Fitness Seller

Vermoedelijk shin splints.

Dry needling is hier zeer geschikt voor. Het zijn geen shin splints dus.

Want? Shin splints is een verzamelnaam voor overbelastingen op de gehele tibialis.
Heb ze op dezelfde plek gehad, ben er nog steeds in behandeling voor.
Dry needling heb ik geen ervaring mee, zijn meerdere opties om deze aandoening aan te pakken alleen verschilt het per persoon welke hiervan wel en niet werken.

Dry needling is hier zeer geschikt voor. Het zijn geen shin splints dus.

Want? Shin splints is een verzamelnaam voor overbelastingen op de gehele tibialis.
Heb ze op dezelfde plek gehad, ben er nog steeds in behandeling voor.
Dry needling heb ik geen ervaring mee, zijn meerdere opties om deze aandoening aan te pakken alleen verschilt het per persoon welke hiervan wel en niet werken.
Dit idd, anterior tibialis tendonitis valt toch ook onder shin splints? Ik heb net onder m'n knie last, aan de laterale zijde.

Dat valt daar ook onder.
Vaak komen de klachten op twee plekken voor.
10cm boven je enkelknobbel (binnekant scheen)
Net onder je knie (buitenkant scheen)

Buitenkant scheen, net onder de knie is dat niet, is slechts een actief triggerpoint of een probleem met de fibula kop.
Ik neem aan dat jullie zelf ook regelmatig mensen met deze klachten behandelen dat jullie er zo stellig over durven te zijn?

Klassieke shin splint zit mediaal. 9 van de 10 keer is dat trouwens een stoornis van de soleus maar dat terzijde.

Buitenkant scheen, net onder de knie is dat niet, is slechts een actief triggerpoint of een probleem met de fibula kop.
Ik neem aan dat jullie zelf ook regelmatig mensen met deze klachten behandelen dat jullie er zo stellig over durven te zijn?

Klassieke shin splint zit mediaal.
"Jullie?" Ik vraag het toch aan jou? ;)

Waar is je vraag dan?

Ik vroeg*

"anterior tibialis tendonitis valt toch ook onder shin splints?"

Ik vind van niet, maar er zijn verschillende definities. Ik vind ook dat de diagnose vaak onterecht wordt gemaakt. Categorie tennis elleboog en carpaal tunnel syndroom.

Ik geloof ook wel dat de ''perfecte schoen'' om mee hard te lopen niet bestaat, maar ik geloof wel dat Nike Air Max toch een van de schoenen zijn die je beter niet kan dragen tijdens het hardlopen.
Ikzelf heb 40 euro schoentjes, met een gemiddelde demping maar niet dmv lucht. Gewoon goede schoenen dus, maar ik zou toch eens kijken of je wellicht andere schoenen kunt proberen. Het is in het begin wel wennen, maar wellicht heb je er later wel meer profijt van, vooral met langere afstanden.

Bij mij keert deze k*t blessure vrij regelmatig terug. Er is geen pijl op te trekken; zo heb ik er een jaar geen last van, zo kan ik ineens helemaal kapot gaan van de pijn tijdens het hardlopen/voetballen. De ene keer ben ik weken/maanden uit de running, de andere keer slechts een paar dagen. Moet wel aangeven dat het de laatste jaren aanzienlijk minder is geworden, toevallig kwam de blessure 3 weken geleden terug na anderhalf jaar geen last te hebben gehad.

Afijn wat ik allemaal al geprobeerd heb (op aanraden huisarts/fysio); veel rust, koelen (ijs), diclofenac, aangemeten zolen, shockwave therapie (niet te harden die behandeling maar leek wel kortstondig te helpen), compressiekousen (helpen vaak zeer goed), tijgerbalsem smeren alvorens te gaan voetballen/hardlopen en schoenen met meer demping/extra dempende zolen.

Waar ik een aantal jaren terug de mist mee in ben gegaan is het door blijven lopen totdat ik letterlijk niet meer op mijn benen kon staan (jeugdige onwetendheid). Ik denk dat ik hierdoor extra gevoelig ben geworden voor deze blessure. Tips die ik je nu kan meegeven; pak even je rust, stop als je pijn krijgt en schaf evt. compressiekousen aan (+/- 40,- van een goed merk). Voor wat betreft de aangemeten zolen: ik heb niet het idee gehad dat ik hiermee minder last had van de blessure.

Ik heb evt nog een mooi wetenschappelijk artikel over dit onderwerp maar die is te groot om als bijlage te plaatsen. Pb maar even als je interesse hebt.

Jordans zijn de beste hardloopschoenen NBA versie ervan

---------- Toegevoegd om 22:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:13 ----------

Ik geloof ook wel dat de ''perfecte schoen'' om mee hard te lopen niet bestaat, maar ik geloof wel dat Nike Air Max toch een van de schoenen zijn die je beter niet kan dragen tijdens het hardlopen.
Ikzelf heb 40 euro schoentjes, met een gemiddelde demping maar niet dmv lucht. Gewoon goede schoenen dus, maar ik zou toch eens kijken of je wellicht andere schoenen kunt proberen. Het is in het begin wel wennen, maar wellicht heb je er later wel meer profijt van, vooral met langere afstanden.
Nike air max kun je zeker wel goed mee hardlopen het is gemaakt voor hardlopen:rolleyes:

Nike air Max gemaakt om hard te lopen. :roflol:

Ik heb hetzelfde probleem gehad, zelfs ook voor de viking run, vorig jaar.
2 maanden ervoor kijkoperatie gehad aan knie, na 3 weken weer gaan trainen, na 3 maanden stil staan en pats direct last van mijn schenen.
Veel rust gepakt, absoluut niet gaan lopen, en gewoon gestart.
Uiteindelijk gehaald , wel compressiekousen gedragen.
Tijdens run geen last gehad van schenen.
,
Maar je loopt grotendeels op zachte ondergrond, dat scheelt al en door de hindernissen is af en toe de belasting even van je benen af.
Daarbij hoef je niet alles te rennen, maar kan je best soms een stuk lopen. Je hebt tenslotte 4 uur voor die run.
Succes

Wat bij shin splints goed werkt, is het gebruik van compressiekousen. Redelijk prijzige dingen, maar ze verlichten de druk op je schenen aanzienlijk tijdens het lopen. Ook schijnen deze kousen bevorderlijk te helpen bij het herstel.

Uuh dit dus, helpt bij mij tenminste! Kan nu voetballen zonder enige pijn

Wellicht slim om eerst naar de fysio te gaan om tape aan te leggen zodat de grootste druk kan weggenomen worden en wordt 't meestal wat los gemasseerd, daarnaast veel rekken: kuiten (kort en lang?) en schenen
en rustig opbouwen, niks forseren

Masseren nee toch...gewoon dry needling van de soleus icm rekken.

Ik heb er al 3 jaar lang last van. Niks hielp, ik heb echt vanalles geprobeerd. Weken/ maandenlang rust, ijs leggen, compressiekousen, steunzolen, aangepaste loopschoenen, shocks, scan waarop geen opvallende dingen te zien waren...
Voor mij is het alvast een zeer hardnekkige blessure maar. Toch blijf ik zeer regelmatig lopen, de ene week is beter dan de andere

Terug
Naar boven