XXL Nutrition

Verenigde Staten

Ik bedoelde ermee dat de migratiestroom ook zonder het militaire optreden van de VS plaats had kunnen vinden. Niemand kan aangeven hoe de wereld eruit had gezien “we” ons daar de laatste decennia niet ongevraagd hadden bemoeid met allerlei zaken. Een beleid van de afgelopen 4 jaar kan daar in elk geval geen concrete veranderingen in brengen, zeker niet als de opvolger weer op de oude voet verder gaat.

Verder is een visie hebben op (het beleid van) een Amerikaanse president als Nederlander verrot lastig aangezien de gemiddelde Nederlander veel compleet andere belangen heeft dan de gemiddelde Amerikaan.

Ik bedoelde ermee dat de migratiestroom ook zonder het militaire optreden van de VS plaats had kunnen vinden. Niemand kan aangeven hoe de wereld eruit had gezien “we” ons daar de laatste decennia niet ongevraagd hadden bemoeid met allerlei zaken. Een beleid van de afgelopen 4 jaar kan daar in elk geval geen concrete veranderingen in brengen, zeker niet als de opvolger weer op de oude voet verder gaat.

Verder is een visie hebben op (het beleid van) een Amerikaanse president als Nederlander verrot lastig aangezien de gemiddelde Nederlander veel compleet andere belangen heeft dan de gemiddelde Amerikaan.
Die enorme stroom is opgang gekomen nadat het daar is losgebarsten. Door Obama nobelprijs voor de vrede winaar zn olie oorlog.

Ik vermoed dat er een verband is.

Geef dan G.W. Bush de schuld met zijn inval in Iraq.
Ook. Maar de massa toestroom vanuit die regio is begonnen onder kan het goed uitleggen obama.
Toch vreemd dat hij toch nooit verantwoordelijk gesteld wordt voor die olieoorlogen maar er dan altijd andere presidenten moeten bijgehaald worden.

De terroristen die meeliften met de migranten ook niet.
Uiteindelijk zijn de VS verdeeld tot op het bod en de polarisatie is onder Trump alleen maar toegenomen (niet direct door de schuld van Trump, maar wel versterkt door zijn beleid, uitspraken en optreden).
Welke polarisatie doel je überhaupt op? Hoe hebben Trump's beleid, uitspraken en optreden de polarisatie vergroot?
Geef dan G.W. Bush de schuld met zijn inval in Iraq.
Dat was de oorzaak van de migrantenstroom uit Noord-Afrika? Tevens, het aantal vluchtelingen uit Irak (2m buiten Irak volgens de VN in 2007) valt in het niet bij de migratiestroom van 2015.

De terroristen die meeliften met de migranten ook niet.

Welke polarisatie doel je überhaupt op? Hoe hebben Trump's beleid, uitspraken en optreden de polarisatie vergroot?

Dat was de oorzaak van de migrantenstroom uit Noord-Afrika?
Mee eens.

Toestroom van syrie en lybie zijn er dankzij obama. Niet door bush. Maar ja steeds over andere zaken beginnen als je obama zn oorlogen aanhaald.

Ik weet dat jij niet van individuele praktijkvoorbeelden houd, maar het hoofd van de afdeling Health and Safety van het bedrijf waar ik voor werk (met ruim duizend werknemers in Houston) heeft vrij snel na de Corona uitbraak in een mail gezet dat één van de belangrijke adviezen is om niet naar Trump te luisten als het om corona maatregelen gaat.

Ik weet dat jij niet van individuele praktijkvoorbeelden houd, maar het hoofd van de afdeling Health and Safety van het bedrijf waar ik voor werk (met ruim duizend werknemers in Houston) heeft vrij snel na de Corona uitbraak in een mail gezet dat één van de belangrijke adviezen is om niet naar Trump te luisten als het om corona maatregelen gaat.
In BE doen ze het anders niet beter :)

Lees eens even goed als je ergens op reageert.
Ja, ik maak een statement waar anderen het niet mee eens zijn, we gaan een discussie aan, de andere partij haalt er andere zaken bij waar ik niet op reageer. De discussie ontspoort en dan moet ik beter lezen. Dat noem ik lekker makkelijk je gelijk proberen te halen.

