XXL Nutrition

Vetpercentage??

Chromath

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Vetpercentage
Hallo,

Ik ben nu alweer een tijdje bezig en heb onlangs ook een BF-meter gekocht. Nu heb ik ongeveer twee weken terug gemeten en dat was 17-18%. Nu heb ik het net weer gemeten en dan zit 't tussen de 13 en 15%. Nou heb ik wel gecut afgelopen week, maar heb dat schema in het weekend niet helemaal goed gevolgd, lijkt mij daarom dus onwaarschijnlijk dat ik al twee procent kwijt ben.

Anyway, wat denken jullie?

Laatste ding: Ik ben nu aan het cutten. Weeg zo'n 70 kg en ben 1,76 m. Ben nog niet echt lang bezig met trainen, dus denk dat ik ook niet echt veel spiermassa heb. Cutten of bulken?

Thanks!

Foto op 23-05-2011 om 19.29 #4.jpg

Foto op 23-05-2011 om 19.30.jpg

ontspannen toch?

13%
Bulken

Tenzij je in baywatch wilt schitteren, cleanbulken !

helaas zit zijn vetpercentage wel wat hoger.
Ga ervanuit dat je vetpercentage nu op 16-18% zit.

MAAR.... je moet niet cutten want je hebt zo goed als geen spiermassa te zien aan de fotos.

Richt je trainingen op zware compounds en eet daarbij alleen clean voedsel.
Cleanbulken en ik zou geen cardio doen ernaast.

nou kzou nog maar n aantal jaartjes door bulken

Cleanbulk zoals gezegd, als je gaat cutten heb je niks denk ik. Schat je vetpercentage ook rond de 16-17%.

• Topic Starter Topic Starter
Oke, dat lijkt me duidelijk. Was van plan om eerst wat vet eraf te cutten, wilde zeker die buik zoveel mogelijk weg. Zeker met het oog op de zomer, is het toch wel prettig om ietsje dunner te zijn en dacht dat ik ook nog wel iets eraf zou kunnen krijgen.
Mijn uiteindelijke doel is uiteraard wel een stuk meer spiermassa en was bang dat als ik ging bulken dat ik nog meer vet aan zou komen. Dat zou na mijn vakantie wel komen.

Zal hieronder nog even mijn schema's posten. Het voedingsschema was dus om te cutten. Hoeveel Kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten moet ik ongeveer hebben in de bulk? Of zal ik even een nieuw topic in het juiste forum maken, aangezien dit misschien niet de juiste plek is?

In ieder geval allemaal hartstikke bedankt.

Bijlagen

training zit wel goed in elkaar. Schrap alleen maar de cardio want dat gaat je alleen maar hinderen in je progressie.

Voeding:
1: te weinig brinta. Verhoog naar 75gram. En weet niet wat voor brinta dat is, maar je moet gewoon de 'naturel' hebben. In brinta met smaakjes zit vast veel suiker.
Voeg hier ook een stuk fruit toe (of twee)

2: maak hier een volledige maaltijd van. Dus bv 100gram rijst en 150gr kip + groenten

3: Verzin hier maar wat anders, maar wat je nu hebt is gewoon onzin.

4: maak er 3-4 boterhammen van.

5: ok

6: 50gram tonijn is veel te weinig.

7: 500gr kwark + noten.
Melk en whey kan je weglaten. (savonds laat heeft whey geen zin)

Cleanbulken.

17 procent zou ik zo zeggen... good luck met je doelen

17-19% denk ik.. succes ermee idd

wat is zo belangrijk om het vet% precies te weten?gewoon veel eten, flink knallen en over een jaar je progressie posten :D

Cutten naar wat?
Gewoon goed (en dus meer) blijven een, gooi wat cardio er doorheen en het trekt allemaal wel bij.

Hallo,

Ik ben nu alweer een tijdje bezig en heb onlangs ook een BF-meter gekocht. Nu heb ik ongeveer twee weken terug gemeten en dat was 17-18%. Nu heb ik het net weer gemeten en dan zit 't tussen de 13 en 15%. Nou heb ik wel gecut afgelopen week, maar heb dat schema in het weekend niet helemaal goed gevolgd, lijkt mij daarom dus onwaarschijnlijk dat ik al twee procent kwijt ben.

Anyway, wat denken jullie?

Laatste ding: Ik ben nu aan het cutten. Weeg zo'n 70 kg en ben 1,76 m. Ben nog niet echt lang bezig met trainen, dus denk dat ik ook niet echt veel spiermassa heb. Cutten of bulken?

Thanks!

Meet gewoon eens elke dag met die bf meter zodat je leert hoe je het moet gebruiken;) plus, ga keihard trainen man!!!

In deze fase zou ik me concetreren op het trainen om meer spiermassa te verkrijgen. Daarnaast gewoon gezond eten naar behoefte, een strikt voedingsschemanog echt niet nodig. Als je wat verder bent kan je met een strikt voedingsschemaaan de slag gaan.

In deze fase zou ik me concetreren op het trainen om meer spiermassa te verkrijgen. Daarnaast gewoon gezond eten naar behoefte, een strikt voedingsschemanog echt niet nodig. Als je wat verder bent kan je met een strikt voedingsschemaaan de slag gaan.

Inderdaad. Je bent beginner, zo strikt moet je schema nog niet zijn. Naar mijn mening althans. Je gaat genoeg groeien met een verhoogde voedselinname. Zorg voor genoeg eiwit/vetinname, en time je koolhydraten op de juiste momenten.
Probeer die buik niet kwijt te raken voor de zomer, het lukt je heel misschien, maar wat dan nog? Een fysiek heb je sowieso niet, get over it, maybe next year. De harde waarheid. Probeer je te richten op zware compounds en meer eten. Als de rest van je lichaam groeit, gaat die buik sowieso minder hard opvallen en misschien slinken afhankelijk van je voedselinname.

Terug
Naar boven