AndroidHealthClinic

Vet verliezen en spieren kweken

instyle9

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m84
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Beste mensen,

mijn eerste post hier! :)

Ben nu 2 maandjes bezig de basics onder de knie te krijgen. De reden dat ik ben gaan sporten is omdat ik, nu ik anderhalf jaar studeer en 2,5 jaar al geen sport meer beoefen, een buikje heb gekregen. Het is geen enorme buik, er zit gewoon een aardig speklaagje. Verder ben ik nergens echt dik o.i.d. Ik ben 74/75 kg, 184cm groot.

In principe is mijn doelstelling de volgende:

- minstens 3 keer per week sporten, namelijk MA, DI en/of DO en VRIJ.
- in de zomer wat droger zijn geworden, het buikje enigszins gereduceerd. (noem het cliché ;) wel enigszins haalbaar denk ik)

Ik heb me veel ingelezen, sites als ergogenics en ook dit forum heb ik goed doorgespit, met name omtrent trainingsschema's (bepaalde spiergroepen maar 1 of maximaal 2 dagen in de week intensief/zwaar trainen, genoeg rust ertussen etc.)

Nu zit ik vooral in mijn maag met mijn voeding. Ik eet 's avonds met name veel kip en rijst, 's ochtends een ei of 2. Smiddags vaak vis en dergelijken. Vette dingen als saucijzenbroodjes, patat, subway broodjes en mcdonalds etc ben ik nu gewoon aan het mijden. Bij hoge uitzondering eet ik dat nog wel eens. Een avond flink pilsen zit er nog wel eens bij, ben nota bene student haha ;)

Nu is mijn vraag eigenlijk: ik heb af en toe geen tijd om 4 of 5 maaltijden per dag te eten, daar heb ik soms eigenlijk ook niet zoveel zin in. Ben ik met een goed (gezond) ontbijt en genoeg eiwit (vis/gevogelte) na een training en het mijden van ongezonde dingen al op de goede weg om mijn vet te verminderen en spiermassa te winnen? Hebben jullie nog op- en aanmerkingen?

p.s. om een globaal overzicht van mijn eetgewoonten te geven:

- Na trainingen vaak kip+rijst, in ieder geval iets met gevogelte
- Smiddags vaak vis
- Sochtends gekookt ei en boterhammen met kipfilet/pindakaas
- Veel water drinken
- Vette dingen mijden

Let wel, ik eet, behalve bij het avondeten, geen hele grote hoeveelheden en eet ook vaak niet meer dan 3 goede maaltijden per dag. Weinig tussendoortjes.

m.v.g en alvast bedankt voor jullie reacties!

vaker eten om metabolisme te stimuleren

Als ik je post zo lees, krijg ik het idee dat je niet zozeer ambitie hebt voor BB, meer om wat vet er af te trainen en in de zomer een 6-pack te hebben. Mocht ik hier gelijk hebben, zorg dan dat je minder eet dan je per dag verbruikt en er wat bij sport. Probeer een halve tot een kg per week af te vallen totdat je een vetpercentage hebt dat je aanstaat. Vervolgens is het tijd om spieren te gaan kweken. Je gaat nu juist meer eten dan je verbruikt. Of je dit in 3, 5 of 7 maaltijden doet maakt niet zoveel uit, het voornaamste is dat je meer eet dan je verbruikt. Dit stelt je lichaam in de gelegenheid de resterende energie te gebruiken om je spieren te compenseren van de training.

• Topic Starter Topic Starter
Eigenlijk wel, maar ik wil liever zowel vet verliezen als spieren opbouwen door kracht te combineren met 40m cardio per training + op mijn eten letten (als in gezond en geen verzadigde vetten + veel suikers meer). Dus niet minder gaan eten, wel beter gaan eten+ sporten. Daarnaast wil ik wel degelijk spiermassa groeien door op een juiste manier te trainen (split trainingsschema, 3 sets tussen 12-4 reps). De vraag is dus eigenlijk of mijn manier van eten op dit moment juist is om zowel vet te verliezen en spiermassa te winnen.

P.s, eventueel over een aantal maand aangevuld met whey en creatine. Ik ben me op dit moment aan het inlezen over deze supplementen en wil liever dat mijn lichaam eerst gewend is geraakt aan het trainen met gewichten en beweging in het algemeen. Als beginner groei je immers al genoeg (in principe).

Bedankt voor jullie reacties tot zover :)

Eigenlijk wel, maar ik wil liever zowel vet verliezen als spieren opbouwen door kracht te combineren met 40m cardio per training + op mijn eten letten (als in gezond en geen verzadigde vetten + veel suikers meer). Dus niet minder gaan eten, wel beter gaan eten+ sporten. Daarnaast wil ik wel degelijk spiermassa groeien door op een juiste manier te trainen (split trainingsschema, 3 sets tussen 12-4 reps). De vraag is dus eigenlijk of mijn manier van eten op dit moment juist is om zowel vet te verliezen en spiermassa te winnen.

P.s, eventueel over een aantal maand aangevuld met whey en creatine. Ik ben me op dit moment aan het inlezen over deze supplementen en wil liever dat mijn lichaam eerst gewend is geraakt aan het trainen met gewichten en beweging in het algemeen. Als beginner groei je immers al genoeg (in principe).

Bedankt voor jullie reacties tot zover :)

Alleen in lichte mate mogelijk als absolute beginner of met AAS.
Voor spiergroei is een calorie overschot nodig en als jij gaat cutten is dat niet het geval.

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet ook niet weinig, ik eet juist nog steeds stevige maaltijden, echter nu uitsluitend gezond voedsel. Na het trainen veel eiwit bijvoorbeeld.

Terug
Naar boven