Bij mij keert deze k*t blessure vrij regelmatig terug. Er is geen pijl op te trekken; zo heb ik er een jaar geen last van, zo kan ik ineens helemaal kapot gaan van de pijn tijdens het hardlopen/voetballen. De ene keer ben ik weken/maanden uit de running, de andere keer slechts een paar dagen. Moet wel aangeven dat het de laatste jaren aanzienlijk minder is geworden, toevallig kwam de blessure 3 weken geleden terug na anderhalf jaar geen last te hebben gehad.
Afijn wat ik allemaal al geprobeerd heb (op aanraden huisarts/fysio); veel rust, koelen (ijs), diclofenac, aangemeten zolen, shockwave therapie (niet te harden die behandeling maar leek wel kortstondig te helpen), compressiekousen (helpen vaak zeer goed), tijgerbalsem smeren alvorens te gaan voetballen/hardlopen en schoenen met meer demping/extra dempende zolen.
Waar ik een aantal jaren terug de mist mee in ben gegaan is het door blijven lopen totdat ik letterlijk niet meer op mijn benen kon staan (jeugdige onwetendheid). Ik denk dat ik hierdoor extra gevoelig ben geworden voor deze blessure. Tips die ik je nu kan meegeven; pak even je rust, stop als je pijn krijgt en schaf evt. compressiekousen aan (+/- 40,- van een goed merk). Voor wat betreft de aangemeten zolen: ik heb niet het idee gehad dat ik hiermee minder last had van de blessure.
Ik heb evt nog een mooi wetenschappelijk artikel over dit onderwerp maar die is te groot om als bijlage te plaatsen. Pb maar even als je interesse hebt.