AndroidHealthClinic

Verenigde Staten

Meer, meer, meer, van dit soort spotjes.

Tot op zekere hoogte is meer diversiteit een verbetering.

Er zijn studies gedaan naar veranderingen bij bedrijven waar een quotum is ingevoerd voor een minimum percentage vrouwen op hoge posities en dat bleek in veel gevallen een positieve uitkomst te hebben. Niet omdat die vrouwen een andere dynamiek oid introduceerden, maar simpelweg omdat er uit een groter aantal individuen de beste kandidaten konden worden gekozen. De uitgekozen vrouwen waren gewoon beter geschikt dan de slechtste mannelijke kandidaten. Helaas worden de resultaten van zo’n vrouwenquotum veelal verkeerd geïnterpreteerd.

Er zijn studies gedaan naar veranderingen bij bedrijven waar een quotum is ingevoerd voor een minimum percentage vrouwen op hoge posities en dat bleek in veel gevallen een positieve uitkomst te hebben. Niet omdat die vrouwen een andere dynamiek oid introduceerden, maar simpelweg omdat er uit een groter aantal individuen de beste kandidaten konden worden gekozen. De uitgekozen vrouwen waren gewoon beter geschikt dan de slechtste mannelijke kandidaten. Helaas worden de resultaten van zo’n vrouwenquotum veelal verkeerd geïnterpreteerd.
Er zijn ook studies gedaan die laten zien dat diversiteitsbeid ertoe leidt dat mannen uit de lagere sociaal-economische klasse het afleggen tegen vrouwen uit de hogere middenklasse. Hoe divers ben je dan nog.

Als je in een veld met 80% mannen de helft van de topposities voor vrouwen wilt reserveren is dat niet reëel.

Het spotje blijft ook leuk, ondanks de uitzonderingen.

Begin maar eerst eens met quota's bij zware beroepen en daarna kijken we wel verder.

Er zijn ook studies gedaan die laten zien dat diversiteitsbeid ertoe leidt dat mannen uit de lagere sociaal-economische klasse het afleggen tegen vrouwen uit de hogere middenklasse. Hoe divers ben je dan nog
Is dat erg omdat het vrouwen tegen mannen is? Mogen mannen uit de lagere sociaal-economische klasse het wel afleggen tegen mannen uit de hogere middenklasse?

Als je in een veld met 80% mannen de helft van de topposities voor vrouwen wilt reserveren is dat niet reëel.
Dat is dus een beleid dat gestoeld wordt op een verkeerde interpretatie van de resultaten van zo’n quotum.

Begin maar eerst eens met quota's bij zware beroepen en daarna kijken we wel verder.
Ook zo’n uitspraak laat dus zien dat de resultaten niet goed zijn geïnterpreteerd. Het gaat erom dat je gewoon de beste personen op de juiste posities moet zetten en bij zware beroepen zijn dat vooral mannen en bij zorgtaken zijn dat vrouwen.

Bij een board of directors zijn dat niet alleen blanke mannen van middelbare leeftijd.

Ook zo’n uitspraak laat dus zien dat de resultaten niet goed zijn geïnterpreteerd. Het gaat erom dat je gewoon de beste personen op de juiste posities moet zetten en bij zwarte beroepen zijn dat vooral zwarte mannen en bij zorgtaken zijn dat vrouwen.

Bij een board of directors zijn dat niet voor nix alleen blanke mannen van middelbare leeftijd.
Fixed.

Hoe zorgt een quotum voor het kiezen vanuit een groter aantal individuen? ???

Ondanks equal opportunity employment o.i.d.? Dat lijkt mij meer gericht op dit probleem.
In heb het uit een boek over beleggen van eind ‘10s. Dat ging gedeeltelijk over het waarderen van bedrijven en hoe de samenstelling van een board of directors invloed kan hebben op de bedrijfsresultaten. Er stond geschreven dat een diversiteit in leeftijd, geslacht, afkomst en levensovertuiging in veel gevallen een positief effect had. De conclusie was dat dit voornamelijk toe te schrijven was aan het feit dat men in een grotere poel mensen zocht en dus de minder competenten blanke man van middelbare leeftijd niet door de selectie procedure kwam omdat er voor hem
op dat moment een beter alternatief beschikbaar bleek te zijn.

Ik ben niet verder in de bronnen dat boek gaan neuzen, het klonk plausibel evenals de rest van de inhoud van dat boek, dus nam ik het voor waar aan.

