MuscleMeat

Verenigde Staten

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.861
'Condemned in America' is ietwat overdreven.

Trumps moslimban kent in VS meer voor- dan tegenstanders
Volgens een peiling zijn er meer Amerikanen die president Trumps tijdelijke inreisverbod voor vluchtelingen en onderdanen van zeven moslimlanden steunen dan er tegenstanders van de moslimban zijn. Volgens de opiniepeiling voelt 31 procent van de Amerikanen zich 'veiliger' door de moslimban, 26 procent verklaart zich 'minder veilig' te voelen door de ban.

De Amerikanen zijn sterk verdeeld als het om Trumps moslimban gaat. Volgens de peiling, die gisteren en eergisteren werd uitgevoerd, is 49 procent van de Amerikaanse volwassenen het 'volmondig' of 'enigszins' eens met Trumps moslimban, tegenover 41 procent dat het 'volmondig' of 'enigszins' oneens is. Tien procent stelde het niet te weten.

De respons volgt de partijscheidingen: 53 procent van de Democraten zegt het 'volmondig oneens' te zijn met Trumps decreet, 51 procent van de Republikeinen zegt het er 'volmondig' mee eens te zijn.

Het inreisverbod geldt voor 120 dagen voor vluchtelingen, voor Syrische vluchtelingen geldt het verbod zonder beperking. De ban geldt tevens voor burgers afkomstig uit Iran, Irak, Libië, Somalië, Soedan, Syrië en Jemen.

Ongeveer 38 procent van de bevraagden verklaarde dat de VS met de ban een 'goed voorbeeld' geeft in de strijd tegen terrorisme, 41 procent meent dat het land daarmee een 'slecht voorbeeld' geeft.

Maar de meeste Amerikanen vindt dat het land geen voorkeur dient te tonen voor christelijke vluchtelingen, zoals Trump had voorgesteld. Ongeveer 56 procent (72 procent van de Democraten en 45 procent van de Republikeinen) is het niet eens met de stelling dat 'het land christelijke vluchtelingen zou moeten verwelkomen, maar geen moslims'.

De peiling van Reuters en Ipsos werd uitgevoerd in alle 50 staten van de VS. Er werden 1.201 mensen bevraagd, waaronder 453 Democraten en 478 Republikeinen.

• #3.863
We have some bad hombres coming in.

Oud mijnwerkers die gebruik maken van Obamacare (maar niet weten dat ze hier gebruik van maken omdat andere naam) hebben een gruwelijke hekel aan Obama en stemde dus op Trump. Komen nu tot de conclusie dat de zorg waar ze nu niet meer zonder kunnen zal worden afgeschaft onder Trump. Geweldig hoe ze zichzelf uiteindelijk flink in de problemen hebben gewerkt. Bij die zogenaamde president moet de normale mens niet zijn, nu lekker op de blaren zitten.

Zojuist PEPE op facebook gepost. Ik post normaal geen politieke content. Post uberhaupt niets. Maar dit muziekje dat maakt mijn dag. Muziek van hoop en verzoening. En a WALL!

• #3.866
Amerikaans leger verzwijgt duizenden luchtaanvallen
Het Amerikaanse leger heeft bewust gezwegen over vermoedelijk duizenden dodelijke luchtraids de voorbije jaren in Syrië, Irak en Afghanistan. Dat blijkt uit een onderzoek van het blad Military Times. Dat enorme gebrek aan informatie doet, aldus het blad, vragen rijzen over de transparantie van de gemelde "vooruitgang" die geboekt wordt in de strijd tegen Islamitische Staat, al-Qaida en de taliban. Het Pentagon blijft zich voor zijn officiële rapporten en communiqués baseren op die ruim onvolledige cijfers, zowel voor het melden van de kosten van de inzet als het geven van slachtofferaantallen.

Volgens het rapport van het militaire blad voerden Amerikaanse jachtvliegtuigen alleen al in 2016 minstens 456 raids uit waar geen melding van wordt gemaakt in de databank van de US Air Force. In Syrië en Irak zijn sinds 2014, toen de "Amerikaanse coalitie" haar eerste luchtraids tegen IS uitvoerde, zeker 6.000 aanvallen verzwegen gebleven.

