AndroidHealthClinic

Verenigde Staten

Het blijft ook altijd heerlijk om te provoceren voor mensen die er wel gevoelig voor zijn. Zo zat er in de buurt van mijn vorige woning een Jumbo. Naast de Jumbo zat een, voornamelijk, zwarte school genaamd het CSB. Wat vreemd is aangezien de school in Buitenveldert ligt (Joodse buurt in Amsterdam Zuid waar die advocaat kapot is geschoten).

Anyways, vanwege de veelvoudige diefstallen mogen de scholieren maar per groepjes van 3 naar binnen en de rest moet dan wachten onder toezicht van de manager bij de ingang van de winkel.

Elke keer als ik dan de winkel inliep en er zo'n groepje zwarte scholieren stond, zei ik tegen de manager "maak je geen zorgen hoor, ik ben blank" en liep dan met een grote grijns naar binnen. Die manager moest altijd lachen terwijl die n*gers natuurlijk meteen helemaal los gingen.

Mooie tijden waren dat.

Dat is ook heerlijk als je bijvoorbeeld naar de mediamarkt in de Bijlmer gaat en zo'n zwarte bewaker zegt dat je je tas niet mee naar binnen mag nemen. De blik op zijn gezicht als je zegt "maak je geen zorgen ik ben blank" terwijl je rustig doorloopt is priceless. Het zijn de simpele dingen in het leven waar je van moet genieten.

Laatst bewerkt:
9z5ulvx6yg251.png

7.8k retweets en 18.1k likes. r**ards.

9z5ulvx6yg251.png

7.8k retweets en 18.1k likes. r**ards.
Ik zeg het wel vaker maar zal het nog maar eens zeggen.

Blanken zijn de minst discriminerende groep ter wereld. Tuurlijk waren wij vroeger ook geen lieverdjes (wie wel?), maar we leven nu in de 21ste eeuw. Dit soort shit moet je keihard aanpakken. Shock and awe. Stel je voor dat blanken zoiets zouden plaatsen? Dan zat de media er vol op. Terecht overigens, daar niet van, maar nu is het éénrichtingsverkeer. Ik word moe van alle hypocriete racisme roepers. Deze mensen hebben baat bij het creëren van verdeeldheid.

Het leven wordt een stuk simpeler wanneer men elkaar bokoe, koelie, spleetoog, kaaskop, pinda, dikke zeug, skinny, f**got, etc noemt. Zeg wat je wilt maar stereotypen hebben toch echt een kern van waarheid.

Krijg je ook een dikke huid van. Ik ben 1 van de enige blanke autochtone Nederlanders in mijn vriendengroep. Ik als echte ariër noem ze dan ook allemaal üntermenschen :D (no joke). De Afghaan noem ik altijd taliban. Vraag em altijd of ie nog wat bermbommen heeft gelegd. De Marokkaan noem ik natuurlijk een kleptomaan, zit immers in hun DNA. De indo's zijn pinda's. Mijn vriendin f**k ik altijd dat ze uit Portugal komt en dus praktisch buren is met Marokkanen en dus eigenlijk deels Marokkaans is. Kan ze echt niet tegen.

En ik ben natuurlijk weer de gierige blanke. Het is een beetje zoals die scene bij die Poolse kapper in de film Gran Torino.
Doet me denken aan de n*ger waar ik weleens een visje mee eet. Die maakt zelf ook harde grappen. Ook tegen die blonde roomblanke Volendamse dames. Of het niet tijd wordt voor wat zwart zaad door de inteeltpoel, en dat zegt hij dan met een enigszins Volendams accent. Hij verstaat ze ook, ik amper. Wat weer leidt tot hilariteit omdat een zwarte moet vertalen voor een blanke. Ik roep weleens mensen let op uw tas, ik ben vandaag begeleider van deze gesubsidieerde negert maar heb 'm nog niet altijd in de hand. Waarop hij dan roept vroeger hadden ze ook een riem.

Best heftig, te meer nu meer van de achtergrond van de agent duidelijk wordt. Eerder betrokken bij dodelijk incident, en tal van andere incidenten.
Nice al die beelden geven een heel duidelijk beeld van wat er allemaal verkeerd gedaan werd.

Achtergrond zegt alleen wel weinig zonder indicatie of de complaints/lawsuits/incidents gerechtvaardigd waren. Niet ondenkbaar met deze beelden daar niet van. Maar ik neem aan dat hij van het vorige dodelijke incident terecht vrij is gesproken en anders niet meer op straat zou dienen. Of zijn dat dan juist voorbeelden waar het systeem heeft gefaald?

Nice al die beelden geven een heel duidelijk beeld van wat er allemaal verkeerd gedaan werd.

