MuscleMeat

Verenigde Staten

Dat Fox en WSJ, en/of de eigenaar, Trump zat werd of in ieder geval kritischer werd was wel duidelijk ja.
In werkelijkheid heeft Trump afgelopen jaar zijn krediet bij eigenaar Rupert Murdoch verspeeld. De van oorsprong Australische miljardair, wiens vermogen op bijna 18 miljard dollar wordt geschat, vindt dat de president de coronapandemie rampzalig aanpakt, meldden goed ingevoerde Angelsaksische media al enige tijd geleden. Murdoch roept verder tegen intimi al maanden dat Joe Biden de verkiezingen gaat winnen.
Enkele maanden eerder deed de Australische mediamagnaat de oekaze uit naar de hoofdredacteuren van zijn diverse zenders en kranten om Donald Trump kritischer te bejegenen. Tegelijk kreeg Biden meer aandacht in Murdochs media en kregen zijn rally's evenveel airplay. Het verklaart waarom niet alleen Fox News, maar ook de gerenommeerde Wall Street Journal en de rechtse tabloid New York Post plots een duidelijk andere toon aanslaan.

Prachtig praktijkvoorbeeld inderdaad. Alleen bewijs je hiermee mijn punt, niet het jouwe. Het is hier niet Trump die polariseert, maar die leidinggevende die stelt dat die man zo fout zit dat je naar geen enkel van zijn adviezen moet luisteren.
Volgens mij is dat een voorbeeld van wat BB_ probeerde te zeggen.
niet direct door de schuld van Trump, maar wel versterkt door zijn beleid, uitspraken en optreden
En dat binnen een bedrijf dat meebetaald heeft aan republikeinse campagnes.

Neen, het bewijst dat een jarendurende haatcampagne zelfs intelligente mensen overstag kan krijgen. Zo'n uitspraak doen/die denkbeelden hebben is veel ernstiger dan het lijkt, dat is pure polarisatie.

Of je nu voor of tegen Trump bent, een beetje afstand van zijn gezondheidsadviezen lijkt me wel een goed idee voor iedereen.

Kan je die laatste bewering aan me uitleggen?
Syrië was geen tegenstander in WoT.

Libië liet hoogstens wat toe in de woestijn, dat had je ook kapot kunnen dronen.

De wens tot regime change en toegang tot olie of controle over pijpleidingen waren leidend.

Neen, het bewijst dat een jarendurende haatcampagne zelfs intelligente mensen overstag kan krijgen. Zo'n uitspraak doen/die denkbeelden hebben is veel ernstiger dan het lijkt, dat is pure polarisatie.
Nee dat bewijst dat een persoon die
in het management van een miljarden bedrijf zit met een o.a een afgeronde studie toxicologie op een bepaald moment zijn politieke voorkeur opzij zet en zijn verantwoordelijkheid neemt.

Dat was Bush, niet Obama. In 2002/2003 werd al voor opkomend terrorisme gewaarschuwd als gevolg van invasie Irak.
Ja, het briljante idee om mensen die iets kunnen uit het Shaddam-regime allemaal gevangen te zetten, bij elkaar, terwijl ze zijn opgeleid om een staat in een staat te kunnen opzetten en in asymmetrische oorlogsvoering. Dat was onder verantwoording van Bush jr.

Je zou hoogstens kunnen zeggen dat Obama dat een beetje heeft laten gebeuren en IS de ruimte heeft gegeven te groeien door anti-Syrische rebellengroepen te steunen en de ruimte te geven.

Ik ben ook benieuwd in hoeverre Biden de orde kan herstellen en chaos verhelpen. In ieder geval treedt hij meer verzoenend op dat Trump, dat is iets waar de VS wel veel baat bij hebben in deze tijd.
Over dat verzoenen; z'n aanhang wil dat nogal eenzijdig. Hebben 4 jaar lang moord en brand geroepen als je uit liefde voor de president een rood petje wou dragen, maar je moet ze nu tegemoet komen anders kan het land niet helen. Or else..

Emotionele chantage.

Ik weet niet of er met Biden orde in de chaos kan komen, zelfs al is het door de globalisten georchestreerd.

Velen van zijn voters weten niet wat ze hebben gesteunt tot het hun suburban links liberale voortuin komt verrijken.

Asking to be peaceful is white supremacy

Syrië was geen tegenstander in WoT.

Libië liet hoogstens wat toe in de woestijn, dat had je ook kapot kunnen dronen.

De wens tot regime change en toegang tot olie of controle over pijpleidingen waren leidend.
Ok, zo kan je het ook zien, ik zie het meer als dat de WoT misbruikt is. Wat natuurlijk Obama niet onverantwoordelijk maakt.