De Military Times vindt het verontrustend dat die onvolledigheid al schering en inslag is sinds toenmalig president George W. Bush in 2001 de 'oorlog tegen de terreur' uitriep. Dat betekent, aldus het blad, dat de Amerikanen ook in het duister worden gehouden over Amerikaanse slachtoffers en wat de oorlog(en) de belastingbetaler kosten. Alle onvermelde aanvallen werden niet door andere leden van de "coalitie" uitgevoerd, maar door VS-troepen onder leiding van CentCom (Central Command).

Het blad vraagt zich af of het Pentagon en het legerbevel daadwerkelijk de bedoeling hebben het Amerikaanse publiek te misleiden.

• #3.867
Organisatie Women's March kondigt een dag van algemene staking door vrouwen aan

De organisatoren van de Women's March, die de dag na de inauguratie van Donald Trump als nieuwe Amerikaanse president honderdduizenden vrouwen over de hele wereld op de been bracht, hebben een 'algemene staking' aangekondigd. Dat meldt de organisatie via Twitter.

De datum waarop de 'dag zonder een vrouw' wordt gehouden, wordt nog bekend gemaakt. Op internet wordt zowel enthousiast als sceptisch door vrouwen gereageerd. Sommigen vinden het goed dat vrouwen een dag lang niet gaan werken om duidelijk te maken hoeveel zij aan de maatschappij en de economie bijdragen. Anderen vinden dat het zomaar een dag niet komen opdagen op het werk op zich al een enorm privilege is dat veel vrouwen domweg gewoon niet hebben.

Sinds 1979 hebben werkende vrouwen in de Verenigde Staten 1,7 biljoen dollar bijgedragen aan het Bruto Binnenlands Product.

Donald Trump heeft media beschuldigd van het verzwijgen van aanslagen door radicale moslims in Europa. De Amerikaanse president deed zijn uitspraken tijdens een bezoek aan MacDill Air Force Base in Florida. "In Europa gebeuren overal aanslagen, maar de oneerlijke media berichtten er niet meer over."

Trump zei dat de media "hun redenen hebben om niet meer over de aanslagen te schrijven." De president vertelde niet welke redenen dat waren.
Amerikaans president Donald Trump heeft uitgehaald naar recente opiniepeilingen waaruit blijkt dat hij na twee weken amper op goedkeuring kan rekenen van de Amerikanen. "Alle negatieve opiniepeilingen zijn nepnieuws", luidt het op Twitter.
Palmface

:p

Ik hoor dagelijks vergelijkingen tussen Trump en Adolf Hitler. Wat mij betreft zetten dergelijke linkse dwazen zichzelf echt te schande. Sterker nog.. Ik zou zelf bijna een rechts-extremist worden door de manier waar op de media en sommige bevolking groepen ons proberen te brainwashen en een linkse dictatuur door de neus proberen te duwen..... En wat mij betreft is Sylvana Simons gewoon te dom om überhaupt spreektijd te krijgen. Zelfde geldt voor lui als Jesse Klaver. Al is die nog net iets beter bij als dat Sylvana mens.

Volgens mij heeft ze het over haar pa, lol.

Ik hoor dagelijks vergelijkingen tussen Trump en Adolf Hitler. Wat mij betreft zetten dergelijke linkse dwazen zichzelf echt te schande. Sterker nog.. Ik zou zelf bijna een rechts-extremist worden door de manier waar op de media en sommige bevolking groepen ons proberen te brainwashen en een linkse dictatuur door de neus proberen te duwen..... En wat mij betreft is Sylvana Simons gewoon te dom om überhaupt spreektijd te krijgen. Zelfde geldt voor lui als Jesse Klaver. Al is die nog net iets beter bij als dat Sylvana mens.
Je zit nog in de ontkenningsfase?

Je zit nog in de ontkenningsfase?
Ik zie niet in waarom ik, als niet ´´Trump-hater´´ direct een rechts-extremist zou moeten zijn. Dit is omgekeerd facisme van een kant die juist het geloof heeft zelf ultra correct bezig te zijn. Links grenst tegenwoordig aan puur facisme. Zonder enige rekening te houden met mensen die ook een andere mening kunnen hebben als hun extreme, wat mij betreft ziekelijke voorkeur. Serieus..... Mensen die zich schamen voor hun eigen huid kleurtje zijn wat mij betreft gewoon echt gek.. Iedereen heeft recht op bepaalde inzichten en principes. Maar vorm met je principes geen gevaar voor de rest van de samenleving..... En dat is helaas wel wat er gebeurt. Dan vraag je er toch zelf om???

