Fitness Seller

verschillende uitvoeringen latt pulldown

mdv

Cool Novice
Waardering
3
Hallo,

In de Muscle & fitness van deze maand stond een heel artikel over de rug. Er stond dat je met front pulldown (greep breder als schouderbreedte) bovenkant lats pakt en dat wanneer je de gesupineerde grip gebruikt (greep op schouderbreedte) je de onderkant lats traint.
Hoe denken jullie hierover ? en welke varianten gebruiken jullie ?( gripbreedte's etc)

Ik doe vaak beide. Dus wide grip pulldown en close grip.
Bij close grip zal je in verhouding met wide grip iets meer je biceps gebruiken, dus die doe ik vaak als tweede.

Ja doe ook beide. Denk dat dat de oplossing is.

• Topic Starter Topic Starter
is close grip de normale stang maar dan op schouderbreedte grip ? of is close grip hetzelfde als v-bar pulldown ?

Ligt eraan wat voor termologie je gebruikt. Bij een 'normale' stang zal het neerkomen op een underhand pulldown, ik doe het zelf met een v-bar.

Maar het effect van beide oefeningen is zo goed als hetzelfde, al is de stand van je onderarmen alleen wat anders..

Ligt eraan wat voor termologie je gebruikt. Bij een 'normale' stang zal het neerkomen op een underhand pulldown, ik doe het zelf met een v-bar.

Maar het effect van beide oefeningen is zo goed als hetzelfde, al is de stand van je onderarmen alleen wat anders..

dit++

Eigenlijk geld voor de lats eenzelfde verhaal als voor de borst.

Doordat de origo over een groot bereik loopt kan je delen accentueren.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als je de armen direct thv de schouderbladen naar achter haal, zoals bij een pull down met wijde grip, accentueer je meer de hogere aanhechtingen. Waneer je de armen met een smalle grip naar naar beneden haal, zodat de ellebogen meer naar voren wijzen accentueer je meer de lagere banen.

Ik zeg accentueer, want er is altijd een overlap. Ik denk ook dat dit iets is waar je je pas na een paar jaar training druk over hoeft te maken.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor je uitgebreide antwoord ! Gister heb ik de pulldown met wijde grip gedaan.
Is het de bedoeling dat ik de borst aantik, of moet ik stang gewoon tot mijn kin laten komen ?
Heb zelf idee dat ik iets tever doorga, als ik hem tot borst laat komen..

VOlgens mij het beste tot aan de borst.

Meningen lopen uiteen. Sommigen stellen dat je een voledige ROM moet dan, anderen (onder wie ik zelf) gaan er van uit dat je armen (mn triceps) het laatste deel meer doen dan je lats en dat kin/keel voldoende is.

Meningen lopen uiteen. Sommigen stellen dat je een voledige ROM moet dan, anderen (onder wie ik zelf) gaan er van uit dat je armen (mn triceps) het laatste deel meer doen dan je lats en dat kin/keel voldoende is.

Interessant om te horen, mij was altijd geleerd om pulls full rom te trainen, maar dit klinkt eigenlijk ook wel erg logisch. Als je erna toch nog de armen isoleert is het dus niet essentieel om nog helemaal door te trekken tot de borst.

Terug
Naar boven