instyle9
Cool Novice
- Waardering
- 7
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 13%
Beste mensen,
mijn eerste post hier!
Ben nu 2 maandjes bezig de basics onder de knie te krijgen. De reden dat ik ben gaan sporten is omdat ik, nu ik anderhalf jaar studeer en 2,5 jaar al geen sport meer beoefen, een buikje heb gekregen. Het is geen enorme buik, er zit gewoon een aardig speklaagje. Verder ben ik nergens echt dik o.i.d. Ik ben 74/75 kg, 184cm groot.
In principe is mijn doelstelling de volgende:
- minstens 3 keer per week sporten, namelijk MA, DI en/of DO en VRIJ.
- in de zomer wat droger zijn geworden, het buikje enigszins gereduceerd. (noem het cliché
wel enigszins haalbaar denk ik)
Ik heb me veel ingelezen, sites als ergogenics en ook dit forum heb ik goed doorgespit, met name omtrent trainingsschema's (bepaalde spiergroepen maar 1 of maximaal 2 dagen in de week intensief/zwaar trainen, genoeg rust ertussen etc.)
Nu zit ik vooral in mijn maag met mijn voeding. Ik eet 's avonds met name veel kip en rijst, 's ochtends een ei of 2. Smiddags vaak vis en dergelijken. Vette dingen als saucijzenbroodjes, patat, subway broodjes en mcdonalds etc ben ik nu gewoon aan het mijden. Bij hoge uitzondering eet ik dat nog wel eens. Een avond flink pilsen zit er nog wel eens bij, ben nota bene student haha
Nu is mijn vraag eigenlijk: ik heb af en toe geen tijd om 4 of 5 maaltijden per dag te eten, daar heb ik soms eigenlijk ook niet zoveel zin in. Ben ik met een goed (gezond) ontbijt en genoeg eiwit (vis/gevogelte) na een training en het mijden van ongezonde dingen al op de goede weg om mijn vet te verminderen en spiermassa te winnen? Hebben jullie nog op- en aanmerkingen?
p.s. om een globaal overzicht van mijn eetgewoonten te geven:
- Na trainingen vaak kip+rijst, in ieder geval iets met gevogelte
- Smiddags vaak vis
- Sochtends gekookt ei en boterhammen met kipfilet/pindakaas
- Veel water drinken
- Vette dingen mijden
Let wel, ik eet, behalve bij het avondeten, geen hele grote hoeveelheden en eet ook vaak niet meer dan 3 goede maaltijden per dag. Weinig tussendoortjes.
m.v.g en alvast bedankt voor jullie reacties!
mijn eerste post hier!
Ben nu 2 maandjes bezig de basics onder de knie te krijgen. De reden dat ik ben gaan sporten is omdat ik, nu ik anderhalf jaar studeer en 2,5 jaar al geen sport meer beoefen, een buikje heb gekregen. Het is geen enorme buik, er zit gewoon een aardig speklaagje. Verder ben ik nergens echt dik o.i.d. Ik ben 74/75 kg, 184cm groot.
In principe is mijn doelstelling de volgende:
- minstens 3 keer per week sporten, namelijk MA, DI en/of DO en VRIJ.
- in de zomer wat droger zijn geworden, het buikje enigszins gereduceerd. (noem het cliché
wel enigszins haalbaar denk ik)Ik heb me veel ingelezen, sites als ergogenics en ook dit forum heb ik goed doorgespit, met name omtrent trainingsschema's (bepaalde spiergroepen maar 1 of maximaal 2 dagen in de week intensief/zwaar trainen, genoeg rust ertussen etc.)
Nu zit ik vooral in mijn maag met mijn voeding. Ik eet 's avonds met name veel kip en rijst, 's ochtends een ei of 2. Smiddags vaak vis en dergelijken. Vette dingen als saucijzenbroodjes, patat, subway broodjes en mcdonalds etc ben ik nu gewoon aan het mijden. Bij hoge uitzondering eet ik dat nog wel eens. Een avond flink pilsen zit er nog wel eens bij, ben nota bene student haha

Nu is mijn vraag eigenlijk: ik heb af en toe geen tijd om 4 of 5 maaltijden per dag te eten, daar heb ik soms eigenlijk ook niet zoveel zin in. Ben ik met een goed (gezond) ontbijt en genoeg eiwit (vis/gevogelte) na een training en het mijden van ongezonde dingen al op de goede weg om mijn vet te verminderen en spiermassa te winnen? Hebben jullie nog op- en aanmerkingen?
p.s. om een globaal overzicht van mijn eetgewoonten te geven:
- Na trainingen vaak kip+rijst, in ieder geval iets met gevogelte
- Smiddags vaak vis
- Sochtends gekookt ei en boterhammen met kipfilet/pindakaas
- Veel water drinken
- Vette dingen mijden
Let wel, ik eet, behalve bij het avondeten, geen hele grote hoeveelheden en eet ook vaak niet meer dan 3 goede maaltijden per dag. Weinig tussendoortjes.
m.v.g en alvast bedankt voor jullie reacties!