AndroidHealthClinic

Verenigde Staten

Ik ga geen discussie aan over intellect, pls. Internetz. Ik ga er gewoon niet op in. Kleine druktemaker.

Hhahahaha wat een vermakelijk topic dit. Mensen die zich aan het opwinden zijn over een meneer die heel ver weg woont :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.326
Amerikaanse Justitieminister ontmoette Russische ambassadeur twee keer tijdens campagne

php04kppOAM.png

De Amerikaanse minister van Justitie Jeff Sessions sprak vorig jaar twee keer met de Russische ambassadeur in de VS, maar heeft die ontmoetingen niet vermeld toen hem tijdens zijn hoorzitting in de Senaat gevraagd werd naar mogelijke banden tussen Trumps campagneteam en Moskou. Dat schrijft de Amerikaanse krant Washington Post. Het nieuws wordt door het ministerie bevestigd. Vanuit Democratische hoek wordt opgeroepen tot het ontslag van de minister en het oprichten van een onafhankelijke commissie om de links tussen Trumps administratie en Rusland te onderzoeken.

Een van Sessions' contacten met ambssadeur Sergej Kislyak vond plaats in september in het kantoor van de toenmalige senator, in de periode waarin volgens de Amerikaanse inlichtingendiensten een Russische cybercampagne plaatsvond om de presidentsverkieizngen te beïnvloeden.

Het tweede gesprek vond plaats in juli. Tijdens beide ontmoetingen was Sessions lid van het invloedrijke Armed Services Committee, en was hij een van de belangrijkste adviseurs buitenlandbeleid van Trump.

Tijdens zijn hoorzitting in het kader van zijn nominatie als minister van Justitie, verklaarde hij dat hij geen weet had van contacten tussen het campagneteam van Trump en Moskou.

Volgens functionarissen achtte Sessions de gesprekken niet relevant en vermeldde hij ze daarom niet tijdens de hoorzitting. Hij zou zich ook niet in detail herinneren wat hij met de ambassadeur besproken had. Volgens zijn woordvoerster was er dan ook "absoluut niets misleidends" aan zijn antwoord. Ze stelde ook dat Sessions de gesprekken met de ambassadeur voerde als senator en als lid van Armed Services Committee.

"Ik heb nooit contacten gehad met Russische functionarissen om te spreken over de campagne", reageerde Sessions zelf in een korte mededeling, waarin hij de contacten zelf niet ontkent. "Ik heb geen idee waarover deze beschuldiging gaat, maar ze is fout."

"Minister van Justitie Sessions heeft nooit de geloofwaardigheid gehad om het FBI-onderzoek te leiden naar banden tussen topambtenaren van Trump en de Russen. Dat is de reden waarom de Democraten steeds hebben opgeroepen om af te zien van elke controle over het onderzoek", reageert Democratisch partijleider Nancy Pelosi in een persbericht.

"Na onder eed te liegen tegen het Congres over zijn eigen contacten met de Russen, moet de minister zijn ontslag indienen. Er moet een onafhankelijke commissie komen die wordt gesteund door de twee partijen, om Trumps politieke, financiële en persoonlijke contacten met de Russen te onderzoeken."

Het is voor Amerikaanse burgers verboden met buitenlandse regeringen te onderhandelen namens de VS. Vorige maand moest Michael Flynn al het het veld ruimen omdat hij in het geheim met de Russische ambassadeur in Washington over de Amerikaanse economische sancties had gesproken en daarover had gelogen.

CNN en The New York Times onthulden vorige maand dat leden van Trumps campagneteam contact hebben gehad met de Russische inlichtingendiensten. Woensdag werd bekend dat een speciale commissie van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden hier onderzoek naar gaat doen. Dat heeft voorzitter van de 'Intelligence committee' Adam Schiff (Democraten) aangekondigd. The New York Times meldt dat sommige van die ontmoetingen in Nederland en Groot-Brittannië hebben plaatsgehad.

De Republikeinse president Donald Trump heeft altijd ontkend dat er contact is geweest met de Russen. Volgens hem is het nepnieuws dat door de Amerikaanse inlichtingendiensten is verzonnen.

In de onderzoekscommissie die nu is samengesteld zitten ook Republikeinen. Zij hebben ingestemd met het onderzoek dat antwoord moet geven op de vragen of Rusland inderdaad actief contact heeft gehad met mensen uit het Trump-kamp voordat Trump president werd.

2u4mt5l.jpg

Doen alsof de MSM hetze tegen Trump vergelijkbaar is met wat Obama heeft moeten doorstaan is natuurlijk wel een beetje lachwekkend.

Het moge duidelijk zijn dat de oorlog tegen Trump van een totaal andere orde is. Je kan speculeren of dat gerechtvaardigd is. Trump is natuurlijk niet de diplomaat die Obama was dus hij roept het over zich af. Maar verder kan je wel stellen dat de belangen van Obama en MSM wat meer in een lijn lagen dan die van Trump en MSM. Alle late night shows etc. zijn zo een beetje van het caliber Lubach en meneer Hazelip.

Zo krijgt ieder rechts geluid in NL het ook al decenia hard te verduren. Laten we wel wezen, we hoeven niet te beginnen over Janmaat en wat hij voor ellende over zich heen gekregen heeft. De dingen die hij destijds roepte zijn nu te horen uit de mond van de linkse mannen. De boodschap was toen even zo goed waar als nu.

