AndroidHealthClinic

Verminderde weerstand bodybuilders

Chiel1990

Dutch Bodybuilder
Waardering
43
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Hoi

Sinds ik aan krachttraining doe en goed volgens een schema eet heb ik steeds vaker last van allerlei ongemakken.. bijv. een huidinfectie, keelontstekingen en dat soort dingen allemaal. Dat heb ik nu wel 1 x per maand, terwijl ik dat eerder nooit had. Ook zie ik behoorlijk vaak in logjes staan dat mensen ziek zijn, terwijl als ik het gemiddeld bekijk in mijn omgeving mensen bijna nooit ziek zijn.

Merken jullie dit ook op?

Kleed je goed aan na je training, zorg ook dat je extra eet voor je herstel.

Verder ben ik nagenoeg nooit ziek, niet eerder als een persoon die niet traint.

Hoi

Sinds ik aan krachttraining doe en goed volgens een schema eet heb ik steeds vaker last van allerlei ongemakken.. bijv. een huidinfectie, keelontstekingen en dat soort dingen allemaal. Dat heb ik nu wel 1 x per maand, terwijl ik dat eerder nooit had. Ook zie ik behoorlijk vaak in logjes staan dat mensen ziek zijn, terwijl als ik het gemiddeld bekijk in mijn omgeving mensen bijna nooit ziek zijn.

Merken jullie dit ook op?

Heb dat ook opgemerkt in de verschillende logboeken. Heeft imo te maken met de verminderde weerstand die intensief sporten in combinatie met te weinig rust/herstel met zich mee brengt.

Zelf gelukkig geen last van dat soort zaken, alleen wat vermoeider af en toe.

heb ik ook gehad en vooral in het begin wat mij echt enorm geholpen heeft is v2000 te slikken dat is een multivitamine .sinds ik dat doe heb ik er geen last meer van.succes en hoop dat je hier iets aan hebt

Veel eten is de remedie. Je lichaam moet herstellen en dat vergt energie.

je weerstand en je herstel heeft te maken met je voeding en je innamen van vitamines en mineralen. is dat slecht of minder dan krijg je ja problemen.

jarenlang gehad een grieperig gevoel na de training, snel verkouden etc. je weerstand is 0 na de training.
oplossing:neem dextrose na je training.

• Topic Starter Topic Starter
Hmm ik denk dat ik dan maar eens wat vitamines moet gaan eten, m'n schema is wel erg veel van hetzelfde eigenlijk. Ik neem al hydrojuice pro na m'n training Skinnie ;)

ok, dan ook tijdens je training...

ik ben nooit ziek. iig niet zo zoek dat ik niet in staat ben om te werken en te trainen
gewoon goed eten en rusten. en een pilsje op zijn tijd

Ik ben alleen ziek op de zondag... :D

Ik ben eigenlijk nooit ziek, buiten af en toe een migraine-aanval die vaker voorkwamen toen ik nog niet trainde (toen 1x per 2 maanden, nu 1x in een half jaar of minder).

Ja, was ooit een onderzoek waaruit bleek dat gespierdere mensen een wat zwakkere weerstand hebben. Is mogelijke reden waarom niet elke mens zich gespierd heeft ontwikkeld en onze genen gedomineerd hebben. Was zelfs op het NOS journaal.

Ja, was ooit een onderzoek waaruit bleek dat gespierdere mensen een wat zwakkere weerstand hebben. Is mogelijke reden waarom niet elke mens zich gespierd heeft ontwikkeld en onze genen gedomineerd hebben. Was zelfs op het NOS journaal.

Ik geloof er niks van. Mensen die sporten zijn gespierder dan mensen die dat niet doen.

Maar als je het specifiek hebt over bodybuilders, dan kan ik daar wel iets bij voorstellen. Maar dan nog, denk ik niet dat het waar is.

Kan het moeilijk geloven :)

Sinds ik in het begin van dit schooljaar gezond ben beginnen eten ben ik nooit ziek geweest tot nu toe. De jaren ervoor was ik altijd 2 of 3x per jaar ziek.

Sinds ik in het begin van dit schooljaar gezond ben beginnen eten ben ik nooit ziek geweest tot nu toe. De jaren ervoor was ik altijd 2 of 3x per jaar ziek.
Same here (al een jaar niet ziek geweest, althans niet ziek zoals ik het zie, verkoudheid beschouw ik niet als ziek, anderen blijven daar weer wel voor thuis natuurlijk, geen griep/koorts iig).

ben ook nooit ziek, en niet vaker verkouden dan voorheen.

hmmm, ik heb juist het omgekeerde. Sinds ik regelmatig sport heb ik geen last meer van rare onstekingen, mijn conditie en uithoudingsvermogen is sterk verbeterd en ook mijn weerstand is verbeterd. Ik zorg er wel voor dat ik na elke training ten eerste mijn koolhydraten vul , om vermoeidheid te voorkomen, en twee (natuurlijk) eiwitten innemen. Daarlangs elke dag 1 x een multi.

Terug
Naar boven