- Waardering
- 25.459
- Lengte
- 1m83
Hebben ze gedaan toch? Men is boos dat Trump wel een zooitje blanken het land binnenlaat.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hebben ze gedaan toch? Men is boos dat Trump wel een zooitje blanken het land binnenlaat.
Orakel, verlicht mij.
Voor mij is dat geen bevredigend antwoord op de vraag waarom het laten verwijderen van verstandskiezen in de VS zoveel duurder is dan Nederland.Orakel, verlicht mij.
La maar heb t voor deze keer zelf aan mn mattie gevraagd
Deze factoren samen maken dat de VS per hoofd van de bevolking veel meer uitgeeft aan zorg ($12.555 in 2021) dan andere ontwikkelde landen, zonder dat dit altijd betere gezondheidsresultaten oplevert.
- Administratieve kosten: Het Amerikaanse gezondheidszorgsysteem is complex met veel verzekeraars, wat leidt tot hoge administratieve kosten. Ongeveer 8% van de zorguitgaven gaat naar administratie, vergeleken met 1-3% in andere landen.
- Hoge prijzen voor diensten en medicijnen: Ziekenhuizen, artsen en farmaceutische bedrijven rekenen vaak veel hogere prijzen dan in andere landen. Bijvoorbeeld, een MRI-scan kan in de VS $1.000 kosten, terwijl het in Europa vaak minder dan $300 is. Medicijnprijzen zijn ook hoger omdat er weinig overheidsregulering is.
- Gebrek aan prijsregulering: In tegenstelling tot veel landen met een nationaal gezondheidszorgsysteem, onderhandelt de Amerikaanse overheid beperkt over prijzen, vooral voor medicijnen. Dit geeft aanbieders meer vrijheid om hoge tarieven te vragen.
- Defensieve geneeskunde: Artsen bestellen vaak extra tests en procedures om juridische aansprakelijkheid te vermijden, wat de kosten opdrijft.
- Fragmentatie van het systeem: Er is geen universeel zorgsysteem, maar een mix van private verzekeringen, Medicare, Medicaid en onverzekerde zorg. Dit leidt tot inefficiënties en hogere kosten voor wie onverzekerd is of in dure plannen zit.
- Gezondheidsproblemen en levensstijl: Chronische ziekten zoals obesitas en diabetes zijn wijdverspreid en duur om te behandelen. De VS heeft hogere percentages van deze aandoeningen dan veel andere landen.
- Technologie en innovatie: De VS investeert zwaar in geavanceerde medische technologie en behandelingen, wat kosten verhoogt, vooral als deze niet efficiënt worden ingezet.
Begint de sympathie voor Luigi al te komen?
Nee, want volgens mij zij het niet de verzekeraars maar de zorginstellingen (en deels de overheid) die hier schuldig aan zijn.
Zorgverzekeraars die zorg afwijzen in hun bedrijfsmodel hebben staan?Nee, want volgens mij zij het niet de verzekeraars maar de zorginstellingen (en deels de overheid) die hier schuldig aan zijn.
Wijzen ze zorg af, of houden ze gewoon een redelijke dekking aan?Zorgverzekeraars die zorg afwijzen in hun bedrijfsmodel hebben staan?
Wat vind je zelf?Wijzen ze zorg af, of houden ze gewoon een redelijke dekking aan?
Nee vraag dat is even.Heb jij je orakel al gevraagd om een vergelijk tussen de kosten van het verwijderen van een verstandskies in Nederland en de VS en waar dat verschil vooral door komt?
In vind dat laatste.
Heb ik reeds gedaan.
Bizar, zo kan je alles vergoeilijken gooi het gewoon op de denkingsgraad.
Als je onderzoek hebt gedaan naar de kosten die worden opgevoerd door de zorginstellingen vind ik dit een bizarre uitspraak.Bizar, zo kan je alles vergoeilijken gooi het gewoon op de denkingsgraad.
Ja tis bizar hoe ons werldbeeld verschilt idd.Als je onderzoek hebt gedaan naar de kosten die worden opgevoerd door de zorginstellingen vind ik dit een bizarre uitspraak.
Maar heb je het al onderzocht?