Je zou hoogstens kunnen zeggen dat Obama dat een beetje heeft laten gebeuren en IS de ruimte heeft gegeven te groeien door anti-Syrische rebellengroepen te steunen en de ruimte te geven.
Ja er is natuurlijk niet een persoon verantwoordelijk. Ben geenszins een kenner van militaire acties maar geloof van wat ik gezien en gelezen wel dat het ingrijpen daar en het uiteenvallen van de partij van Saddam heeft geleidt tot een veel beter georganiseerde beweging (opkomst). IS heeft toen ruimte gehad om sprongen te maken, doordat lieden van de Ba'ath-partij allerlei kennis en materiaal in de partij brachten.

Nee dat bewijst dat een persoon die
in het management van een miljarden bedrijf zit met een o.a een afgeronde studie toxicologie op een bepaald moment zijn politieke voorkeur opzij zet en zijn verantwoordelijkheid neemt.
Er zit echt enorm veel ruimte tussen je verantwoordelijkheid nemen en iemand totaal buitenspel zetten. Zo'n SHEQ-chef kan prima af met zeggen: "dit is het overheidsbeleid, dit en dat voegen wij er nog aan toe".

z'n aanhang wil dat nogal eenzijdig.
Probleem van Biden is dat zijn aanhang allerlei stromen kent. Die neuzen wijzen niet allemaal dezelfde kant op, integendeel. Dat zie je ook terug in de partij. Je kunt niet zeggen dat blm dé aanhang is bijvoorbeeld, die zijn veel te extreem in veel gevallen. Dat gaat botsen. Ben benieuwd hoe Biden dat bij elkaar gaat houden.

De vraag is of dat gaat veranderen, nu ze geen gemeenschappelijke vijand meer hebben.
Denk het wel. De extremen zullen woede niet of minder kunnen richten. Daar komt al snel gedonder van als zich dat binnen de partij gaat imploderen.

Er zit echt enorm veel ruimte tussen je verantwoordelijkheid nemen en iemand totaal buitenspel zetten. Zo'n SHEQ-chef kan prima af met zeggen: "dit is het overheidsbeleid, dit en dat voegen wij er nog aan toe".
Dat is afhankelijk van de stupiditeit van de uitspraken.

Denk het wel. De extremen zullen woede niet of minder kunnen richten. Daar komt al snel gedonder van als zich dat binnen de partij gaat imploderen.
Toch had ik bij vlagen het idee dat "kamp AOC/Bernie" enkel met "Biden" gemeen had dat zij beiden Trump eruit wilden. Onderling is er in de Democratische kandidaatsverkiezingen echt enorm veel modder gegooid en ik zie Biden niet als de man die daar als leider boven kan staan. Een charismaat als Obama hield de rijen in ieder geval voor de buitenwereld goed gesloten. Daarbij komt dat ze waarschijnlijk geen meerderheid in de senaat zullen hebben en het sowieso enorm moeilijk wordt om iets er doorheen te krijgen. Ik verwacht dat ze een zware vier jaar tegemoet gaan.

Toch had ik bij vlagen het idee dat "kamp AOC/Bernie" enkel met "Biden" gemeen had dat zij beiden Trump eruit wilden. Onderling is er in de Democratische kandidaatsverkiezingen echt enorm veel modder gegooid en ik zie Biden niet als de man die daar als leider boven kan staan. Een charismaat als Obama hield de rijen in ieder geval voor de buitenwereld goed gesloten. Ik verwacht dat ze een zware vier jaar tegemoet gaan.
We bedoelen hetzelfde, we begrepen elkaar wat anders. Ik bedoelde met denk het wel, dat er herrie komt zodra ze de woede niet meer kunnen richten op de tegenstander Trump en anderen. Dat is echt een serieuze uitdaging voor Biden en de partij.

Toch had ik bij vlagen het idee dat "kamp AOC/Bernie" enkel met "Biden" gemeen had dat zij beiden Trump eruit wilden. Onderling is er in de Democratische kandidaatsverkiezingen echt enorm veel modder gegooid en ik zie Biden niet als de man die daar als leider boven kan staan. Een charismaat als Obama hield de rijen in ieder geval voor de buitenwereld goed gesloten. Daarbij komt dat ze waarschijnlijk geen meerderheid in de senaat zullen hebben en het sowieso enorm moeilijk wordt om iets er doorheen te krijgen. Ik verwacht dat ze een zware vier jaar tegemoet gaan.
Ik denk dat AOC en Bernie niet helemaal in hetzelfde kamp zitten.

Bernie is voor Amerikaanse begrippen best links;
AOC voegt daar CRT, BLM en ander extremisme aan toe;
Een derde kamp zijn de corporate Dems.

Heel veel Amerikanen willen best iets meer van de ideeën van Bernie, maar dan zonder dat ze de totalitaire ideeën van kamp AOC erbij krijgen of dat er op ze wordt neergekeken en amper naar ze wordt omgekeken door het laatste kamp.

Terug
Naar boven