In heb het uit een boek over beleggen van eind ‘10s. Dat ging gedeeltelijk over het waarderen van bedrijven en hoe de samenstelling van een board of directors invloed kan hebben op de bedrijfsresultaten. Er stond geschreven dat een diversiteit in leeftijd, geslacht, afkomst en levensovertuiging in veel gevallen een positief effect had. De conclusie was dat dit voornamelijk toe te schrijven was aan het feit dat men in een grotere poel mensen zocht en dus de minder competenten blanke man van middelbare leeftijd niet door de selectie procedure kwam omdat er voor hem

Ik ben niet verder in de bronnen dat boek gaan neuzen, het klonk plausibel evenals de rest van de inhoud van dat boek, dus nam ik het voor waar aan.
Volgens mij heeft een zwarte vrouw bij Apple weleens gezegd dat er in een vergaderruimte met blanke mannen van middelbare leeftijd meer diversiteit kan zijn dan als je de hele kleuren- en alfabetkaart afvinkt. Dan gaat het specifiek om een diversiteit aan meningen en inzichten.

Oh zo, de board of directors is mogelijk wat anders dan een quotum voor al het personeel, en dan kunnen er met deze waardering denk ik nog wel meer bijzaken in de oorzaak liggen, zoals meer (overheids)steun krijgen bij het voldoen aan quotums, gunstigere leningen, aftrekposten, investeringen, lagere loonkosten? En anders dan een effect op directe productiviteit of innovatie.

Volgens mij heeft een zwarte vrouw bij Apple weleens gezegd dat er in een vergaderruimte met blanke mannen van middelbare leeftijd meer diversiteit kan zijn dan als je de hele kleuren- en alfabetkaart afvinkt. Dan gaat het specifiek om een diversiteit aan meningen en inzichten.
Was dat niet bij Google? :D

Is dat erg omdat het vrouwen tegen mannen is? Mogen mannen uit de lagere sociaal-economische klasse het wel afleggen tegen mannen uit de hogere middenklasse?
In dit geval ging het om quotas in de academische wereld. Het vrouwenquotum had als gevolg dat er meer vrouwen doorstroomde uit een hogere sociale klasse. Dit ging niet ten koste van mannen uit dezelfde hogere sociale klasse, maar van mannen uit een lagere sociaal-economische klasse. Dan ben je het paard achter de wagen aan het spannen en houd je er wellicht zelfs minder diversiteit aan over.

Hetzelfde onderzoek liet ook zien dat die vrouwen minder productief waren.

De info weet ik via socioloog Koopmans, die uit Berlijn met dat boek over asiel.

Mijn indruk is dat onder het huidige (doorgeslagen) DEI- en ESG-beleid men juist zoekt in een kleinere pool.

In dit geval ging het om quotas in de academische wereld. Het vrouwenquotum had als gevolg dat er meer vrouwen doorstroomde uit een hogere sociale klasse. Dit ging niet ten koste van mannen uit dezelfde hogere sociale klasse, maar van mannen uit een lagere sociaal-economische klasse. Dan ben je het paard achter de wagen aan het spannen en houd je er wellicht zelfs minder diversiteit aan over.

Hetzelfde onderzoek liet ook zien dat die vrouwen minder productief waren.

De info weet ik via socioloog Koopmans, die uit Berlijn met dat boek over asiel.
Dat kan je dan weer oplossen met een sociaal-economische klasse quotum. ;)

Dergelijke negatieve gevolgen werden is dat onderzoek trouwens ook niet ontkend. Men was uiteindelijk ook niet voor quota en dat was ook niet de insteek van mij opmerking.

Mijn indruk is dat onder het huidige (doorgeslagen) DEI- en ESG-beleid men juist zoekt in een kleinere pool.

Dan wordt het dus niet juist gehanteerd.

Niet omdat die vrouwen een andere dynamiek oid introduceerden, maar simpelweg omdat er uit een groter aantal individuen de beste kandidaten konden worden gekozen. De uitgekozen vrouwen waren gewoon beter geschikt dan de slechtste mannelijke kandidaten. Helaas worden de resultaten van zo’n vrouwenquotum veelal verkeerd geïnterpreteerd.

Het beste kan je het beschouwen als uitdaging om eens ergens anders te gaan vissen en dan de beste vangst te houden.

Terug
Naar boven