zorgen om maak.

Het grappigste vind ik nog het gebash op de democraten, zijn jullie al vergeten dat de republikeinen hem uitkotste en uitlachte? Zijn eigen partij vertrouwt hem niet eens en ziet hem als een ongeleid projectiel.:roflol:
Maar hé laten we vooral grappige filmpjes van vage wijven posten (moest er zelf wel om lachen) en zeggen dat het daarom goed is dat Trump president is.

Jammer genoeg zitten er vaak mensen op zulke plaatsen die er niet voor geschikt zijn. Welcome to the real world.

Alsof Hillary wel geschikt zou zijn.

Als je een grote vastgoedontwikkelaar bent heb je met politieke besluiten te maken. Dat deze besluiten niet altijd overeenkomen met de wensen van een vastgoedontwikelaar is logisch. Dus wordt het onderhandelen, lobbyen en touwtrekken, gunsten verlenen en zachtjes masseren net zolang totdat het wel lukt of genoeg water bij de wijn gedaan is. Dat is hoe je het ook ziet pure politiek. Trump gaf niet voor niets veel kandidaten geld, staat met presidenten op de foto en kon het zakelijk goed vinden met veel senatoren. Zo bedoelde ik de politieke ervaring.

Gelukkig heb je als president zoveel mensen en adviseurs om je heen dat je er een kleine stad mee kunt vullen. Dat hij de wens heeft om met name Amerika op de eerste plek te zetten zou Nederland op het gebied van economie kunnen schaden, maar dat hoeft niet per se. Er kunnen ook bijvoorbeeld nieuwe verdragen worden afgesloten. Ik snap ten dele deze zorg overigens, zeker nadat beleid van B. Clinton mede verantwoordelijk blijkt voor de grote ineenstorting van de huizenmarkt daar met al die rare hypotheken en beleggingen. Welke aan de basis stond van de recente grote kredietcrisis.
Qua destabilliseren ben ik niet zo ongerust, dat is al heel wat jaartjes aan de gang. Veel slechter kan het wat dat aangaat niet. Trump zegt zelf dat hij daar juist niet op uit is. We zullen zien.

En het banksaldo zegt niets over of je een goede danwel minder goede president zal zijn, correct. Het zegt wel onder andere iets over de mentaliteit. Namelijk winnen en bereid bent over 'lijken te gaan'. En geen genoegen neemt met minder. Ook dat je op de juiste momenten geluk weet af te dwingen. De juiste mensen weet te mobiliseren om dat te realiseren. Hij had het niet hoeven doen deze job, dat was voor hem makkelijker geweest. Geldt ook voor andere miljardairs die hij tot dusver heeft benoemt. Kennelijk zijn ze bereid een en ander op te geven omwille iets te bereiken. Nou zijn dit geen harde garanties, ik heb net zo min een glazen bol als jij of ieder ander. Maar ik vind het wel positief dat ze het geen van allen hoeven te doen. Zoveel geld bezitten kan ook een handicap zijn maar dat geldt ook andersom, helemaal niets bezitten en tijdens je ambt rijk willen worden zoals Clinton.

Laatst bewerkt:
Iemand afserveren die 0 politieke ervaring heeft, met zijn bedrijf gefaald heeft en een cv heeft waar je om moet lachen. Nee idd, ik wil ook graag een baas met 0 werkervaring die een compleet andere opleiding heeft gedaan, dat gaat inderdaad werken, vooral in de moeilijkste functie ter wereld:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

Ervaring met politiek is bebatable. Geloof mij maar dat bedrijfspolitiek je eea leert.

Met zijn bedrijf heeft gefaald zegt hij. Gozert waar zit jij met je hoofd?

Donald Trump's Fortune Falls $800 Million To $3.7 Billion

"Ja met een miljoen begonnen". Weet jij hoeveel mensen er in de wereld zijn die een miljoen ekkies hebben? Hoeveel mensen winnen de lotto? Die vinden ze paar weken later uitgeleefd door de h**ren met zijn dode b**kes in een berg coke. Jij hebt echt geen flauw idee wat er speelt in deze wereld. Serieus, ik wil hier geen ad hominem situatie van maken. Maar hoe oud ben jij, wat is jouw scholing en wat heb je in een nutshell op je CV? Je komt beetje over als het typ dat zo beetje op hvo/vwo hangt, wellicht net een alfa hbo of bachler. Niet dat ik dat als argument zal gebruiken maar het is duidelijk dat jij nog een hoop levenservaring mist om te kunnen oordelen.

"Een CV heeft waar je om moet lachen." Gast, heb jij wel eens een CV opgesteld? Heb jij wel eens gesolliciteerd naar een 'echte baan', bedoel ik niet scheve worstenbroodjes van de band plukken bij Beckers?

