Fitness Seller

Verenigde Staten

Gaat de hele journalistiek er weer op wedden dat Trump er zeker niet wordt?

Bitchfight!

1591783497455.jpg

1591783935193.png

Je bedoelt dat de meerderheid op de democratische kandidaat stemt?
Hij bedoelt, vermoed ik, een ongelukkige uitspraak van Joe Biden, die heeft Biden namelijk veelal.

Een poll, weliswaar een outlier, voorspelt dat nu 40% van de zwarte Amerikanen op Trump zou stemmen, denk jij nog steeds dat Trump het net gaat halen?

De allergrootste groep in de VS zijn trouwens de niet-stemmers. (Speelt in zekere zin ook in NL, onder 18-25/35 zijn de meesten voor PVV, maar degenen die gaan stemmen D66/GL en hier hoef je niet te registreren)

Ik denk dat Biden een zwakke kandidaat is. Maar Trump is echt wel te verslaan, dat moet niet heel moeilijk zijn met een geschikte kandidaat en deze economie. Als Obama nog een keer mocht, denk ik dat hij niet eens echt campagne hoeft te voeren. Of een goede vrouw met de juiste achtergrond.
Als ze die niet hebben en Biden is/ blijft de kandidaat denk ik dat Trump niet heel veel moeite zal hebben.

Je bedoelt dat de meerderheid op de democratische kandidaat stemt?

Dat is inderdaad het probleem. De links activistische stedelingen domineren het publieke "debat".

Ander probleem is een lage opkomst doordat een deel van de linkse activisten niet geloven in het racistische systeem. Dat effect wordt alleen maar sterker.

Amerikanen zijn ook best wel vast in keuze republiek/democratisch. Polarisatie versterkt de licht republikeinse meerderheid die er altijd al is.

Hij bedoelt, vermoed ik, een ongelukkige uitspraak van Joe Biden, die heeft Biden namelijk veelal.

Een poll, weliswaar een outlier, voorspelt dat nu 40% van de zwarte Amerikanen op Trump zou stemmen, denk jij nog steeds dat Trump het net gaat halen?

De allergrootste groep in de VS zijn trouwens de niet-stemmers. (Speelt in zekere zin ook in NL, onder 18-25/35 zijn de meesten voor PVV, maar degenen die gaan stemmen D66/GL en hier hoef je niet te registreren)
Ik doelde niet op zijn uitspraak, maar ben bekend met Joe Biden en al zijn handtastelijkheid, etc.

Waar ik op doelde is dat Hillary qua totaal aantal stemmen won van Trump, waar hij meer staten won en dus het presidentschap. Maar nu voorspellen wat er gaat gebeuren de komende maanden is waanzin, wie had c-19 voorspeld of dat er nu miljoenen amerikanen werkeloos zijn?

Ik doe ook zeker geen voorspelling, want A) ik ben daarvoor te dom B) de strijdt moet nog beginnen.

Ik denk dat Biden een zwakke kandidaat is. Maar Trump is echt wel te verslaan, dat moet niet heel moeilijk zijn met een geschikte kandidaat en deze economie. Als Obama nog een keer mocht, denk ik dat hij niet eens echt campagne hoeft te voeren. Of een goede vrouw met de juiste achtergrond.
Als ze die niet hebben en Biden is/ blijft de kandidaat denk ik dat Trump niet heel veel moeite zal hebben.
1. De Dems kiezen geen goede kandidaat in voorverkiezingen die kan overbruggen, het is of een links extremist of een neoliberal;
2. De economische cijfers waren verassend goed in mei;
3. Aanhoudende onrust, 2e golf, ontwikkeling economie, het is alles behalve een gelopen race;
4. Joe Biden is in beginsel kansloos tegenover Trump, dat ligt idd niet aan Trump, dat ligt aan Biden;
5. Mijn indruk is dat Amerikanen aan de onderkant, ook zwarte, doorkrijgen dat de Democraten al jaren niets voor hen gedaan hebben en niets voor hen zullen doen. Kijk maar wie er in al die steden al jaren de macht hebben.

Ik heb nu al veel voorpret als alle polls er weer naast zitten en Trump wint. Die tafel bij Jinek toen met al die teleurgestelde vrouwen die voor een feestje kwamen, prachtige televisie.

Laatst bewerkt:
2. De economische cijfers waren verassend goed in mei;
Ik had dit in mijn achterhoofd;
De werkelijkheid is nog zwarter, want in die statistieken wordt geen rekening gehouden met de Amerikanen die de hoop op een baan hebben opgegeven en dus niet meer solliciteren. Die groep was voor de coronacrisis uitbrak al groot, en wordt nog groter. Wordt die groep meegeteld dan komt het echte werkloosheidspercentage in mei of in juni uit op ongeveer 35 procent.
...
Lichtpuntjes zijn er volgens de onderzoekers van Goldman Sachs ook. Als de lockdown verder wordt versoepeld, verwacht Goldman Sachs in het derde kwartaal een enorme opleving van de economie: van 29 procent, vergeleken met het tweede kwartaal. Dat betekent ook dat er veel banen bij komen. De bank schat in dat het officiële werkloosheidspercentage eind december rond de 10 zal liggen. Dat is nog altijd wel het hoogste percentage sinds de financiële crisis.