Kan je wedstrijdje gaan verpissen over intellect maar ontkennen dat de shitstorm die Trump te verduren heeft in proportie staat met Obama die met zijn hope en change de hele wereld aan zijn lippen had hangen. Komop jongens.

Ondertussen wordt via andere nieuwskanalen de halve wereld geredpilled en MSM weet van gekkigheid niet hoe er mee om te gaan.

• #4.328
Ik heb er echt geen flauw idee van waarover jullie nu al ellenlange pagina's aan het discussiëren zijn.

didntread.gif

Muziekje om de sfeer te verlichten dan maar?

Ik ga geen discussie aan over intellect, pls. Internetz. Ik ga er gewoon niet op in. Kleine druktemaker.
HAHAHA obvious troll is so obvious... Dit is ook waarom ik niet op jouw 'argumenten' in ga, het zijn onzin berichten en hypocriete bullshit die je telkens verkondigd om zo te kunnen trollen. De enige persoon die nog serieus op je inging, trium, geeft het ook op, omdat je met zwakke beargumentatie komt en het over onbelangrijke zooi gaat hebben.:roflol:

HAHAHA obvious troll is so obvious... Dit is ook waarom ik niet op jouw 'argumenten' in ga, het zijn onzin berichten en hypocriete bullshit die je telkens verkondigd om zo te kunnen trollen. De enige persoon die nog serieus op je inging, trium, geeft het ook op, omdat je met zwakke beargumentatie komt en het over onbelangrijke zooi gaat hebben.:roflol:
Ik heb mijn best gedaan om een beeld te schetsen over hoe ik een en ander zie naar aanleiding van jouw vragen aan mij, het enige wat jij daarop te bieden hebt is er verder niet op ingaan of zoals nu mij een troll noemen. Trium heeft een mening. Jij niet, ronddolend in je eigen wereld.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het beeld dat ik hier en daar heb willen schetsen naar aanleiding van jouw vragen wordt overigens ook op de uni voorgedragen in 020 maar hier ben je een troll. Misschien moet je je eigen tekortkomingen beter verbergen voor je het over de mijne gaat hebben.

Fijn dat dit op de uni (nietszeggend) wordt voorgedragen, maar Trium heeft al de moeite genomen je onzin te bebunken.

Ik heb mijn mening meerdere keren gegeven en ook onderbouwd met bronnen en argumenten. Toen werd ik persoonlijke aangevallen en weggezet als een 14 jarige die op het gymnasium zit en nat achter zijn oortjes is. Wat verwacht je dan, dat ik nog de moeite ga nemen iemand te overtuigen die duidelijk zijn mening al heeft gevormd en niet openstaat voor logica, maar meer op gevoel wil discussiëren.

Trium had een kanttekening geplaatst en als tip gegeven het boek over Poetin te lezen, heeft nauwelijks iets gedebunked. Als tegenwoordig een voormalig hoogleraar, voormalig journalist en een Prof. die verbonden is aan Europese studies als nietszeggend worden weggezet, tja. Selectieve verontwaardiging. Heb je de post waar ik je wegzet als een veertienjarige die nat achter de oortjes is? Kan me dat niet herinneren. Wel apart dat je mij dan vragen blijft stellen.

Laatst bewerkt:
Trium had een kanttekening geplaatst en als tip gegeven het boek over Poetin te lezen, heeft nauwelijks iets gedebunked. Als tegenwoordig een voormalig hoogleraar, voormalig journalist en een Prof. die verbonden is aan Europese studies als nietszeggend worden weggezet, tja. Selectieve verontwaardiging. Heb je de post waar ik je wegzet als een veertienjarige die nat achter de oortjes is? Kan me dat niet herinneren. Wel apart dat je mij dan vragen blijft stellen.
Ligt eraan of de MS zijn of niet, als ze dat niet zijn geloof ik ze, anders niet. Dat was inderdaad niet jij, maar rob g, ik zeg ook niet dat jij dat bent, ik zeg dat ik onder andere daardoor niet meer serieus reageer op jullie.

Wanneer ik iemand iets vraag en ik zie dat die persoon moeite gedaan heeft om naar zijn vermogen iets serieus te posten ga ik daar sowieso op in, wel zo fatsoenlijk. Nu ik begrijp dat je toch niet serieus wilt reageren, ook al stel je vragen, zal ik daar rekening mee houden. Laten we het maar afronden want dit over en weer helpt geen zak. Tijd voor een filmpje van een ouderwetse Trump.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:

Heh. Fijn om te zien dat je de kern van mn betoog zo goed in je opgenomen hebt.

Over die lezing aan de uni: Jou kennende is het Diederik Stapel ;)

(Overigens is die houding van jou exact de reden dat ik al sinds jaar en dag de vloer met je aanveeg. Buitengewoon vermakelijk hoe je dat elke keer weer vergeet.)

• #4.339
Nieuwe werklozen in VS op laagste peil in 44 jaar
Het aantal Amerikanen dat voor het eerst een aanvraag indiende voor een werkloosheidsuitkering, is vorige week met 19.000 gedaald tot 223.000. Het gaat om het laagste niveau in bijna 44 jaar, zo meldt het Amerikaanse ministerie van Werk donderdag.

Analisten hadden gerekend op een aantal dat stabiel zou blijven om en bij de 244.000. Nooit waren er zo weinig sinds de week tot 31 maart 1973.

Het aantal ligt nu al twee jaar onafgebroken onder de kaap van de 300.000.

Terug
Naar boven