XXL Nutrition

Verenigde Staten

Ja, het briljante idee om mensen die iets kunnen uit het Shaddam-regime allemaal gevangen te zetten, bij elkaar, terwijl ze zijn opgeleid om een staat in een staat te kunnen opzetten en in asymmetrische oorlogsvoering. Dat was onder verantwoording van Bush jr.

Je zou hoogstens kunnen zeggen dat Obama dat een beetje heeft laten gebeuren en IS de ruimte heeft gegeven te groeien door anti-Syrische rebellengroepen te steunen en de ruimte te geven.
Ja das wat ik eerder bedoelde ipv opkomst IS. Een machtsvacuum in lybie en syrie en meer ruimte voor IS.

Leden van de baath partij buiten spel zetten hadden ze beter niet gedaan.

Election crimes chief wordt gevraagd election fraud te onderzoeken en neemt dan maar ontslag.. :o

Election crimes chief wordt gevraagd election fraud te onderzoeken en neemt dan maar ontslag.. :o

Je zou toch zeggen dat -als het inderdaad zo'n hoax is- hij juist enorm graag aanblijft.

78d9404548d72960a29be1ba563fac9eda2a298f15fc2160cfd113bbaa6aba1d.jpg
Je hebt er een nachtje over kunnen slapen. Kan je al een klein lijstje benoemen?

Wie er ook straks de president blijft/wordt hoe kan één van beiden de komende 4 jaar een president zijn voor alle Amerikanen. Biden zegt in zijn speech dat wel te willen zijn, maar veel van kiezers hebben ook alleen maar voor hem gekozen omdat ze Trump weg willen hebben.

Je kan wel de vraag stellen of het door Trump komt, of dat Trump hierdoor juist verkozen is.

In mijn optiek is Trump inderdaad juist een reactie op de politieke en maatschappelijke veranderingen die werden beschouwd als 'het goede'.

Je hebt er een nachtje over kunnen slapen. Kan je al een klein lijstje benoemen?
Sorry, even wat posts gemist hier zie ik, gaat hard dit topic. Ik ben niet bijgelezen, dus heb de discussie afgelopen pagina's gemist (dus excuses als ik iets noem dat reeds besproken is), maar enkele punten waar ik aan zat te denken:

- Het niet expliciet afstand nemen van racistische gebeurtenissen en complottheorie"en;
- Het verlagen van de belastingen voor de hoogste salarisschalen (het verschil tussen rijk en arm is niet zo groot geweest; daarbij heb ik enkel gekeken naar 2016-2019, dus niet de impact van de crisis nu meegenomen, want dat zou unfair zijn);
- Het terugdraaien van de Affirmatively Furthering Fair Housing (AFFH)-regel;
- Het uiten van onvrede over en zoveel mogelijk trachten te saboteren van de Affordable Care Act;
- In plaats van het zoeken van toenadering, enkel olie op het vuur gooien;
- Mensen willen niet meer openlijk zeggen voor welke partij ze kiezen, want er zouden ruzies kunnen ontstaan. Die spanning was altijd al aanwezig, maar is afgelopen jaren veel groter geworden.

- Het niet expliciet afstand nemen van racistische gebeurtenissen en complottheorie"en;
Komop man:roflol: Je laat eigenlijk hiermee gelijk zien dat je vooral een spreekbuis bent van de media. Hij heeft er zelf een mooie compilatie van gemaakt.

- Het verlagen van de belastingen voor de hoogste salarisschalen (het verschil tussen rijk en arm is niet zo groot geweest; daarbij heb ik enkel gekeken naar 2016-2019, dus niet de impact van de crisis nu meegenomen, want dat zou unfair zijn);
Dit is niet iets waarmee je per se polarisatie veroorzaakt, maar meer een verschil tussen economische inzichten. Hij heeft overigens vooral belastingen voor bedrijven verlaagt -waardoor ze meer investeren- en niet per se de loonbelasting. Tevens heeft bijvoorbeeld zijn plan met de Opportunity Zones gezorgd voor een stijging in bezit van bedrijven voor met name latino's en zwarten. Je laatste punt vind ik een bijzondere en het is niet iets wat je snel zegt als je verstand van de geschiedenis van de VS hebt.

- Het terugdraaien van de Affirmatively Furthering Fair Housing (AFFH)-regel;
Hij heeft slechts een deel van deze wet teruggedraaid. Wederom een economisch inzicht. Het bouwen van laag-geprijsde woningen in dure wijken en hoog-geprijsde woningen in goedkope wijken klinkt in theorie leuk, maar trekt beide wijken naar de grond. Dat hij die aanpassing er uit heeft gewerkt zal polarisatie op korte termijn juist verminderen. Het is niet voor niets dat men hier in Nederland ook alweer grotendeels gestopt is.
- Het uiten van onvrede over en zoveel mogelijk trachten te saboteren van de Affordable Care Act;
Obama-care was nu eenmaal een ramp. Moet ik je eraan helpen herinneren dat de gemiddelde zorgpremie met duizenden dollars per persoon per jaar is gestegen, mensen niet meer naar hun eigen arts konden, en miljoenen mensen opeens uit hun verzekeringsplan werden geschopt omdat dat verboten werd?
- In plaats van het zoeken van toenadering, enkel olie op het vuur gooien;
Daar zou je een voorbeeld van moeten geven. Tegelijkertijd kan je ook zeggen dat alles wat hij zegt 3x omgedraaid en gewogen wordt om dan te kunnen zeggen dat het olie is.
- Mensen willen niet meer openlijk zeggen voor welke partij ze kiezen, want er zouden ruzies kunnen ontstaan. Die spanning was altijd al aanwezig, maar is afgelopen jaren veel groter geworden.
*Republikeinen durven niet meer openlijk te zeggen voor welke partij ze kiezen. Dit komt echt puur door de haat van links. Is eigenlijk begonnen met Hillary die een deel van hen deplorabels noemde waarna er een idee ontstond dat al zijn stemmers racistische blanke mannen waren. Intussen zijn het wetenschapsontkennende, complottheorieaanhangende, facistische, racistische blanke mannen. Ik begrijp wel dat je dan lekker je mond houdt.
Heb je de beelden van de BLM-aanhangers in de restaurants de afgelopen maanden gemist of zo?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #11.712
Hoe leg je een Chinees of Rus uit dat wij, de superieure democratieën, om de zoveel jaar compleet van beleid veranderen? :thinking:

Hoeveel van jullie hier hebben die arme Trump geld geschonken om de misstanden te onderzoeken en rechtszaken te starten?

• #11.716
Ik denk een geljikspelletje.

Moet jij niet je impeachment topic heropenen voor het 2e termijn van Trump?
Moet ik dat opvatten als een nee? Als je van mening bent dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen en Trump de verkiezingen heeft gewonnen dan heeft hij alle steun nodig lijkt me. Laat je hem nu in de steek?

• #11.718
Ik heb m'n volledige vermogen gedoneerd. Sie können uns unterdrücken. Sie können uns meinetwegen töten. Kapitulieren werden wir nicht!

Ik heb m'n volledige vermogen gedoneerd. Sie können uns unterdrücken. Sie können uns meinetwegen töten. Kapitulieren werden wir nicht!
Netjes daar kunnen veel een voorbeeld aan nemen. Voor iedereen die ook Trump financieel gaan steunen, vergeet niet de kleine letters te lezen. ;)

• #11.720
Trump moet z'n shiiiiit lekker zelf financieren.

Terug
Naar boven