- Waardering
- 21.437
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toch mooi die Amerikanen. Welke kant ze ook staan, het leger is heilig.
Ik vraag me bij dat soort nieuws ook altijd of hoe die cijfers te interpreteren. Ik zal wel weer te cynisch zijn maar volgens mij is dit niet direct een weerspiegeling van het daadwerkelijke aantal mensen wat zonder werk zit.
Economisch hoor je hoop goede verhalen. De markt reageert goed op Trump etc.
Ik heb dit al eerder gepost maar blijf het interessant vinden:
President Donald Trump stood by Attorney General Jeff Sessions on Thursday, releasing a statement saying Sessions did not make any misleading statements under oath during his confirmation hearings, but that he could have been more accurate in his responses to lawmakers. "Jeff Sessions is an honest man. He did not say anything wrong. He could have stated his response more accurately, but it was clearly not intentional," Trump said.
SESSIONS: "I did not have communications with the Russians."
SEN. PATRICK J. LEAHY: "Several of the President-elect's nominees or senior advisers have Russian ties. Have you been in contact with anyone connected to any part of the Russian government about the 2016 election, either before or after election day?"
SESSIONS: "No."

die statistieken zijn wel een redelijke weerspiegeling maar het probleem zit hem in de kwaliteit van de banen. In de VS zijn er veel hoogopgeleiden die voor mindere banen en dus een minder salaris moeten settelen omdat ze anders niet aan de bak komen. Als Jan Modaal heb je het economisch gezien vrij slecht in de VS aangezien de inkomensongelijkheid daar echt uit de klauwen loopt.
beetje nietszeggend filmpje verder, VIX verschoot amper toen Trump verkozen werd en er zijn echt heel veel dingen gebeurd die tegen de agenda van de rijken/machtigen ingaan op de financiële markten. Ook lult hij de hele tijd over dat fundamentals de markt niet bepalen maar dat het alleen maar de geopolitieke en macro-economische agenda is, terwijl velen die dingen juist onder fundamentals zouden scharen (whatever er ook bedoelt wordt met agenda in dezen).
verder is zeggen dat een bepaalde index door X punt heen gaat zonder verdere afbakening ongeveer net zo knap als zeggen dat het binnen nu en 100 jaar een keer gaat sneeuwen. Beurzen gaan over een lang genoege horizon altijd omhoog, zo werkt dat nou eenmaal (inflatie, rentes, risk premiums etc.)
Eén van de grootste ondernemingen in Mexico, Cemex, heeft laten weten dat het eventueel de cement wil leveren voor de bouw van de beruchte muur die President Trump wil laten optrekken.
"Als een klant ons een offerte vraagt voor bepaalde bouwmaterialen, gaan we daarop in", liet het bedrijf in een mededeling weten. "Maar dat betekent niet dat Cemex bij het project betrokken is." Als Cemex echter wel zou meewerken aan de bouw van de muur, wordt de belofte van President Trump om Amerikaanse producten te kopen en Amerikanen te werk te stellen ('buy American, hire American') alvast serieus op de proef gesteld.
De Verenigde Staten zijn goed voor 22% van de omzet van het bedrijf en daarmee ook de grootste afzetmarkt. De cement van Cemex wordt momenteel onder meer gebruikt bij de constructie van het hoogste gebouw in San Francisco en een wolkenkrabber in Miami.
Voorlopig maakten President Trump en zijn kabinet nog geen concrete details bekend over de bouw van de muur. Het bleef voorlopig bij vage mededelingen: 'de bouw zal gauw starten' en 'we liggen flink voor op schema'.
Trump is wél onvermurwbaar wat het kostenplaatje betreft: voor hem is het duidelijk dat Mexico voor de muur moet betalen. De Mexicaanse regering heeft echter al meermaals duidelijk laten verstaan dat het onder geen enkel beding voor de kosten zal opdraaien.
Tijdens zijn campagne dreigde Trump er onder meer mee dat hij beperkingen zou opleggen aan Mexicaanse arbeiders in de VS die geld naar hun thuisland sturen, of extra belastingen zou heffen op dat geld. Maar sinds zijn eedaflegging heeft hij daarover verder met geen enkel woord meer gerept.
Het is overigens nog verre van duidelijk hoeveel de muur precies zal kosten.
Persagentschap Reuters liet vorige maand weten dat volgens een intern rapport de kostprijs zou oplopen tot 21 miljard dollar, veel hoger dan het door Trump geschatte bedrag van 12 miljard.
Veel stemmers hebben vast door dat een en ander onuitvoerbaar is wat Trump wilt, maar beseffen dat ze al decennia luisteren naar ‘deskundige’ politici met plannen die onuitvoerbaar en onhaalbaar zijn, die vervolgens faliekant mislukken en waar niemand verantwoordelijkheid voor neemt.Iedereen wist al hoe Trump zich opstelde, maar blijkbaar vonden de Amerikanen hem beter.
Deze naieve reactie had ik niet van je verwacht. Mensen hebben geen vertrouwen in Trump maar in zijn geld en mensen zijn oppertunisten in de zakenwereld dus willen overal wel een graantje meepikken. Dat wist Trump maar al te goed. Toen het goed fout ging heeft hij al zijn zakenpartners die geld hadden uitstaan bij hem onder druk gezet hem te blijven steunen en anders trok hij iedereen mee in de afgrond en zou niemand meer zijn geld zien. Nee idd in de zakenwereld genoot Trump veel vertrouwen.Zonder vertrouwen red je het niet in de zakenwereld.

Ben zelf geen anti meenstriem media persoon en ik volg eerlijk gezegd het nieuws voornamelijk online (niet op fb), maar iets wat mij niet duidelijk was dat Trump tijdens de verkiezingen boordevol kritiek en schandalen zat en toch heeft hij gewonnen.
Er werd een indruk gewekt dat er weinig redenen zijn om op hem te stemmen en het grote deel van onze politici heeft geen positieve mening over Trump, maar toch won hij.
Amerikanen zien dezelfde beelden op tv en ondanks alle schandalen en commotie kreeg hij de meerderheid van de kiesmannen
Iedereen wist al hoe Trump zich opstelde, maar blijkbaar vonden de Amerikanen hem beter.
Het gaf mij gewoon de indruk dat er puur sensatie journalistiek gedreven werd.
True. Je merk is je reputatie. Reputatie is zo goed als het product.Zonder vertrouwen red je het niet in de zakenwereld.