Het begon hiermee imo.
Ergens ben ik het wel met je eens, maar is onrust in het Middenoosten (op de korte termijn) niet beter voor ons?
En jij reageerde een tijd later met daar, misschien dat je daar o.a. Libië mee bedoelde, maar dat was Johnny die dat erbij haalde.

Laatst bewerkt:
78d9404548d72960a29be1ba563fac9eda2a298f15fc2160cfd113bbaa6aba1d.jpg

Ja, ik maak een statement waar anderen het niet mee eens zijn, we gaan een discussie aan, de andere partij haalt er andere zaken bij waar ik niet op reageer. De discussie ontspoort en dan moet ik beter lezen. Dat noem ik lekker makkelijk je gelijk proberen te halen.

Het begon hiermee imo.

En jij reageerde een tijd later met daar, misschien dat je daar o.a. Libië mee bedoelde, maar dat was Johnny die dat erbij haalde.
Nou, volgens mij begin je zelf met het betwijfelen van het nut van geen oorlog. Vervolgens brengt men daar tegenover de enorme negatieve gevolgen die wij de laatste 5 jaar hebben ervaren doordat iemand (Obama) zo nodig rotzooi moet gaan trappen. Of dat nu in het MO of NA is, is voor de discussie nieteens interessant.

Je stuurt met zoveel zelfverzekerdheid die meme dat je het vast wel even op een rijtje kan zetten voor me.

Uiteindelijk zijn de VS verdeeld tot op het bod en de polarisatie is onder Trump alleen maar toegenomen (niet direct door de schuld van Trump, maar wel versterkt door zijn beleid, uitspraken en optreden). Aangezien het redelijk fifty-fifty is, is er ook een groot publiek dat gebaat zal zijn bij het affakkelen van Biden. De republiekeinse aanhang is immers niet gering en zal dus ook door media vertegenwoordigend worden.

Ik ben ook benieuwd in hoeverre Biden de orde kan herstellen en chaos verhelpen. In ieder geval treedt hij meer verzoenend op dat Trump, dat is iets waar de VS wel veel baat bij hebben in deze tijd.
Oneens.
1. Veel networks hebben de kant van de Democraten gekozen, bv CNN;
2. Trumpstemmers zijn niet noodzakelijk Republikeinen, daarom kunnen ze het zich ook niet veroorloven afstand te nemen van Trump, anders doet ie over 4 jaar als independent mee.
3. Waarom zou de media "dus" ook Republikeinen vertegenwoordigen, de draai van CNN is mede uit commerciële overwegingen.
4. Eens zien wat er van die mooie woorden overblijft als er beleid gemaakt moet worden.

Of dat nu in het MO of NA is, is voor de discussie nieteens interessant.
Dat vind ik eigenlijk van wel, maar ok ik laat dat dan even voor wat het is.

Is de Amerikaanse bemoeienis in NA grotendeels toe te rekenen aan een besluit van Obama of aan de war on terror die de VS al vol overgave gestart was?

Is de Amerikaanse bemoeienis in NA grotendeels toe te rekenen aan een besluit van Obama of aan de war on terror die de VS al vol overgave gestart was?
En Lybie en Syrie? Obama of niet?

Prachtig praktijkvoorbeeld inderdaad. Alleen bewijs je hiermee mijn punt, niet het jouwe. Het is hier niet Trump die polariseert, maar die leidinggevende die stelt dat die man zo fout zit dat je naar geen enkel van zijn adviezen moet luisteren.

Alles had gekund, maar dat er stromen op gang zijn gekomen in MO, of MENA, zo je wilt, komt door directe gevolgen houding Westen in Arabische Lente en Militair Optreden en/of Steun in Syrië en Libië staat wel redelijk vast.

Wij ervaren de troep van Hillary's wens om president te worden en we kunnen niet eens de Europese buitengrens bewaken.

Aan Obama en Hillary, heeft niet of nauwelijks met WoT te maken.

Terug
Naar boven