apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.740
Mail anders deze vragen naar de raad voor de journalistiek? De meeste misleiding ontstaat denk ik door het manipuleren van beelden en/ of teksten. Iets weglaten is niet per se het verspreiden van valse informatie. Daarom ligt het zo lastig denk ik. Joris Luyendijk heeft er een boekje over geschreven. Stond ook een voorbeeld in over het omver werpen van het standbeeld van Saddam. Hoe het leek op tv alsof een heel plein vol stond met mensen, dit was niet zo. Door vanuit een bepaalde hoek te filmen leek het alsof iedereen Bush steunde en het geweldig was. De werkelijkheid was dat maar slechts weinigen het kon interesseren en bezig waren met de eigen beslommeringen en hoe nu verder.
Ik heb geen flauw idee. Nepnieuws willen ze in Europa en Amerika aanpakken vanuit overheden. Met boetes uitdelen aan bijvoorbeeld facebook als deze niet binnen gestelde termijn berichten weghaalt. Maar jouw vraag is het beste voor te leggen aan iemand die bekend is met de wet en de vrijheid van pers. Correctiv (journalistiek onderzoeksbureau) gaat het proberen in Dld.
Misschien ga ik dat ook wel doen. Ik ben namelijk best wel benieuwd hoe dit nou precies zit. Dat over Duitsland las ik ja. Tweakers

Daarom is Trump ondermeer zo vermakelijk.
werkt goed tegen tanks en andere gepantserde voertuigen.