Fitness Seller

verschil in omvang, benen

Pirate

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
83kg
Ik heb het idee dat mijn rechter bovenbeenspier groter is dan die van mijn linker been..
Ik heb zo'n idee dat dat komt omdat ik me hele leven lang al gevoetbald heb en alleen maar me rechtse poot gebruik..

ik ben dus sinds kort me benen aan het trainen en de vraag is dus: Trekt mijn linkerbeen wel bij in de toekomst? of moet ik daar iets extras voor doen ..

alvast bedankt :)

Als je met beide benen gewoon hetzelfde gewicht en reps doet trekt het vanzelf wel bij. Kan ff duren maar komt wel goed ;)

• Topic Starter Topic Starter
Okee bedankt voor de snelle reply :)
kan ik weer verder :P

ja heb ik ook vooral aan de kuiten als je ze opspant zie je goed het verschil met welke ''poot'' je hebt gevoetbald :p

heb ik ook:D

Benen los van elkaar trainen, anders neemt het sterke been het werk te veel over.

• Topic Starter Topic Starter
Benen los van elkaar trainen, anders neemt het sterke been het werk te veel over.

maar niet meer doen met links dan met rechts?
opzich klinkt het wel logisch dat je ze los van elkaar moet trainen.. aangezien iedereen wel een sterker been heeft en daardoor ongewenst wat meer overneemt op het sterkere been overneemt ..

Je kan bijvoorbeeld bij legpress alleen het zwakkere been doen.
Beginnen met 2 setjes bijvoorbeeld alleen zwakkere been en dan eindigen met 3 setjes beide benen.

maar niet meer doen met links dan met rechts?
opzich klinkt het wel logisch dat je ze los van elkaar moet trainen.. aangezien iedereen wel een sterker been heeft en daardoor ongewenst wat meer overneemt op het sterkere been overneemt ..
Neem bijv. iedere been oefening 2 of 3 set per been met allebij het zelfde gewicht...Stel je gewicht en reprange in op je zwakke been zodat die bijv een gewicht 10 keer kan en doe dat 10 reps (goed voor spiergroei)...je sterke been het zelfde gewicht ook 10 reps (terwijl dat been ook een 11e en eventueel 12 aan zou kunnen), dat been word dat minder optimaal getraind en zal IETS langzamer groeien.

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:58 ----------

Je kan bijvoorbeeld bij legpress alleen het zwakkere been doen.
Beginnen met 2 setjes bijvoorbeeld alleen zwakkere been en dan eindigen met 3 setjes beide benen.
Als je dat doet is je zwakke been al verzwakt van de eerste 2 setjes en zal het de laatste 3 setjes nóg minder doen

Laatst bewerkt:
Ben ik het niet mee eens.
Denk dat dit makkelijk te redden valt.
Je pakt alleen zwakkere been iets meer aan.

Zo kan het ook inderdaad.
Mij leek 2 setjes daarvoor wat logischer omdat je dan voorvermoeid en je zwakkere been harder moet laten werken.

Zo kan het ook inderdaad.
Mij leek 2 setjes daarvoor wat logischer omdat je dan voorvermoeid en je zwakkere been harder moet laten werken.
Klinkt ook wel logisch maar doordat je zwakke been al vermoeid is zal je sterke been juist nog meer overnemen. Als je eerst 3 sets met 2 benen doet neemt je sterke been ook wel over, maar minder (dan is je been ook lekker warm voor de andere sets)

Deze discussie kan nog lang doorgaan volgens mij :P
Maar laten we het houden op dat beide manieren kunnen, zal ook grotendeels persoonlijke voorkeur zijn welke manier het beste aanvoelt.

Terug
Naar boven