- Waardering
- 94
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoezo moeten? Is dat vanuit een bb-standpunt of vanuit een functioneel standpunt?
Wanneer je functionele kracht traint dan vraag ik me af welke natuurlijke beweging (handeling) in ons leven deze beweging nabootst. Heeft een powerlifter bijvoorbeeld veel aan een leg curl? Helpt de knieflexie je aan een sterke deadlift/squat?
Laat ik het anders stellen, functionele kracht.Functioneel trainen is wel heel relatief. Functioneel trainen voor een bodybuilder is proberen alle spieren zo goed mogelijk te ontwikkelen, terwijl voor een powerlifter enkel zoveel mogelijk gewicht proberen verplaatsen telt. Heeft een deadlift van 300kg nut in je dagelijkse leven? Denk het ook niet echt.
On topic: Hamraises
forum.dutchbodybuilding.comLaat ik het anders stellen, functionele kracht.
Handelingen die een lichaam in het dagelijks leven uitvoert. Een squat en deadlift is een anatomisch natuurlijke beweging die in het dagelijks leven regelmatig voorkomt. Ik kan me moeilijk inbeelden met welke handeling ik een leg curl doe in het dagelijks leven.
Ik train dus niet uitsluitend voor mijn fysiek maar train het liefst functionele kracht. Naast de gym oefeningen doe ik sterkste man wat nog meer gericht is op het ontwikkelen van functionele kracht door met ongebruikelijke voorwerpen te trainen die je hele lichaam belasten.
Je hebt gelijk dat een legcurl een functionele oefening kan zijn voor het doel wat een bodybuilder probeert te bereiken. Maar als iemand aangeeft dat je een leg curl MOET doen dan vraag ik me af vanuit welk standpunt dat gezien moet worden.
Hoop dat het nu wel duidelijk is.
Off topic: Goodmorning.
Heeft een deadlift van 300kg nut in je dagelijkse leven? Denk het ook niet echt.
On topic: Hamraises

Je hebt gelijk, hoor. Zat je gewoon een beetje te trollenIk stel gewoon een vraag, is het zo moeilijk om daar een antwoord op te geven?
Oh ja en voor sommige n00bs die het nog niet weten we hebben ook een Powerlifting, Strongman en Gewichtheffen sectie hier. http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/
. Still love you.Maar als iemand aangeeft dat je een leg curl MOET doen dan vraag ik me af vanuit welk standpunt dat gezien moet worden.
Hoezo moeten? Is dat vanuit een bb-standpunt of vanuit een functioneel standpunt?
Wanneer je functionele kracht traint dan vraag ik me af welke natuurlijke beweging (handeling) in ons leven deze beweging nabootst. Heeft een powerlifter bijvoorbeeld veel aan een leg curl? Helpt de knieflexie je aan een sterke deadlift/squat?
Bedankt mannen voor jullie antwoord.
Begin nu wel de echte meerwaarde van een glute-ham raise in te zien. Hopelijk kan ik in de toekomst er nog een aanschaffen.
Begin nu wel de echte meerwaarde van een glute-ham raise in te zien. Hopelijk kan ik in de toekomst er nog een aanschaffen.
klopt ik gaf gewoon een goeie oefening om de hamstrings te targetten. Persoonlijk ken ik geen andere oefeningen die het "knieflexie" gedeelte van de hamstring traint, of is die er wel. De leg curl is zo'n beetje de enige of heb ik 't mis?
De leg curl bevalt me echt totaal niet. Vind het een ongecontroleerde beweging en voel een soort pijn aan de buitekant van m'n bovenbeen.
Zoals al gezegd is Stiffed leg deadlifts, good mornings, standing leg curl met 1 been en back extensions zijn hele goeie oefeningen waarbij ook de hamstrings hard moeten werken. Wij hebben op de sportschool ook een zittende leg curl die is ook ideaal.