MuscleMeat

Sticky Verenigde Staten

Bezoekers in dit topic

EYI95ZDXgAA74SF.jpg
 
Vergeten hoe het was hoe een president van de vs ook alweer klinkt, mooie speech.

In Nederland is de algemene gedachte dat de GOP slecht is en de DNC goed, immers de DNC sluit meer aan bij denkbeelden in Nederland. Een beetje zoals bij een voetbalwedstrijd een fan alleen overtredingen bij de tegenstander ziet.

In feite is de politiek in de VS een grote rotte corrupte bende. De intense slechtheid van HRC, of over de doortrapte politiek van de schoonmoeder van Vos zijn gewoon bekend.

De verschillen met metoo tussen Kavenaugh en Biden zijn hemelschrijend en onrechtvaardig, verkrachting doet er alleen toe als je er een Republikein mee kan beschadigen.

Het grootste deel van de media loopt aan de leiband van de DNC en zijn ook zelf teveel partij. Veel vragen bij persconferenties zijn gotcha-vragen, vooral om de ondervraagde te laten struikelen en de journalist zelf te laten schitteren.

Nu is daar een antwoord op die vorm van journalistiek in de persoon van McEnany, iedere vraag wordt niet meer als vraag gezien, maar als een insteek voor een goed zorgvuldig promopraatje. Het is mooie televisie, maar we schieten er geen reet mee op.
 
In feite is de politiek in de VS een grote rotte corrupte bende.
Niet alleen in de VS. Kijk alleen al dicht bij huis naar de grootste politieke partij van Nederland, de VVD. Keer op keer de corrupste partij van Nederland. Keer op keer schandalen in ministeries, met de laatste jaren als koploper het ministerie van justitie en veiligheid. Of was het nou veiligheid en justitie?

Bij 1 of 2 keer kan je, als je naief bent, nog praten over incidenten. Maar dit VVD ministerie is al zovaak in de afgelopen jaren ter sprake geweest, waarbij meerdere ministers zijn afgetreden, dat je toch wel minimaal een paar chromosomen extra moet hebben om te denken dat het incidenten zijn.

De VVD is door en door rot van binnen. Corrupt als de pest. Maar het boeit ze niet want ze komen er mee weg, keer op keer. En de mass media fungeert als hun praatpaal en bagatelliseert alles.

En desondanks blijft de massa toch op ze stemmen. Mensen zijn over het algemeen fucking domme schapen.

En om voor henzelf recht te lullen wat niet meer krom maar inmiddels rond is, lacht en praat men over Trump en de VS. Een ander belachelijk maken is immers makkelijker dan je eigen domheid onder ogen te zien. Met deze post doel ik trouwens niet op jou Mentat ;).

Ignorance is bliss en de Nederlandse bevolking spant wat dat betreft de kroon.. Maarja, die Amerikanen hè.
 
Laatst bewerkt:
En desondanks blijft de massa toch op ze stemmen. Mensen zijn over het algemeen fucking domme schapen.
Ik ben dus een dom schaap want ik zou niet weten welke partij voor mij een betere keuze zou zijn.
 
Het is mooie televisie, maar we schieten er geen reet mee op.
En dat is het probleem van de journalistiek. Journalistiek hoort te gaan over het berichten van de waarheid. Waarheidsvinding hoort het allerbelangrijkste element van de journalistiek te zijn.
Na een tijdje ging het om de eerste zijn. "We bring you the latest news first". Ieder met een beetje verstand kan logisch concluderen dat dit tenkoste gaat van de kwaliteit. Immers, als je de eerste wilt zijn dan gaat dat tenkoste van het controleren van je bronnen.

Het hieruit komende gevolg is dat nieuwsbronnen vaak nieuws geven dat later (gedeeltelijk) onjuist blijkt te zijn. Soms werd er nog achteraf een kleine rectificatie geplaatst ergens op een laatste pagina, maar het kwaad is dan al geschied, met alle gevolgen van dien.