Trump heeft zijn naam op 500 ondernemingen staan. Daarvan zijn er 6 bankrupt gegaan (prima belasting technische oplossing), iets wat in de ondernemers wereld normaliter niet enorm wordt beoordeeld. Google anders even op 'average success rate entrepreneur'. Gemiddeld gaat een ondernemer 9 van de 10 keer onderuit. Maar hij gaat weer door. Dat is beetje het vak.

Denk jij dat je politicologie moet hebben gestudeerd om de politiek in te gaan? Misschien moet je even in de 2e kamer kijken wat er voor opleidingsachtergrond zit. Verder zijn er geen vereisten dus het is een kut argument.

Politiek is alles. Je kan lekker geschiedkunde gestudeerd hebben, denk je dat je dan wat weet over politiek? Etc. etc. Als je kijkt naar het verleden van Trump en wat hij allemaal heeft gedaan. Denk je dat hij dadelijk in het witte huis komt en van de pot valt?

Mensen doen alsof politiek bedrijven een soort van vaardigheid is waarvoor je 15 jaar in lering moet bij Mr. Miyagi. Gast.

Er zit daar nu iemand die in zijn leven met heel wat mensen uit alle lagen van de samenleving aan tafel gezeten heeft. Maar jij hebt liever een intellectuele nerd met een Ph D die nog nooit een p*ssy in zijn handen gehad heeft.

Ik denk dat meer ervaring uit het bedrijfsleven zeer welkom is in de nationale en lokale politiek. Mensen die niet bleven zitten als iets misging, verantwoordelijkheden konden afschuiven of waar een ander baantje werd toegeschoven.

ik kijk uit naar dat filmpje van Trump met die h**ren in The Ritz-Carlton, Moskou :lol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.949
Toyota investeert 10 miljard in de VS
De Japanse reus heeft aangekondigd dat hij in de komende 5 jaar 10 miljard dollar investeert in de Verenigde Staten. Om Trump te plezieren?

Donald Trump, de toekomstige president van de Verenigde Staten, heeft de auto-industrie zwaar aangevallen. Ook die van zijn eigen land, want hij vindt dat er teveel productie naar het buitenland wordt verplaatst, waar de loonkosten lager zijn. Als gevolg daarvan heeft Ford onlangs aangekondigd af te zien van een investering van 1,6 miljard dollar in Mexico om in de plaats 700 miljoen in de VS te investeren. En nu kondigt ook de Japanse reus Toyota aan dat het fors gaat investeren in het land van Uncle Sam: 10 miljard dollar gespreid over 5 jaar.

De aankondiging van Toyota komt een week na de dreigende tweet van Trump: “Toyota Motor wil een nieuwe fabriek bouwen in Baja, in Mexico, om er Corolla’s te gaan bouwen die in de VS zullen worden verkocht. NO WAY! Bouw je fabriek in de VS of je zal enorme douanelasten betalen”. Jim Lends, de baas van Toyota USA, benadrukt echter dat de hoge Amerikaanse investering van de Japanse autobouwer geen antwoord is op Trumps dreigement. Hij heeft uitgelegd dat deze investering van 2 miljard dollar per jaar identiek is aan de bedragen die het merk de afgelopen jaren in de VS heeft gepompt en hij voegde daaraan toe dat deze uitgaven al lang gepland waren.

Maar Jim Lendz verduidelijkte wel dat “iedereen het eens is met de doelstelling van Donald Trump om de industrie en de werkgelegenheid in de VS te stimuleren, gedeeltelijk omdat we daardoor meer auto’s kunnen verkopen”. Toyota zal een deel van zijn investeringen steken in de bouw van zijn nieuwe hoofdzetel in Texas en in de renovatie van zijn tien industriële sites die over heel Amerika verspreid zijn. Als we aan die fabrieken nog de 1.500 concessies van het merk in de Verenigde Staten toevoegen, dan stelt Toyota vandaag 136.000 mensen te werk in het land.

Nou, Ford blijft.

Ervaring met politiek is bebatable. Geloof mij maar dat bedrijfspolitiek je eea leert.

"Ja met een miljoen begonnen". Weet jij hoeveel mensen er in de wereld zijn die een miljoen ekkies hebben? Hoeveel mensen winnen de lotto? Die vinden ze paar weken later uitgeleefd door de h**ren met zijn dode b**kes in een berg coke. Jij hebt echt geen flauw idee wat er speelt in deze wereld. Serieus, ik wil hier geen ad hominem situatie van maken. Maar hoe oud ben jij, wat is jouw scholing en wat heb je in een nutshell op je CV? Je komt beetje over als het typ dat zo beetje op hvo/vwo hangt, wellicht net een alfa hbo of bachler. Niet dat ik dat als argument zal gebruiken maar het is duidelijk dat jij nog een hoop levenservaring mist om te kunnen oordelen.

