MuscleMeat

Verenigde Staten

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.681
Met andere woorden, ze zit er alleen omdat ze een vagijn heeft?

Het enige waar het tijd voor is, of eigenlijk al 40 jaar geleden had moeten gebeuren, is dat de Amerikanen een discussie gaan voeren op de inhoud van het beleid. In plaats van elkaar te bestoken met 'waarheden' die ze op C Span hebben gevonden en elkaar op de persoon aanvallen.
Ik vond de strijd tussen Hillary en Trump 4 jaar geleden al dramatisch "she hasn't got the looks, she hasn't got the stamina" en Hillary die alleen maar kon reageren op dit soort aantijgingen in plaats van zelf haar mening geven over zaken. Maar nu is het echt dermate slecht dat ik eigenlijk alleen maar persoonlijke aanvallen heb gehoord tijdens het debat. Ging echt werkelijk nergens over en zorgt alleen maar voor verdeeldheid tussen de 2 kampen.

• #10.687
Stel Trump sterft, stellen ze dan de verkiezingen uit of neemt Pence gewoon zijn plaats in? :thinking:

Het enige waar het tijd voor is, of eigenlijk al 40 jaar geleden had moeten gebeuren, is dat de Amerikanen een discussie gaan voeren op de inhoud van het beleid. In plaats van elkaar te bestoken met 'waarheden' die ze op C Span hebben gevonden en elkaar op de persoon aanvallen.
Ik vond de strijd tussen Hillary en Trump 4 jaar geleden al dramatisch "she hasn't got the looks, she hasn't got the stamina" en Hillary die alleen maar kon reageren op dit soort aantijgingen in plaats van zelf haar mening geven over zaken. Maar nu is het echt dermate slecht dat ik eigenlijk alleen maar persoonlijke aanvallen heb gehoord tijdens het debat. Ging echt werkelijk nergens over en zorgt alleen maar voor verdeeldheid tussen de 2 kampen.
Eens, met veel haken, ogen en nuancering, maar ik wil eigenlijk vooral weten hoe jouw Legal Mind denkt overgedachten Amy Coney Barett?

Probleem met niet alleen ACB, maar afbrokkelen Rule of Law in het algemeen:

Uiteindelijk past dat in het grotere geheel van 2 partijen die veelal veel dichter tegen de grote bedrijven en donoren aanschurken dan aan hun traditionele base denken.

Laatst bewerkt:
Eens, met veel haken, ogen en nuancering, maar ik wil eigenlijk vooral weten hoe jouw Legal Mind denkt overgedachten Amy Coney Barett?
Pff ja... een verwachtte nominering van Trump. Hoewel de andere dame hispanic is en uit Florida (swing state) komt, dus dat was strategisch wel een betere zet geweest.
maar anyway, wat vind ik van Barett. Openlijk conservatief en streng christelijk lijken me niet iets waar Amerika en het Supreme Court op dit moment behoefte aan hebben. Maar dat is dan echt vanuit mijn West Europese perspectief. Ik hoorde op CNN dat de achterliggende gedachte bij Trump was dat hij hiermee steun zou hebben in de SC. Hij had namelijk aangegeven zich te willen verzetten tegen de machtsoverdracht en dat dit zeker niet soepel zou gaan. Tot zover de onafhankelijkheid van de rechters.
Side step: als dit werkelijk zou plaatsvinden dan zou dat betekenen dat het land in een constitutionele crisis terecht zou komen. Wat op zijn beurt weer betekent dat dit desastreuze gevolgen heeft voor de economie (lees: obligaties, beurzen) en financiële waardering van het land. Las het artikel op FD wat dieper inging op de financiële kant van het verhaal, maar die kan ik niet linken. Dan maar deze:
https://www.trouw.nl/nieuws/in-de-v...ent~ba12bd58/?referrer=https://www.google.nl/

Barett zei overigens dat haar achtergrond geen invloed zou hebben op haar manier van recht spreken. Dat is ridicuul natuurlijk. Je spreekt altijd recht op basis van wat jij rechtvaardig vindt. Dat wordt grotendeels bepaald door tijd, omgeving en persoonlijke voorkeur.

• #10.690
Dat is niet de Amerikaanse manier. 🙈

In Nederland is erg toch enigszins een lightversie van? Wilders is dit, Baudet is dat... #Godwin

Laatst bewerkt:
The commission that oversees US presidential debates says it will change the format to ensure the remaining two encounters between Donald Trump and Joe Biden are more orderly.

One new measure could be to cut the microphones if the candidates try to interrupt each other, US media report.

:o

Zou me niks verbazen als ome Donald nog op een of andere manier opzettelijk is besmet door die bolsjewieken.

Zou me niks verbazen als hij niet besmet is en over 10 dagen hoog van de toren blaast dat zijn gezondheid superieur is.

Dat verhaal met die verkiezingsuitslagen is wel weer een prachtige doublespeak campagne. Het waren namelijk de democraten die openlijk hebben gezegd dat ze hun verlies absoluut niet moeten toegeven en dat ze indien nodig de gerechtelijke strijd aangaan. Trump heeft geloof ik enkel gezegd dat hij wel ziet wat er tegen die tijd gaat gebeuren.
Zou overigens niet de eerste en ook niet de laatste keer dat het uitloopt in een juridisch gevecht.

Amerika is ons voorland. 'Ze" zijn hier ook hard bezig ons tegen elkaar uit te spelen :(

Ik ben het eens met Famke Louise:
Ik heb heel veel respect voor corona.

Terug
Naar boven