XXL Nutrition

Verenigde Staten

dat mag hij tijdens de verkiezingen hier ook eens posten

Kan niet wacht tot november. Alex Jones gaat een book signing van crooked verstoren in Austin.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.423

rL8X3yX.jpg
Alex Jones gaat een book signing van crooked verstoren in Austin.

Met een wasknijper op de neus? :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.424
“Mensen sterven en jij loopt filmend weg”
Dan Bilzerian (36): een schatrijke professionele pokerspeler, bekend als de ‘King of Instagram’. Hij was aanwezig op de Strip in Las Vegas toen schutter Stephen Paddock het vuur opende. Bilzerian besloot zijn smartphone boven te halen en zijn vele Instagramvolgers al vluchtend en op een weinig respectvolle manier te laten weten dat hij net had gezien hoe een vrouw in het hoofd was geschoten. Oud-marinier Dakota L. Meyer (29) vindt dat te ziek voor woorden. “Dit is waarom kinderen helden niet mogen classificeren op basis van hun volgers of foto’s”, schrijft hij verbouwereerd. Zijn kritiek gaat nu viraal.

Dan Bilzerian - de zogenaamde ‘King of Instagram’ - heeft 23 miljoen volgers en trakteert hen geregeld op kiekjes van zijn extravagante levensstijl, waarin een villa vol wapens en baden vol vrouwen een hoofdrol spelen.

Geregeld post de afgetrainde Amerikaan foto’s waarop hij in camouflageoutfits trots en heldhaftig poseert met zijn uitgebreide wapenarsenaal. De bekendheid - die probeerde, maar faalde een Navy SEAL te worden - schept vaak op over hoe koelbloedig en dodelijk hij is. “Mijn grootste angst is dat iemand zal inbreken en dat ik niet zal kunnen beslissen met welk geweer ik hem neerschiet”, schreef hij ooit als bijschrift bij een foto van een tafel vol wapens.

Zondagnacht bevond de Instagramster zich plots midden in de dodelijkste schietpartij uit de moderne geschiedenis van de VS. Dat hij tijdens een ware tragedie puur bezig was met ‘spectaculaire content’ voor zijn volgers en mensen in nood intussen straal voorbijliep, kan er bij veteraan Dakota L. Meyer - die in 2011 een Medal of Honor in ontvangst mocht nemen (de hoogste militaire onderscheiding in de VS, nvdr.) - niet in.

“F***, een meisje werd juist geschoten in haar f****** hoofd”, liet Bilzerian in een eerste videopost aan zijn volgers weten, terwijl op de achtergrond de schoten te horen zijn. “Het is f****** gestoord.” In een tweede video klonk het als volgt: “Ik moest een wapen gaan halen. Ik ga f****** terug. “Het is f****** gek - een soort massaschietpartij. Ik zag een meisje vlak naast mij f****** in haar gezicht geschoten worden, haar f****** hersenen hingen eruit.” In latere video’s klonk het verdwaasd minder ‘badass’. “Euhm, ze hebben er een gevat”, zei hij. “Ik ga weg, ik denk niet dat er veel is dat ik kan doen.”

Fans vragen zich nu af of hun idool op Instagram misschien iemand anders is in werkelijkheid. Hoewel Bilzerian niet veel commentaar wenst te geven, claimde hij later dat hij die nacht een gewonde vrouw heeft geholpen. Sommigen vinden het bewonderenswaardig dat hij terugging na het weglopen - ook al was het toen al te laat om nog hulp te bieden. Voor anderen bewijzen zijn acties wat ze altijd al vermoedden: in het echt is hij niet zo’n held als hij zich voordoet, en hij is eigenlijk vooral geïnteresseerd in likes en follows.

“Dit is waarom kinderen helden niet mogen classificeren op basis van hun volgers of hun foto’s”, schrijft oud-marinier Meyer, die de ‘King’ te kijk zet op zijn eigen Instagrampagina. Uiteraard bedoelt de veteraan met zijn kritiek niet dat Bilzerian met geweren had moeten terugschieten (wat Bilzerian blijkbaar wel wilde, later is een video opgedoken waarin te zien is hoe de internetsensatie tevergeefs een wapen probeert te regelen via een agent, nvdr.). Het gaat de marinier vooral om het gebrek aan hulp, menselijkheid en respect. “Dan Bilzerian, dit is wat ik zo erg vind aan mensen zoals jij. Altijd bereid voor een ‘verkleedpartijtje militair spelen’ en zó taai als de camera’s aan staan. Een vrouw is juist in haar hoofd geschoten en jij loopt al filmend weg. Dat is niet wat militairen doen. Stop er alsjeblieft mee om jezelf voor te doen als iemand die je niet bent. Mensen zijn aan het sterven, jij loopt weg en helpt hen niet. Doen alsof het een video waard is, is walgelijk.”

In een nieuwe video heeft Bilzerian intussen gereageerd op de kritiek van de veteraan. “Ik werd deze ochtend wakker en het nieuws gaat over bullshit dat één of andere marinier zegt dat ik een p*ssy ben omdat ik wegloop in plaats van te blijven. Als we de logica van die achterlijke idioot volgen, dan hadden we waarschijnlijk 600 doden gehad als iedereen gewoon was blijven staan.”

2 SCOOPS. 2 GENDERS. 2 TERMS. 2 BALLS.
& 2 WALLS.
KVygjdbl.jpg

I think I need a coat folks and some bricks.

The "most transparent administration in history" has spent years trying to hide embarrassing financial secrets from the public.
The only thing that is clear is that there's something odd going on, with the Obama administration asserting privilege over a volume of papers so large, it would make Nixon blush.
"I've been doing this for 20 years, and I've never seen anything like it," says David Thompson of Cooper and Kirk, one of the attorneys fighting to unseal the material.
This is exactly the sort of story that tends to fly under the radar in the American media. It's complicated and full of numbers and faceless officials and executives.

Trump heeft slim aangepakt met Iran.

fake news

Terug
Naar boven