MuscleMeat

Verzuring deltoids bij bench press?

nubdienub

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
93kg
Vetpercentage
16%
Hallo ik heb een vraag wat betreft de bench press. Wanneer ik de bench press doe heb ik na een tijdje verzuring tussen de pecs en de deltoids in (?). Op dit plaatje zie je de pecs en de delts in het rood, en daartussen zit zo'n wit stuk: [Afbeelding niet meer beschikbaar] Ongeveer op de plek van dat witte stuk en dan richting de de deltoids is de plek waar ik de verzuring voel, maar nu vroeg ik mij af, is dat wel de bedoeling. Je doet namelijk de borst en dan voel je de verzuring op een andere plek, voer ik de oefening verkeerd uit of hoort dit zo?

Bedankt.

Je zou een filmpje kunnen posten waar je een aantal keer bench prest, als het met je techniek te maken heeft zullen er wel veel op dbb zijn die je kunnen verbeteren

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan dus iig aannemen dat het niet de bedoeling is om het daar te voelen?

schouderbladen tegen elkaar en je ellebogen naast je lichaam houden als je de bar omlaag brengt

Ik zelf heb gisteren de Bench Press gedaan en momenteel voel ik het alleen bij de Greator Pectrol.

Het kan misschien zijn dat je probeert te liften met de schouders, we kunnen moeilijk de oefening zien.

Laat even iemand naast je staan voor een controle.

• Topic Starter Topic Starter
Ja zie het al, wat in dat filmpje wordt aangegeven als fout is wat ik doe, zal er s op letten en kijken of m in het vervolg beter kan uitvoeren :)

t gevoel dat je beschrijft (zijkanten van de borstspieren) krijg je wel vaak van fly's

wat je wss doet is de bar te ver richting navel bewegen onderin. meer spanning precies op het plekkie wat je aangeeft.

opzich niet erg, maar wel als het uitputting van de doelgroep-spieren voorkomt.

Stuk wat je aangeeft is het bovenste deel van de pec. major wat aanhecht aan het sleutelbeen.

Kan best zijn dat je uitvoering zodanig is dat je het bovendeel meer belast dan het middendeel. Kan ook zijn dat het bovendeel dusdanig achter loopt dat dit als eerst verzuurt.

Terug
Naar boven