XXL Nutrition

Verlengsnoer - Voorstellen en een nieuw begin! Work it!

Verlengsnoer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Hoi allemaal,

Na een tijdje meegelezen te hebben hierbij een stukje van mij.
Ik ben 32 en heb mij een beetje laten gaan de afgelopen vijf jaar. Ervoor altijd veel gesport en getraind.
Ik heb een eiwit dieet gevolgd om af te vallen. Ik kon het niet op eigen kracht en ben via een dietist het Prodimed dieet gaan volgen. Dit eiwit dieet bestaat in fase 1 (strengste fase) uit 5 of 6 “zakjes” per dag. Vijf zakjes zorgen voor +-100 gram eiwitten en 20 gram koolydrathen. Ook niet onbelangrijk was het om minimaal twee liter water te drinken. Ik wist dat na deze keur ik ooit weer normaal moest gaan eten en hierbij moest gaan sporten.

Ik ben begin september bij de dietist begonnen met 84 kilo, vetpercentage van 22,6 procent, een BMI van 28,1 en een visceraal vet gehalte van 8. Het kon zo niet verder vond ik. Een aantal weken voor ik begon woog ik 86,7kg.
Mijn laatste weeg moment bij de dietist van afgelopen week. Ik ben nu 9 weken bezig met het Prodimed dieet. Tijdens dit weegmoment woog ik 69,3 kg. Dat is 14,7 kg minder dan mijn startgewicht. Ik was niet zo heel blij omdat ik vind dat er te veel spier verloren is gegaan in percentage met het vet dat ik kwijt ben. Mijn BMI is gezakt naar 23,1, vet percentage zit op 12,1 procent, spiermassa is van 61,8 naar 54,3 gezakt en mijn visceraal vet is gezakt naar vier.

Sinds ik 69,3 weeg ben ik begonnen met trainen. Ik heb dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag getraind. Ik heb dumbels, een bank met stang en wat spullen op zolder staan. Ik moet zoals altijd alles of niets. Ik ben begonnen mijn borst, rug en armen aan te pakken. Ik heb mij in de tussentijd ook wat ingelezen. Er valt zoveel te lezen en er is zoveel te leren. De tijd van gewoon dumbels oppakken en trainen tot je niet meer kunt is paséé! Ik heb nog geen voedingsschema opgesteld maar eet door mijn dieet geen “ongezonde” dingen meer. Ook eet ik elke 2 a 3 uur zodat ik savonds ook niet echt honger heb.

Mijn doel is niet zozeer om veel aan te komen maar ik richt mij op hoe ik eruit wil zien. Ik ben blij dat ik van het vet af ben, maar spiermassa wil ik wel graag terug. Het hoeft van mij niet heel snel te gaan! Maar ik wil vooral niet nog lichter worden.
Meer eten = meer spiermassa = minder spek
Minder eten = minderspiermassa = meer spek

Ik ga het volgende trainingsschema gebruiken, ik begin er morgen avond mee. Ik train pas als mijn kinderen in bed liggen (20:15). De oefeningen komen uit het boek “een wasbord voor altijd”:
Maandag

Oefeningen
Herhalingen
Rust
Sets
Klassieke crunch
15
geen
1
Knieheffen gebogen knieen
15
geen
1
V maken
10 elke kant
geen
1
Brug
2
geen
1
Rugstrekken
15
geen
1
Hurken
12
30 sec
2
Bankdrukken
10
30 sec
2
Arm trekken
10
30 sec
2
Arm drukken
10
30 sec
2
Staan roeien
10
30 sec
2
Arm strekken
12
30 sec
2
Been strekken
12
30 sec
2

Dinsdag

Oefeningen
Herhalingen
Rust
Sets
Staand crunch
15
geen
1
Heupheffen
12
geen
1
Zijwaarts buigen Sasksische stijl
10 elke kant
geen
1
Rugstrekken
15
geen
1
Hurken
12
30 sec
2
Bankdrukken
10
30 sec
2
Arm trekken
10
30 sec
2
Arm drukken
10
30 sec
2
Staan roeien
10
30 sec
2
Arm strekken
12
30 sec
2
Been strekken
12
30 sec
2
Arm buigen
12
30 sec
2
Been buigen
12
30 sec
2

Vrijdag

Oefeningen
Herhalingen
Rust
Sets
Hurken
12
30 sec
2
Bankdrukken
10
30 sec
2
Arm trekken
10
30 sec
2
Doogaand uitstappen
12 elk been
30 sec
2
Arm drukken
10
30 sec
2
Staan roeien
10
30 sec
2
Steppen
12 elk been
30 sec
2
Arm strekken
12
30 sec
2
Been strekken
12
30 sec
2
Arm buigen
10
30 sec
2
Been strekken
12
30 sec
2

Zaterdag
Oefeningen
Herhalingen
Rust
Sets
Klasieke crunch
15
geen
1
Knieheffen gebogen knieen
12
geen
1
V-maken
10 elke kant
geen
1
Brug
2
geen
1
Rug strekken
15
geen
1

Ik ben erg benieuwd of mijn nieuwe wijze van voeding en bovenstaand schema mij gaan helpen het lichaam te gaan krijgen welke ik wil. Nu snap ik wel dat dit niet 123 gaat en ik mijn oefeningen dien aan te passen. Het is in iedergeval een begin.

Tot zover.

Oefeningen

Het is zoals gezegd: vandaag de dag is het niet meer zoals vroeger. Oefeningen moeten op een bepaalde manier gebeuren meteen bepaalde interval met bepaalde voedingsmiddelen ervoor en erna. Spijtig genoeg lees je op forums vaak tegenstrijdige informatie. Ikzelf heb een ebook gekocht en heb daar mooie resulaten mee gehaald. Ik ga eerst de richtlijnen even checken vooraleer ik de naam vermeld (zonder link :).

Terug
Naar boven