XXL Nutrition

Vetpercentage omlaag krijgen.

ArmenianFighter

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m70
Hey mensen zoals de titel al zegt wil ik graag hulp van jullie..

Ik ben sinds kort weer beginnen trainen was vorig jaar gestopt wegens een operatie aan me rug en ben nu weer sinds januari volop aan het trainen.

Ik had vorig jaar voor me operatie een lichaamsvet van 28% en woog 83,5kg. nu ben ik enorm gedaald van 83,5 kg naar 75 kg met vetpercentage 19/20%.

Van eten, snoep, frisdrank etc.. afblijven kan ik dat is geen probleem, en trainen als een gek kan ik ook. Van cardio heb ik ook geen schrik.

Nu wil ik tot zomer van die 19/20% een 10/12% maken, is dat mogelijk zo ja hoeveel kilo zou dat in totaal zijn en wat moet ik er speciaal voor doen.

calorieën enzo optellen doe ik niet echt. En ik ga echt niet per maaltijd gaan wegen wat ik eet en wat ik niet eet, wat ik wel doe is heel veel eiwit eten ( elke dag vis en eieren )

Ik eet ook al 3 maanden geen brood, totaal geen brood.

me eetschema ziet er dagelijks zo uit:

Smorgens : aflslank eiwit shake met magere kaas en muesli.

Smiddags : 4 eieren met tonijn ( klein beetje ketchup )

Tussendoortje : fruit met ripped vet verbrander

Savonds : Vis met salade

Na training : Afslank eiwitshake + magere kaas met muesli.

Zo ziet eigenlijk me dagelijkse maaltijd eruit dit zo al ( 2 maanden - ben er al 4 kg mee afgevallen )

of het nou goed is of niet weet ik niet dus daarom ben ik hier om te weten wat ik goed doe en wat ik niet goed doe.

Ik hoor het wel!

maar je begrijpt toch zelf wel dat nu juist daar de sleutel tot succes/failure ligt......

Het is heel simpel,

om je vetpercentage omlaag te krijgen zul je minder binnen moeten krijgen dan dat je verbrand.
Om te weten of dit het geval is zul je calorieën moeten tellen en dus je eten afwegen.
Je kan het gokken maar zolang je niet met zekerheid weet wat je binnenkrijgt, weet je ook niet met zekerheid of je te veel of te weinig binnen krijgt en dus je vetpercentage naar beneden zal gaan.

Dus wat je er speciaal voor moet doen is calorieën optellen, dan kunnen mensen je pas helpen.

Het is toch niet alleen minder eten voor een gewichts verlies anex minder vet persentage .
Een goed schema kwa voeding kost wat tijd en moeite maar is toch wel beter ?
Neem aan dat je een balans opmaakt tussen voldoende koolhydraten, eiwitten , vet, en vitamine wat bij je past toch wel beter is

Het is toch niet alleen minder eten voor een gewichts verlies anex minder vet persentage .
Een goed schema kwa voeding kost wat tijd en moeite maar is toch wel beter ?
Neem aan dat je een balans opmaakt tussen voldoende koolhydraten, eiwitten , vet, en vitamine wat bij je past toch wel beter is

Verklaar u nader mevrouw..

En ik ga ervanuit dat je reactie gedoeld was op Blatful die eigenlijk aangeeft dat je onder je onderhoud moet eten om af te vallen en vet te verbranden.. Hij verwoord het net even wat anders..

Ik ben zelf in 4 maanden tijd van 25% naar 11% gegaan na een 'pauze' van 3 jaar. Dus: het is zeker mogelijk!

Vereiste: Discipline! Cardio! Calorieen tellen! Macro's in verhouding houden!
- Bepaal je onderhoud middels de bekende manieren en ga daar 500Kcal onder zitten
- Verdeel die Kcal in 30% Eiwitten 50% Koolhydraten en 20% Vetten.
- Geen suikers en geen verzadigde vetten
- 5 dagen p/w 45min interval cardio (hartslag van hoog naar laag, 45min lang)
- Zorg dat je voldoende vitaminen en omega 3 vetten binnenkrijgt. Supplementen aanbevolen.

Succes!

Terug
Naar boven