We zijn ondertussen een maand verder en heb geen actuele info gelezen maar het zal toch niet ineens compleet omgeslagen zijn. Dat zijn een hoop kiezers die werkloos zijn of worden, voor een president die zichzelf vanaf dag 1 verkoopt als de beste president ooit, de meeste banen ooit heeft gecreëerd en de economie nog nooit zo goed is geweest.

...

We zijn ondertussen een maand verder en heb geen actuele info gelezen maar het zal toch niet ineens compleet omgeslagen zijn. Dat zijn een hoop kiezers die werkloos zijn of worden.
Als de lockdown verder wordt versoepeld, verwacht Goldman Sachs in het derde kwartaal een enorme opleving van de economie: van 29 procent, vergeleken met het tweede kwartaal. Dat betekent ook dat er veel banen bij komen. De bank schat in dat het officiële werkloosheidspercentage eind december rond de 10 zal liggen. Dat is nog altijd wel het hoogste percentage sinds de financiële crisis.
Wel een grote "als", verloop van herstel gaat zeker invloed hebben.

Wel een grote "als", verloop van herstel gaat zeker invloed hebben.
BLM, Corona - wie weet waar dat toe kan leiden. Komt hem niet goed uit. Hij presenteert zichzelf nu als de man van law & order maar als hij dat niet kan volhouden is dat ook niet goed qua pr. Volgens mij is er ook een groep Republikeinen die zichzelf de "Lincoln Project' noemen en van hem af willen, ook spotjes maken. Weet niet hoe machtig die groep is, zal wel op niks uitlopen maar toch. Het rommelt hier en daar. Hij moet meer gaan doen aan verbinden denk ik, ook binnen de partij en naar mensen binnen de overheid. Die zijn her en der aan het muiten.

edit.

Laatst bewerkt:
Kan Obama nog VP worden?

...

We zijn ondertussen een maand verder en heb geen actuele info gelezen maar het zal toch niet ineens compleet omgeslagen zijn. Dat zijn een hoop kiezers die werkloos zijn of worden, voor een president die zichzelf vanaf dag 1 verkoopt als de beste president ooit, de meeste banen ooit heeft gecreëerd en de economie nog nooit zo goed is geweest.
Trump probeerde er vorige week goed nieuws van te maken maar echte unemployment is praktisch onveranderd geweest in mei.
A broad gauge of payrolls rose by 2.5 million in May, trouncing forecasts for a sharp decline following a 20.7 million tumble the prior month that was the largest in records back to 1939, according to Labor Department data Friday. The jobless rate fell to 13.3% from 14.7%.

21 million Americans remain unemployed

The broader U-6, or underemployment rate -- which includes those who haven’t searched for a job recently or want full-time employment -- fell only slightly to 21.2% in May from 22.8%.

Zag net ook voorbij komen dat heel veel bedrijven niet verwachten mensen terug aan te nemen zelfs niet na corona.

--

Wat is Trump nu uberhaupt aan het doen? Dacht dat het campagnejaar was? Of vind de schoonzoon waar hij meer naar lijkt te luisteren dan z'n aanhang het wel prima zo?

Biden is volkomen kansloos. Een seniele oude dwaas met 2 hersenoperaties achter de rug. Waarbij de top van zijn schedel overigens volledig los van zijn hoofd is gekomen.
Kan hooguit een kwartier matig coherent overkomen en vervalt dan in het stereotype 'verwarde man'.
Hoewel zijn opponent uiteindelijk die 'gekke oranje man' is, zal het merendeel van het Amerikaanse volk op Trump stemmen (electoraal, wellicht zelfs de popular vote).

De media is er ontzettend bij gebaat om de zogenaamde spanning erin te houden, dat Biden een goede kans maakt om te winnen; dit om de advertentie-inkomsten vanuit beide partijen onvermoeid door te laten stromen, de verkiezing is immers het grootste cash-grab event in media-land. Dit is voor hen wat de zomer is voor de eigenaar van een strandtent. Nu moet het gebeuren.
Daarom komen ze steevast met extreem eenzijdige polls, afgenomen onder personen vanuit een specifiek milieu, in de wetenschap dat het pollen van deze mensen hen de gewenste uitkomst zal geven en zij (na bewust te verzuimen te vermelden onder welke doelgroep de poll is afgenomen) deze 'kennis' de wereld in kunnen slingeren.

Om mijn grote vriend Tunahan Kuzu te citeren: 'Trap er niet in!'

Gok van niet want als de president dan om wat voor reden vervangen dient te worden wat gaat dan met de VP gebeuren. Na Roosevelt is het aantal ambtstermijnen teruggebracht naar twee, al kan een tussentijds benoemde president nog twee keer een volledig termijn van vier jaar uitdienen indien de eerste termijn minder dan twee jaar was.

Gok van niet want als de president dan om wat voor reden vervangen dient te worden wat gaat dan met de VP gebeuren. Na Roosevelt is het aantal ambtstermijnen teruggebracht naar twee, al kan een tussentijds benoemde president nog twee keer een volledig termijn van vier jaar uitdienen indien de eerste termijn minder dan twee jaar was.
Ohja..
the 12th Amendment (ratified in 1804 to fix some unexpected issues with the originally specified methods for selecting the President and Vice-President) states that “no person constitutionally ineligible to the office of President shall be eligible to that of Vice-President of the United States.” So, one who has already twice been elected President isn’t eligible to become Vice-President afterwards and thereby potentially sneak into the presidency again through the back door.

Jammer!

Terug
Naar boven