"Een CV heeft waar je om moet lachen." Gast, heb jij wel eens een CV opgesteld? Heb jij wel eens gesolliciteerd naar een 'echte baan', bedoel ik niet scheve worstenbroodjes van de band plukken bij Beckers?

Trump heeft zijn naam op 500 ondernemingen staan. Daarvan zijn er 6 bankrupt gegaan (prima belasting technische oplossing), iets wat in de ondernemers wereld normaliter niet enorm wordt beoordeeld. Google anders even op 'average success rate entrepreneur'. Gemiddeld gaat een ondernemer 9 van de 10 keer onderuit. Maar hij gaat weer door. Dat is beetje het vak.

Denk jij dat je politicologie moet hebben gestudeerd om de politiek in te gaan? Misschien moet je even in de 2e kamer kijken wat er voor opleidingsachtergrond zit. Verder zijn er geen vereisten dus het is een kut argument.

Politiek is alles. Je kan lekker geschiedkunde gestudeerd hebben, denk je dat je dan wat weet over politiek? Etc. etc. Als je kijkt naar het verleden van Trump en wat hij allemaal heeft gedaan. Denk je dat hij dadelijk in het witte huis komt en van de pot valt?

Mensen doen alsof politiek bedrijven een soort van vaardigheid is waarvoor je 15 jaar in lering moet bij Mr. Miyagi. Gast.

Er zit daar nu iemand die in zijn leven met heel wat mensen uit alle lagen van de samenleving aan tafel gezeten heeft. Maar jij hebt liever een intellectuele nerd met een Ph D die nog nooit een p*ssy in zijn handen gehad heeft.
Trump is een man van het volk.

5479750.jpg

Hotel Lux 2.0

Zag Trump er ook al niet voor aan. Meer iets voor sneakbak Obama
.

Had je wat onderzoek gedaan dan had je gezien dat hij te groot was om te vallen. Die tweede alinea, kom op zeg, is dit het niveau waarop jij discussieert?

There are also many posh developments bearing the Trump name — including Trump Tower in Manhattan, sprawling condominiums in Istanbul and an upcoming luxury hotel near the White House — that have not headed to bankruptcy court. “Hundreds and hundreds of deals,” he said at the debate, and “four times I’ve taken advantage of the laws. And, frankly, so has everybody else in my position.”

But Trump was exaggerating, experts said, when he said that virtually every business leader has filed bankruptcy. An estimated 5 percent of the 500 biggest U.S. companies have filed for bankruptcy in the past two decades, Georgetown law professor Adam Levitin said.
Dat zijn er dus 25 die in de afgelopen 20 jaar failliet zijn gegaan. Trump heeft al 5 bedrijven failliet laten gaan en ook de manier (14% rente :')) waarop is lachwekkend. Je vergeet ook dat hij the trump organization niet zelf heeft opgericht, maar heeft gekregen. Maar hij is geen slecht zakenman hoor, maar ook niet zo goed als hij zelf beweert. Donald Trump's six bankruptcies, detailed 6x failleit trouwens.

Je hoeft geen politicologie te studeren om in de kamer te komen, maar om minister president te worden moet je toch minimaal ervaring hebben in een politieke functie.... Ik zeg dit ook nergens, duidelijk dat begrijpen lezen niet je sterkste punt is.

Ik zal je even uitleggen hoe het in het bedrijfsleven gaat: er komt een functie vrij met een bepaald profiel die moet voldoen aan eisen en competenties. Als de persoon hier niet aan voldoet wordt deze niet aangenomen. Hier wordt dan naar opleiding, werkervaring, hobby's, etc. gekeken. Als je dit oprecht bekijkt dan denk ik niet dat Trump dit profiel heeft. Trumpsupporters zullen het wel anders zien.

Uuhm politiek wordt vaak bedreven door oudere mensen en dit is, zoals je zelf aanhaalt ook omdat ze meer levenservaring/politieke ervaring hebben. Best ironisch dat je mij eerst aanvalt op leeftijd, opleiding en levenservaring om daarna bij trump dit allemaal NIET in twijfel te trekken. Om goed politiek te bedrijven heb je inderdaad ervaring nodig, net zoals een goede voetballer dit ook nodig heeft. Messi was op zijn 11 geen schijn van wat die nu is.

Maar hé ik ben maar een intellectuele nerd met een PhD die maagd is. Weer goede argumenten zeg, ben je mentaal gehandicapt of wil je alleen zo overkomen?

het worden in ieder geval op z'n minst 4 vermakelijke trolololjaren met Trumpie aan het roer :D

Terug
Naar boven