Overigens valt me erg op dat er zogenaamd gepleit wordt door die lui voor ´´one love´´ maar dat ze zo agressief als de neten zijn...... En absoluut niet tegen hun verlies of wat dan ook kunnen. Is gewoon zielig........................................................

Ja het is er door. Energiebelasting wordt komende jaren verDRIEDUBBELD. Wegens duurzame energie jwt. Klimaat enzo.

12 miljard euro's wordt er opgehaald. Geen geld om ons te redden van de totale ondergang.

BRIC landen doen nog even niet mee maar ach, als wij maar het goede voorbeeld geven. Met onze 16 miljoenen zo ff weet ik hoeveel procenten minder uitstoten tegen deze topprijzen, daar gaan die ruim 3 miljard bric'ers wel even van schrikken. Sowieso als je dan het gemiddelde neemt dan trekken wij de mondiale uitstoot wel even significant naar beneden, en dat voor slechts 12 miljard.

50% van dat geld komt van de belastingbetalert (wij dus), zo'n € 200,- per jaar richting 2020, bovenop je normale energierekening die al voor 2/3e uit belasting en toeslagen bestaat.
50% komt van de bedrijven sector.

En over dat geld wordt ook nog ff belasting verheven. Geniaal.

Maar hoe wordt het dan uitgegeven?

→ bulk gaat naar bedrijven (verantwoordelijk voor 80% van uitstoot)
→ klein beetje naar huishoudens (verantwoordelijk voor 20% van de uitstoot)

Dat kleine is dan wel voor de lucky few die plek hebben voor de befaamde zonnepanelen en geld hebben voor een HR++++++ ketel.

Maar goed, met die panelen heb je je investering er zo weer uit toch? Nee! Want het salderen gaat er uit. Ik roflolde zo hard toen ik dit vanmorgen op de radio hoorde. Zit je daar met je dak vol panelen, ken je niet meer salderen.

Dat grapje leverde je al snel 5000 kWh * 25 ct./kWh = € 1.250,- per jaar aan energie besparing op. Maar dat gaan we even afschaffen wegens (80 miljoen) misgelopen belasting. En dat hakt er wel even in op de terugverdientijd van je opgehemelde panelen.

Dus wat gaan we doen. Juist: we geven kleine 10 miljard aan de grote bedrijven sector omdat we het klimaat gaan redden in Nederland.

Maar Rob dat is toch goed? Ja het is goed dat wij de hele IKEA opslaghuizen voorzien van LED verlichting a 94 lummen/Watt ipv een TL-balk a 92 lummen/Watt, de belastingbetalert heeft geld genoeg! En die arme bedrijven hebben nu eenmaal een duwtje in de rug nodig om de duurzame transitie door te maken. Geloof mij, die 12 miljard dat gaat zich vertalen in totale klimaat stabilitiet. Iedere dag 25 graden met een mild briesje.

En die 12 miljard, die kenne we best missen. Tis niet dat we geld tekort hebben in zorg/pensioennen/etc/etc/etc. Goh dat klinkt wel erg populistisch Rob.

En wat roepen de duurzame mannen nu: "moet je zien hoe duur de energie is, we moet nu zorgen dat we gratis stroom uit duurzame bronnen krijgen". Of de mooie "duurzame energie is bijna net zo duur als grijze stroom, we kunnen nu schakelen". De circle jerk is rond. Vergeet even dat een kWh voor een centje of 8 de centrale uit rolt. Maar als je er maar genoeg groene belasting over heen trapt dan kan je dat vervolgens gebruiken om je eigen punt te maken.

Klimaat neutraal in 2045. De Zweden hebben er al voor getekend:

Swedish-Environment-Minister-and-Deputy.jpg

Kijk eens die blik in de ogen terwijl het totaal irrealistische emotionele verdrag wordt getekend door deze club vrouwen. Benieuwd wat het ze daar gaat kosten om de zaken rond te krijgen. Geld speelt geen rolex! Meer zwangere vrouwen aan de top!

Waar zijn je bronnen? De radio. Zoek het maar op internet als je het niet geloofd.

edit:
Belasting grootste post op energierekening, en het wordt nóg gekker

Luister het terug:
Cookiewall | BNR Nieuwsradio

Goed ik riep dit jaren geleden al in een ander topic maar Rob is een denier dus die lult maar wat.

*97% of scientists approve of this message.

Laatst bewerkt:
Toch zie ik wel wat in zonnepanelen. Lekker off grid trump memes browsen.

Terug
Naar boven