Fitness Seller

vetpercentage

santino26

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
69kg
Vetpercentage
15%
hallo iedereen

ik ben nieuw op deze leuke site wil graag wat vragen aan mensen die mij kunnen helpen.

ik ben man 26 jaar oud 171 cm weeg 72 kg mijn vetpercentage is 18.4 % is dat nou goed of ideal of te veel kan mij iemand hiermee helpen aub

p.s ik heb een kleine buikje ik zie soms 4 pack geen 6 pack en wil graag een 6 pack krijgen.. tips tips plz iedereen alvast bedankt iedereen voor jullie tijd.

mvg
santino

als je een 4 hebt zal je geen 18% hebben...gewoon verkeerd gemeten.

als je 6pack wilt = dieet + cardio .

Hi,
Heb ik geen verstand van.
Gister had ik de volgende uitslag in de gym:

* Lichaamstype: standaard
* Geslacht: man
* Leeftijd: 50
* Lengte: 178
* Gewicht: 82.2
* BMI: 25.9
* BMR: 7334 kJ
1753 Kcal
* Vet %: 21.4
* Vet-massa: 17.6 kg
* Vetvrije massa: 64.6 kg
* Lichaamsvocht: 47.3 kg
Ideale waarden
Vet % 11 - 22 %
Vet-massa 8.0 - 18.2 kg

Ik zit dus mooi in de range van de ideale waarden en ben er tevreden mee.
Ik heb geen packs op mijn buikwand. Ook nooit gehad trouwens.

als je op een elektrische weegschaal gemeten heb kan je die uitslag wel uit het raam gooien.

• Topic Starter Topic Starter
hoe kan ik dan het beste mijn BMI en en vet massa meten? en wat is het beste effectieve dieet? Ik eet echt bijna alles :(

hoe kan ik dan het beste mijn BMI en en vet massa meten? en wat is het beste effectieve dieet? Ik eet echt bijna alles :(

Zo'n vetmeter die je overal in je vet moet knijpen zijn al wat nauwkeuriger als een electrische meter. Vaak is het ook mogelijk om dit op te laten meten in je sportschool.

Een effectief dieet...
Probeer gewoon je koolhydraten te beperken en je doet al een grote stap in de goede richting. Als je daarbij dan ook nog eens (extra) gaat cardio'en moet er toch wel wat vet verdwijnen.

Kijk even rond op dit forum, er staat zoveel informatie op over vetverliezen/cutten.

Koolhydraat beperken tot een minimum.
Probeer in elk geval als het etenstijd is of als je honger hebt te kiezen voor eiwit rijk voedsel (kip,vis, eieren) en combineer dit met goede vetten zoals tonijn met olijfolie, of zalm (bevat van zichzelf al gezonde vetten) en je kan ook noten eten (walnoten zijn heel gezond) veel groente en 2 stuks fruit.

Eet dus geen 4 boterhammen in één maaltijd, maar breng dit terug naar 1 stuk.
Ook geen 2 borden aardappels/rijst/pasta maar slechts een klein bordje... maar pak dan extra vlees/vis en extra groente.
Gebruik ook niet teveel zuivelproducten aangezien hier nogal veel suikers (melk-suikers) in zitten.

Elektrische weegschaal waardeloos ?

als je op een elektrische weegschaal gemeten heb kan je die uitslag wel uit het raam gooien.

Okay, daar gaat-ie dan. Meting van de huidplooien is dat beter ?
Klopt het totale gewicht op zo'n elektrische meter wel ?

Elektrische weegschaal waardeloos ?

Okay, daar gaat-ie dan. Meting van de huidplooien is dat beter ?
Klopt het totale gewicht op zo'n elektrische meter wel ?

Jammer dan, als de uitslag niet betrouwbaar is.

Eet je alles of lust je alles.......
Anders moet je jezelf eerst maar eens goed inlezen op de site betreffende voeding.
Vetmeten is het beste met de tang.
Vetpercentage is ook de meetgraad die je aan moet houden en niet BMI.
BMI is alleen belangrijk voor mensen met gemiddelde spiermassa en zou tussen de 20 en 25 moeten zitten voor een gezond gewicht.
Onder de 20 telt voor ondergewicht en boven de 25 voor overgewicht.
Bij een bodybuilder met veel spiermassa kom je boven de 25 uit, zogenaamd overgewicht, alleen bestaat dit overgewicht natuurlijk in de meeste gevallen uit vetvrije massa(vvm)!
Bij kinderen is BMI ook niet toepasbaar omdat zij onder de grens van 20 zitten.

edit

Terug
Naar boven