XXL Nutrition

Versneld hartslag

Hiro

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m77
Massa
87kg
Vetpercentage
15%
Ik heb een wat versneld hartslag (~85 per minuten bij 160/80). Wanneer ik me al een beetje inspan stijgt deze best snel tot ongeveer 140/150, max ~180 (dit zijn waardes aangegeven door cross trainer). Nu is mijn vraag: tijdens het cutten wordt aangeraden rond de 130 te zitten. Maar als ik al een normaal tempo aanhoud bij een cross trainer zit ik al dus snel op 140/150. Kan dit invloed hebben op mijn vet verlies? Dat ik bijvoorbeeld meer richt op conditie dan op vet verlies? En moet ik gewoon een tempo aanhouden waar ik me op gemak voel en niet buiten adem ben of gewoon echt proberen te mikken op de ~130?

Ps: En ja, ik ben al bij huisarts geweest en hartfilmpje laten maken. Was verder allemaal wel oke :)

Als ik jouw was zou ik gewoon voor een goede cardio training gaan, en op 150 gaan zitten. Dan verbrand je mischien relatief verbanding/intensiteit wat minder, maar gaat je uithoudings vermogen ook nog omhoog. Zal je vriendin ook wel kunnen waarderen :)

En je rusthartslag gaat vanzelf wel omlaag als je goed bezig ben in de sportschool.

Vergeet niet dat al die waardes die genoemd worden allemaal gemiddeldes zijn !!...

Ik heb zelf precies wat Hiro ook beschrijft, mijn hartslag is in rust net zo laag dan die van een maat van mij, maar zodra ik mij een beetje inspan stijgt die tot vrijwel altijd 10 slagen meer dan van die maat. Ik heb vroeger echter gewielrend.

Als ik rond de 165/170 slagen per minuut zit, dan kan ik nog uit mijn woorden komen, pas bij zo'n 175/180 moet ik me gaan concentreren. Als ik HIIT cardio doe, dan kom ik regelmatig tegen de 180 aan maar daar blijf ik nooit lang op zitten, ik tik het enkel aan.