Achtergrond zegt alleen wel weinig zonder indicatie of de complaints/lawsuits/incidents gerechtvaardigd waren. Niet ondenkbaar met deze beelden. Neem aan dat hij van het vorige dodelijke incident terecht vrij is gesproken en anders niet meer op straat zou dienen. Of zijn dat dan juist voorbeelden waar het systeem is gefaald?
Als ik het goed begrepen heb komt het bij agenten juist amper tot een zaak.

Volgens mij beslist een Grand Jury of er wel een proces komt.

Zonder hard bewijs, zoals in deze repo, weegt het woord van de agent veelal zwaarder.

Als ik het goed begrepen heb komt het bij agenten juist amper tot een zaak.

Volgens mij beslist een Grand Jury of er wel een proces komt.

Zonder hard bewijs, zoals in deze repo, weegt het woord van de agent veelal zwaarder.
Tot een zaak die waarschijnlijkheid van veroordeling heeft is misschien wat anders, maar ik geloof toch wel dat elke officer involved shooting goed nagekeken wordt. Alle betrokken partijen verhoord door interne zaken, tijdje op inactief, bodycams bekeken, bewijsmateriaal verzameld, etc. Dat beeld krijg ik toch bij vele incidenten waarvan de beelden publiekelijk worden gemaakt.

Zal er ongetwijfeld af en toe wat doorheen glippen maar dan moet je toch wel van een enorm complot spreken voor je kunt stellen dat het een institutioneel probleem is waarbij allerlei agenten na zulke grove fouten gewoon weer de straat op mogen.

Tot een zaak die waarschijnlijkheid van veroordeling heeft is misschien wat anders, maar ik geloof toch wel dat elke officer involved shooting goed nagekeken wordt. Alle betrokken partijen verhoord door interne zaken, tijdje op inactief, bodycams bekeken, bewijsmateriaal verzameld, etc. Dat beeld krijg ik toch bij vele incidenten waarvan de beelden publiekelijk worden gemaakt.

Zal er ongetwijfeld af en toe wat doorheen glippen maar dan moet je toch wel van een enorm complot spreken voor je kunt stellen dat het een institutioneel probleem is waarbij allerlei agenten na zulke grove fouten gewoon weer de straat op mogen.
Aanklagers moeten vaak ook weer met het politieapparaat werken, aanklagers moeten ook hun herverkiezing veilig stellen, een aanklager wil ook niet horen dat hij of zij harder tegen de politie is dan tegen criminelen, je wilt ook dat agenten wel hun werk durven doen, vaak zijn er weinig getuigen of bewijs.

Amy Klobuchar heeft een een zaak in Minneapolis niet vervolgd, Kamela Harris heeft ook een verleden als aanklager dat haar nu opbreekt.

Aanklagers moeten vaak ook weer met het politieapparaat werken, aanklagers moeten ook hun herverkiezing veilig stellen, een aanklager wil ook niet horen dat hij of zij harder tegen de politie is dan tegen criminelen, je wilt ook dat agenten wel hun werk durven doen, vaak zijn er weinig getuigen of bewijs.

Amy Klobuchar heeft een een zaak in Minneapolis niet vervolgd, Kamela Harris heeft ook een verleden als aanklager dat haar nu opbreekt.
Ongetwijfeld maar buiten wat aanklagers kunnen doen is er ook een police chief of een internal affairs die na zo'n shooting toch maatregelen treffen als de agent iets verkeerds gedaan heeft.. het bekende transferred to a desk, of zoals in dit geval al gebeurd was: ontslag.

Ongetwijfeld maar buiten wat aanklagers kunnen doen is er ook een police chief of een internal affairs die na zo'n shooting toch maatregelen treffen als de agent iets verkeerds gedaan heeft.. het bekende transferred to a desk, of zoals in dit geval al gebeurd was: ontslag.
Marokkanenverdelgers... (EDIT: dit is dus niet waar, zie ook onder)

Wat ik bedoel te zeggen is dat er allerlei mechanismen en redenen zijn, sommige zelfs goede, dat bij misstanden vaak de rijen gesloten worden en er uiteindelijk weinig sancties en veranderingen zijn.

Ik denk dat zeker in de VS er enorme verschillen zijn tussen korpsen.

EDIT:

Laatst bewerkt:

Wat is er met Vledder?

Wat ik van de speech van Trump heb meegekregen (vnl via NPO) vond ik teleurstellend. Alleen maar gericht op Law & Order, op zich themata waar ik gevoelig voor ben, zonder het over de toestand in het land te hebben en daar een perspectief op te bieden.

Een vreedzame demo uiteen laten jagen om zelf naar een kerk te kunnen lopen om daar alsof je een vieze onderbroek omhooghoudt, niet jouw, maar, een bijbel te laten zien voor de foto is wat triest.

Terug
Naar boven