XXL Nutrition

Vet cutten lukt niet

Triangle

Novice
Waardering
0
hallo,

ik fitness nu 2 jaar....men gewicht is in die tijd toegenomen van 76 naar 94 kg. ik ben 1.85 lang verder....mijn vetpercentage ligt op 15,9 procent.

nu train ik vanaf half mei droog, 5 keer per week fitness ik waaronder een hele dag cardio...deze sessie duurt 75 minuten.

na iedere krachttraining doe ik eveneens een half uur cardio.

ik let goed op mijn eten. eet super gezond en 6 maal per dag. eet genoeg eiwitten en koolhydraten. gewoon goed gedisiplineerd kun je wel zeggen

maar goed, ik laat het elke twee weken meten, dat vetpercentage. met een apparaat dat stroom door je lichaam laat gaan. het is geen enkele tiende naar beneden gegaan terwijl ik nu 89 kg ben en niks in spiermassa en kracht verloren heb...men bovenste 2 buikspieren zie ik al en men rug is ook redelijk goed. men armen worden steeds gelijnder...maar dat vetpercentage daalt niet

hoe komt dit...

alvast bedankt...

Edwin

p.s wat is beter...het altijd voor de training of na de training laten meten. ik doen nu na...is hij dan hoger of lager

je moet niet op die apparaten vertrouwen....hou het op de spiegel en eventueel de weegschaal.

Misschien zou de moderator een sticky kunnen plaatsen over vetmeters. ;)

omdat die apparaten geen kloten waard zijn

je moet altijd voor je training meten omdat je na je training altijd wat verliest. Aparaten zijn altijnd onbetrouwbaar maar als je het altijd doet dan zie je als het goed is wel een lijn die naar beneden gaan. Het beste is daarom ook om met klemmetjes te gaan meten. laat dit altijd door de zelfde persoon doen!

Volgens mij is het beste ervoor. Na je training ben je helemaal bezweet en heb je kans dat de stroom een andere route kan nemen, namelijk meer via je zweet dan je lichaam(wet van minste weerstand). Hierdoor krijg je gewoon een foute meting.

Al is het sowieso een stuk beter om gewoon in de spiegel te blijven kijken, of elke 1-2 weken een foto van jezelf te maken en die dan na 8 weken te vergelijken om te kijken of je inderdaad aan het afvallen bent. Metingen van vetpercentages zijn veel te overrated, check gewoon of je tevreden bent met wat je in de spiegel ziet. Zo niet - > val je af/kom je aan/bouw je spiermassa op waar je ook niet tevreden mee bent.

Sinds half mei, dat is nu net een maandje. Bij sommige merken ze het niet eens in een maand. Blijf gewoon doorgaan, het komt wel goed als je maar door blijft gaan. Vet op je buik raak je over het algemeen pas als laatste kwijt en je moet iets verder doorgaan dan dat je eigenlijk wilt om je 'sixpack' te kunnen zien.

Edit: Waarschijnlijk is het na je training lager dan dat het is. Dit omdat zweet een uitermate goede geleider is in vergelijking tot je huid-vetlaag.

• Topic Starter Topic Starter
oke,

duidelijk dat de kans groot is dat zo'n apparaat je gewoon voorliegt...ik kan duidelijk in de spiegel zien dat ik smaller in de taille word. men gewicht gaat momenteel niet echt naar beneden maar dat betekent dat er meer spieren komen.

ik laat die apparaten voor gezien. een meetlint en de spiegel zeggen meer dan een weegschaal en zo'n stroommeter. trouwens werd me vanochtend wel mede gedeeld dat je na het trainen een hoger vetpercentage kan hebben dan ervoor.

dan had ik verder nog een klein vraagje, volgens mijn maatje is pindakaas niet goed in een cut-dieet. het zoutgehalte houdt vocht vast en er zouden teveel vetten in zitten

dank u

edwin

Edwin,

Ikzelf zit ook in de cut en at normaal 2 boterhammen nog smorgens met pindakaas, ik ga die vanaf morgen vervangen door jam met vruchtensuikers.

Vandaag gelezen op het forum.

Grtn

t*ring dit is echt een van de domste vragen ooit.

1. Meet je vet eens op een andere manier, betrouwbaarder is de vetplooimeting (bijna iedere hardcore school) heeft dat wel.
Als je vet dan nog steeds te hoog ligt, kan het twee oorzaken hebben.
1. Je houdt netto teveel koolhydraten en vetten over ondanks je cardio, dit lijkt me sterk. Dit kan alleen als je erg ongezond eet (3x per dag mac zeg maar)
2. Je lichaam probeert de vetreserves vast te houden omdat je netto te veel calorieen kwijtraakt. Dit laatste kan niet eeuwig duren.

Terug
Naar boven