XXL Nutrition

Verkouden meer eten sneller genezen?

Ano_94_73

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
4
Lengte
1m89
Massa
80kg
Vetpercentage
16%
Hey,

Ben verkouden door deze k*t weer in Nederland ik vroeg me af of meer eten mij sneller gaat herstellen?

Bij mij is het tegenovergesteld.
Vasten en water drinken veel gaat het zo over.

Hete douche nemen & het er goed uit zweten.

Verhuizen..

Hey,

Ben verkouden door deze k*t weer in Nederland ik vroeg me af of meer eten mij sneller gaat herstellen?

Ik heb het volgende al tientallen keren getest:

verkoudheid: thuis bliijven, niks doen,zetel, soepje, lekker uitzieken; duur verkoudheid:4 dagen
verkoudheid: buiten gaan joggen, gaan boksen, thuis komen, goed bad: volgende morgen zo goed als genezen.

MEEN IK ECHT! test het maar eens. En goed eten!

hey
gewoon je normale dingen proberen te doen
gewoon je voedings schema proberen aan te houden(al is dat soms lastig)
extra water drinken doe ik dan wel en extra vitamine tab

als ik (ziellig) op de bank ga liggen of in bed voel ik me veel slechter en duurt het volgens
mij ook langer

Snuif een lijn zout. Goed tegen bacteriën.

Als ik liters water drink is mijn verkoudheid vaak binnen een paar uur weg.

Als ik mn broer vraag me te wurgen is mn verkoudheid binnen 2 minuten weg

• Topic Starter Topic Starter

verkoudheid: thuis bliijven, niks doen,zetel, soepje, lekker uitzieken; duur verkoudheid:4 dagen
verkoudheid: buiten gaan joggen, gaan boksen, thuis komen, goed bad: volgende morgen zo goed als genezen.

+1

(en wellicht wat extra vit-D+C+zink als je het nog niet nam, liefst als je het aan voelt komen)

+1

(en wellicht wat extra vit-D+C+zink als je het nog niet nam, liefst als je het aan voelt komen)

Vitamines heb ik nooit genomen. Geen idee waarom. Altijd een beetje gedacht dat dit geldklopperij was (weet niet of jullie deze uitdrukking kennen in Nederland). Werken die vitaminen echt ter preventie van verkoudheden?

Trouwens, ik ben er rotsvast van overtuigd dat sporten het merendeel van de gezondheidsklachten (zowel mentale als fysieke!) klachten kan genezen of het genezingsproces enorm kan versnellen.
De mens heeft sinds tienduizenden jaren constant moeten lopen, wandelen, squatten, kruipen, klimmen, beven van de kou,.... en we hebben dit allemaal kunnen volhouden. Nu we sinds een paar 100 jaar steeds luier worden ontstaan er steeds meer gezondheidsproblemen die we vroeger niet hadden.

Ik zou zelf zo ver durven gaan dat heel veel erge ziektes (MS bijvoorbeeld) wel eens extreem vertraagd zou kunnen worden door intensief sporten. Ik meen me te herinneren dat er een man in de VS was die officieel aids-patient was geworden. Hij kreeg van zijn arts het doodsvonnis te horen eind jaren 80 (toen was het dat nog). Hij zei:" ik heb altijd gedroomd om de marathon te lopen, als is het maar net voor mijn dood". Hij begon te trainen, en wat gebeurde was dat zijn T-cell count zo sterk begon te stijgen dat hij eigenlijk terugkeerden naar een andere gezondheidssituatie; van aidspatient naar louter sero-positief. Ik denk dat het lichaam door onze onnatuurlijke levensstijl als het ware begint te flippen en we ziek worden van iets waar we duizend jaar geleden niet ziek van werden. En dat door sporten, we als het ware ons lichaam terug resetten naar een lichaam van een paar duizend jaar geleden. Het is broscience i know, maar het is louter mijn eigen opinie. Ik geloof natuurlijk niet dat je traditionele geneeskunde moet negeren!
(op het werk was er een collega die ieder jaar op controle ging. Haar zus en haar ma waren gestorven aan kanker dus checkte ze het regelmatig. Ze deden uitvoerig onderzoek en vonden niks. Drie maand later kreeg ze pijn in haar torso, de arts neemt foto's en laat haar weten dat ze er invasie van tumoren is in haar hele torso. De arts zei dat hij nog nooit zo iets had gezien. Wat hij zag kon enkel na vele jaren. Het was dus een extreem agressieve vorm van kanker. Echter was dit een dame met een mentale veerkracht die sterker is dan diamant, en loopt tevens marathons, en ze aanvaardde het doodvonnis niet. Ze ging nog harder trainen, gezonder eten, beter rusten, nog vaker lachen. Gedurende 6 maand zagen we haar niet, en toen kwam ze terug werken. Genezen. Ik geloof dat haar sport, samen met de chemo, haar leven gered heeft.
Ben je ziek, sport! Ben je niet ziek, sport! (ter preventie). Ben je depressief? Sport!

Laatst bewerkt:

+1 en dan hierna een warme douche.

Warme bad + Sauna = HERSTELD! owja nog douche daarna

Voor het slapen gaan een glas jack daniels met een uitgeperste citroen, resultaat: als een gek zweten 's nachts en de volgende dag voel je, je een stuk beter.

Vitamines heb ik nooit genomen. Geen idee waarom. Altijd een beetje gedacht dat dit geldklopperij was (weet niet of jullie deze uitdrukking kennen in Nederland). Werken die vitaminen echt ter preventie van verkoudheden?

Het staat nogal ter discussie, maar...

http://www.ergogenics.org/altijd-verkouden-probeer-vitamine-d3.html
http://www.ergogenics.org/zware-verkoudheid-sneller-over-door-flinke-dosis-zink.html
http://www.ergogenics.org/supplement35.html (tweede artikel)
http://www.ergogenics.org/supplement148.html

OT: wees niet bang om te trainen met een verkoudheid: http://www.ergogenics.org/tour01.html

Hey,

9 van de 10 mensen die van dit weer ziek worden eten te weinig fruit en groente.
en dan het weer de schuld geven... right.. :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Mon 25 Feb 2013 om 13:48 ----------

Trouwens, ik ben er rotsvast van overtuigd dat sporten het merendeel van de gezondheidsklachten (zowel mentale als fysieke!) klachten kan genezen of het genezingsproces enorm kan versnellen.
placebo effect.
te kort aan nutrions helpt je echt niet genezen.
tijdens sporten sloop je juist je lichaam, dan als je lichaam wilt genezen dan geef jij niet de juiste voedingsstoffen daarvoor en daardoor word je ziek.

maar door jou rotsvastigheid creer je een placebo effect.
Je denkt dat de klachten weg gaan en de klachten verdwijnen (tussen je oren dan) maar in reality verergeren ze juist... maar dat merk je pas jaren later (ernstige blessures)

Laatst bewerkt:
Wat je ook kan doen is als je last van een verstopte neus en je moet gaan slapen,
Kan je ook we'll een half gesnede ui ( op een bord ) op je nachtkastje zetten, dan heb je dr totaal geen last mer van.
Maar wanneer het smorgens is kan je kamer gaan stinken, als je na een tijdje je raam open laat gaat de geur toch weer weg.

Vitamine C verhogen. Meerdere malen per dag 500 mg. In combinatie met glutamine schijnt ook te helpen. Natuurlijk kun je dit het beste doen als je het voelt aankomen.

Lekker cardiootje pakken inderdaad.
Maar nooit sporten met koorts!

Terug
Naar boven