XXL Nutrition

Vet verlies en krachttraining

unreal1983

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
77kg
Geachte forum gebruikers,

Ik ben hier nieuw en zal dus eerst wat over me zelf vertellen.
Ik fitness al enkele jaren maar het was niet echt serieus, maar sinds een aantal maanden ben ik actief bezig met krachttraining.
Ik ga 3 tot 4 keer per week en hierbij train ik de belangrijke spieren.
Nu had ik begrepen dat het moeilijk wordt om zowel massa te krijgen als vet te verliezen klopt dit?
Ik heb ongeveer een vet precentage van 20% en dit zou ik graag naar zo een 12% willen brengen. Ik hou al rekening met mijn kholydraten inname en probeer dus ook minder vet te eten. Ik heb nog geen voedingsschemadit omdat ik een erg drukke leven heb door een eigen zaak en dergelijke zal het bijna onmogelijk zijn om mij aan een strake schema te houden. Wel kan ik ervoor zorgen dat ik bepaalde dingen meer of minder te maken.
Ik vraag me af of er een mogelijkheid is om zopwel krachttraining en cardio te doen en dus zowel mijn vet verlies als spiermassa bij krijg.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij.

Met vriendelijke groet

Cliché: elk lichaam is anders.
Wat er in de praktijk vaak gebeurt is dat vetverlies, en massa toename niet samen gaan. Bij beginners of herstarters wil het af en toe nog wel eens lukken. Maar in principe moet je of de keuze maken dat je vet wil verliezen waarbij je zo min mogelijk spiermassa verliest. Of dat je spiermassa wilt winnen waarbij je het vetpercentage toename zo laag mogelijk wilt houden. Vandaar dat veel mensen in het voorjaar cutten, en in het najaar bulken.

Terug
Naar boven