- Waardering
- 12.184
https://www.npr.org/sections/corona...ational-emmy-for-masterful-covid-19-briefingsAndrew Cuomo To Recieve International Emmy For 'Masterful' COVID-19 briefings
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
https://www.npr.org/sections/corona...ational-emmy-for-masterful-covid-19-briefingsAndrew Cuomo To Recieve International Emmy For 'Masterful' COVID-19 briefings
Sorry, nogal pretentieus lang verhaal hieronder met een hoop open deuren enzo, maar wel min of meer mijn visie op de zaakJe mist mijn punt, het probleem is niet dat het mogelijk is, het probleem is dat het niet te controleren is.
Het systeem met kiesmannen en senatoren als tegenwicht van de macht van een paar staten werkt prima. Kijk maar eens wat er in Nederland gebeurt waar wat kleine clubjes uit de Randstad de culturele koers van het land opleggen.
Nou ja, wellicht niet de beste woordkeuze maar een document dat begint met 'we the people' en dat opgesteld en ingevoerd wordt in 1787 in een land waar notabene pas 178 jaar later (1965, voting rights act) 'we the people' ook daadwerkelijk álle Amerikaanse people wordt; daar zit toch een bepaalde tegenstelling in. Natuurlijk niet de schuld van de founding fathers maar daar zit nogal wat problematiek. En in hoeverre zijn we er nu? Van de three-fifths compromise in 1787 naar staten die anno 2020 het praktisch onmogelijk maken voor grote groepen mensen in bepaalde constituencies om te stemmen.
Denk dat originalists juist zouden reageren dat al die 'progressie' de boel er niet beter op hebben gemaakt. Staten die het niet met de federalists vinden nog enige onafhankelijkheid geven. En het herzien moet worden om de nieuwe problemen/corruptie van de tijd ook aan te pakken, niet nog meer van de originele intenties om te gooien.Nou ja, wellicht niet de beste woordkeuze maar een document dat begint met 'we the people' en dat opgesteld en ingevoerd wordt in 1787 in een land waar notabene pas 178 jaar later (1965, voting rights act) 'we the people' ook daadwerkelijk álle Amerikaanse people wordt; daar zit toch een bepaalde tegenstelling in. Natuurlijk niet de schuld van de founding fathers maar daar zit nogal wat problematiek. En in hoeverre zijn we er nu? Van de three-fifths compromise in 1787 naar staten die anno 2020 het praktisch onmogelijk maken voor grote groepen mensen in bepaalde constituencies om te stemmen.
En de tweede tegenstelling is een nog meer fundamenteel systemische, namelijk de eeuwige strijd tussen staten en federale overheid die voortkomt uit die grondwet. Die wordt op dagelijkse basis nog steeds uitgevochten.
Er zit trouwens bij de originalists die de Amerikaanse grondwet als een soort heilige graal beschouwen nog een grote denkfout, namelijk het idee dat de grondwet voor de eeuwigheid geschreven zou zijn. Dat is natuurlijk niet zo, Jefferson zelf vond nota bene dat de grondwet elke generatie herzien zou moeten worden. Dat is iets wat sommige originalists nogal eens lijken te vergeten, deze grondwet moet geïnterpreteerd worden naar de tijd.
Denk dat originalists juist zouden reageren dat al die 'progressie' de boel er niet beter op hebben gemaakt. Staten die het niet met de federalists vinden nog enige onafhankelijkheid geven. En het herzien moet worden om de nieuwe problemen/corruptie van de tijd ook aan te pakken, niet nog meer van de originele intenties om te gooien.
We the people was zelfs best racistisch en de founding fathers geloofden dat het document geen stand kon houden als the spirit of the people z'n principes niet bleef ondersteunen. Zouden zich afvragen of dat wel lukt wanneer arbeidsmigranten (en mogelijk zelfs illegalen) of non-european stock stemrecht krijgen.
Er zijn bewegingen die denken dat democratische waarden niet werken bij volken met gemiddeld te lage IQs. Ik zie veel waardoor ik ze geen ongelijk kan geven, ook een opmerkelijke demografische voorkeur voor democraten en rellen. Merken we of gaan we nog merken of die ouderwetse opvattingen daartegen krom waren?
In mijn ogen wel maar ja daar komen ze niet uit, het is een logisch gevolg van het winner takes all systeem. Het dingetje is natuurlijk dat het systeem zichzelf in stand houdt. Het is voor beide partijen nadelig als het winner takes all principe af wordt geschaft en daarom gebeurt het niet.Is het gegeven dat je eigenlijk maar op twee partijen kunt stemmen niet een groot probleem?
Het hoeft niet afgeschaft te worden, The Lincoln Project oid kan een partij beginnen, maar itt bijv Nederland moet je wel een heel lange adem hebben om daar iets mee te bereiken.In mijn ogen wel maar ja daar komen ze niet uit, het is een logisch gevolg van het winner takes all systeem. Het dingetje is natuurlijk dat het systeem zichzelf in stand houdt. Het is voor beide partijen nadelig als het winner takes all principe af wordt geschaft en daarom gebeurt het niet.
De redenatie gaat langs de lijn dat blacks en hispanics voornamelijk op democraten stemmen en gezien die groepen gemiddeld een veel lager IQ hebben dan whites die ongeveer 50/50 stemmen worden zij bepalend. Zeker in de toekomst waar blanken hun meerderheid verliezen.Het is verder koffiedik kijken als het aan komt op de vraag hoe de founding fathers nu tegen de situatie aan zouden kijken.
Vind je zelf ook niet dat je een denkwijze hanteert die heel erg in de lijn ligt met de verdeling zoals die graag gecreëerd wordt door extremen aan beide zijden? Maak ik uit je verhaal op dat Republikeinse stemmers over het algemeen een hoger IQ zouden hebben dan Democraten? Zo ja dan vraag ik me op mijn beurt sterk af in hoeverre die stelling te verdedigen is als je eens een beetje in de heartland rondjakkert tussen de corn farmers en de evangelicals.
Dat was toch helemaal niet zo?De redenatie gaat langs de lijn dat blacks en hispanics voornamelijk op democraten stemmen
www.pewresearch.org
Slim gespeeld."In reality, the fine print shows that the first 75 percent of every contribution currently goes to a new political action committee that Mr. Trump set up in mid-November, Save America, which can be used to fund his political activities going forward, including staff and travel. The other 25 percent of each donation is directed to the Republican National Committee."![]()
Trump Raises $170 Million as He Denies His Loss and Eyes the Future (Published 2020)
The president’s campaign has ratcheted up its appeals for cash, but the first 75 percent of every contribution is going to a new political action committee that could fund his next political move.www.nytimes.com
Schaamteloze zwendel.
"In reality, the fine print shows that the first 75 percent of every contribution currently goes to a new political action committee that Mr. Trump set up in mid-November, Save America, which can be used to fund his political activities going forward, including staff and travel. The other 25 percent of each donation is directed to the Republican National Committee."![]()
Trump Raises $170 Million as He Denies His Loss and Eyes the Future (Published 2020)
The president’s campaign has ratcheted up its appeals for cash, but the first 75 percent of every contribution is going to a new political action committee that could fund his next political move.www.nytimes.com
Afgekeken bij Time's Up?
Hollywood’s “Time’s Up” organization, set up to fight sexual harassment — with Reese Witherspoon, Amy Schumer, Brie Larson and other luminaries on its board — spent the bulk of its donations on executive salaries and only a fraction on legal costs to help victims, public records show.