Fitness Seller

Vet verlies borst

Pallas Athena

Novice
Waardering
0
Lengte
1m64
Massa
54kg
Vetpercentage
19%
Hallo lieve mensen,

Dit is mijn eerste topic op dutchbodybuilding dus geen idee of ik het in de juiste categorie heb geplaatst, maar dat even terzijde.
Sinds 3 maanden train ik 5-6 dagen in de week en alles is al flink aangesterkt. Alleen het enigste wat ik niet durf te trainen is mijn borst aangezien ik bang ben dat ik hierdoor kleinere borsten krijg. Hierdoor loopt mijn borst dus heel erg 'achter'. Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven hoe dit in zijn werking gaat?
Alvast bedankt.

Je kan niet plaatselijk vet verbranden. Als je borsten dus kleiner worden, is dat omdat je afvalt, niet omdat je specifiek je borst traint.
Boobs worden hoogstens wat steviger doordat de spier harder wordt; niets mis mee dus ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik train niet om af te vallen, maar om spier aan te komen dus dat is goed nieuws:)
Als ik genoeg blijf eten zal het dus niet kleiner worden uiteindelijk?

Als je vet kwijt gaat raken kán het gebeuren dat je borsten kleiner worden. Dat is per vrouw verschillend. Maar als je sowieso vet wilt verbranden zou je juíst borst moeten trainen. Dan worden je borstspieren steviger.

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik train niet om af te vallen, maar om spier aan te komen dus dat is goed nieuws:)
Als ik genoeg blijf eten zal het dus niet kleiner worden uiteindelijk?

Dat kan niemand je hier vertellen. Als je merkt dat je borsten kleiner worden kan je altijd calorieen weer opschroeven of iets in vet aankomen. In iedergeval zoals abfab al zei, je borsten worden niet kleiner door borst te trainen maar worden (afhankelijk van klier/spier/vet/ ratio in je borsten) kleiner als je vet verliest.

Maargoed daar is ook weer wat over te zeggen, ken een paar vrouwen die ondanks ver cutten alsnog een goede cup hadden hoogstwaarschijnlijk doordat hun borsten een goede 'ratio' (hoe je het ook noemt :o) hadden.

Hier ook hoor... 5% vetpercentage omlaag in de cut, en meteen ook bijna 5 cm van de borstomtrek. Niet echt een punt voor mij... Zit toch nog altijd lekkerder in mijn vel als ik er strak uit zie met een push-up bh, dan als ik er fluffy uitzie met een goeie cup :P Borst bevat veel vet, dus als je afvalt, kan dat zomaar eens van die plek af komen. Je lichaam bepaalt waar het afvalt, helaas.

Hoeveel er van je borst overblijft is afhankelijk van de verhouding klier/vetweefsel.
Klierweefsel verlies je niet door trainen, vetweefsel wel maar zoals AbFab al zei, plaatselijk afvallen door je borst te trainen bestaat niet.
Miss heb je geluk en blijven je borsten bespaard maar je kan ook de pech hebben dat je cupmaat samen met je vp afneemt.

Terug
Naar boven