Later (vanaf 2000 maar vooral de afgelopen 10 jaar goed zichtbaar) toen het internet zich beter had ontwikkeld en krantverkoop terugliep en de media overstapte naar websites, ging het om de views en clicks. Sensationele clickbait koppen van artikels die, als je het artikel leesde, niet eens overeen kwamen met de inhoud.

Maar het mag, want als je zegt dat je niet citeerde maar parafraseerde (in je eigen woorden opschrijft wat iemand zegt), dan bevind je je in grijs gebied en kom je ermee weg. De meeste mensen lezen daarnaast alleen de titels van artikelen en zo krijg je dus onjuiste beeldvorming. 9 Van de 10 mensen, als je ze op straat vraagt wat parafraseren betekend, hebben of geen idee of hebben het over citeren (die 9 van de 10 heb ik net uit mijn duim gezogen maar ik denk er niet ver naast te zitten, gelet op de taalkundigheid van de huidige Nederlandse samenleving).


Om er maar een banale term aan te geven, journalistiek is verworden tot hoernalistiek; het gaat allang niet meer over de inhoud maar over de verkoopcijfers.
 
En dat is het probleem van de journalistiek. Journalistiek hoort te gaan over het berichten van de waarheid. Waarheidsvinding hoort het allerbelangrijkste element van de journalistiek te zijn.
Na een tijdje ging het om de eerste zijn. "We bring you the latest news first". Ieder met een beetje verstand kan logisch concluderen dat dit tenkoste gaat van de kwaliteit. Immers, als je de eerste wilt zijn dan gaat dat tenkoste van het controleren van je bronnen.

Het hieruit komende gevolg is dat nieuwsbronnen vaak nieuws geven dat later (gedeeltelijk) onjuist blijkt te zijn. Soms werd er nog achteraf een kleine rectificatie geplaatst ergens op een laatste pagina, maar het kwaad is dan al geschied, met alle gevolgen van dien.

Later (vanaf 2000 maar vooral de afgelopen 10 jaar goed zichtbaar) toen het internet zich beter had ontwikkeld en krantverkoop terugliep en de media overstapte naar websites, ging het om de views en clicks. Sensationele clickbait koppen van artikels die, als je het artikel leesde, niet eens overeen kwamen met de inhoud.

Maar het mag, want als je zegt dat je niet citeerde maar parafraseerde (in je eigen woorden opschrijft wat iemand zegt), dan bevind je je in grijs gebied en kom je ermee weg. De meeste mensen lezen daarnaast alleen de titels van artikelen en zo krijg je dus onjuiste beeldvorming. 9 Van de 10 mensen, als je ze op straat vraagt wat parafraseren betekend, hebben of geen idee of hebben het over citeren (die 9 van de 10 heb ik net uit mijn duim gezogen maar ik denk er niet ver naast te zitten, gelet op de taalkundigheid van de huidige Nederlandse samenleving).


Om er maar een banale term aan te geven, journalistiek is verworden tot hoernalistiek; het gaat allang niet meer over de inhoud maar over de verkoopcijfers.
Dit zijn de momenten dat je een Ferry Mingele mist. Eerst vertellen wat er feitelijk aan de hand is en dan gaan duiden met een "ene kant... ander kant".
 
Vergeten hoe het was hoe een president van de vs ook alweer klinkt, mooie speech.

1. Progressief praatje gesponsord door big corp (verdeel en heers);
2. Promotie van een bedrijf waar je zelf een deal mee hebt (Netflix);
3. De press secretary zijn van een kandidaat die je eigenlijk niet wilde endorsen.

Links lullen, rechts vullen.

Geweldige spreker, goed gedaan door speech writer, dat dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
De VVD is door en door rot van binnen.
Ze winnen ook steevast de bokaal voor de meeste integriteitsschandalen, al 8 jaar koploper!
 
The Edenville dam in Michigan is doorgebroken door de vele regenval. 18km stroomafwaards in Midland ligt DOW Chemical, een groot chemisch bedrijf dat o.a. bleek maakt. Het bedrijf ligt aan de oevers van de rivier. Het kan een ecologische ramp worden.
Werkt wel goed tegen corona.
 
Back
Naar boven