- Waardering
- 3.543
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 100kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan moet je wel mega genen hebben of zelf je genen een beetje helpen.
Ik heb nog nooit iemand gezien die dit gelukt is in 7 maanden.
Zoiezo een een site met te veel reclame om geloofwaardig over te komen voor mij.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/15-maanden-verder-10-kilo-lichter-250984/
Dit is een resultaat wat ik wel eens eerder heb gezien en komt op mij veel geloofwaardiger over als die van John Stone
Goed, dus als ik het goed begrijp gaat spiermassa opbouwen en vetreductie moeilijk samen. Het zou wel gerealiseerd kunnen worden door een intensieve krachttraining en een klein tekort aan Kcal-inname.
Klopt. Als je wil afvallen doe je best wat cardio na je KT. Lees de stickies even door voor de uitleg hierachter.Daarnaast is het voor het optimale resultaat belangrijk om krachttraining te combineren met cardiotraining, die na de krachttraining gedaan wordt.
Klopt volledig.Ook is het van essentieel belang een goed gebalanceerd en gezond voedingsschemaop te stellen.
Daarbij moet de discipline niet uit het oog worden verloren. Doorzetten is de sleutel tot succes!
@ Schoot
Cutten is afvallen met zo min mogelijk spierverlies, klopt dit? Bulken simpelweg spieropbouwen, toch?
Wat zou doen in mijn geval?
@ Schoot
Cutten is afvallen met zo min mogelijk spierverlies, klopt dit? Bulken simpelweg spieropbouwen, toch?
Wat zou doen in mijn geval?
Vet verliezen dmv krachttraining, veel eiwitten (3g/kg BW) eten en onder onderhoud eten. Als je vet% een stuk lager is kun je low-carb met refeeds doen of carb cyclen.
cutten = idd afvallen met zo min mogelijk spierverlies
bulken = spieren opbouwen, maar dit gaat onvoorkomelijk samen met ook een vettoename
Aangezien jij op 33% vet staat zou ik in jouw plaats proberen te gaan cutten tot een 20%. Niet uit esthetische redenen, cutten of bulken, het heeft beiden voor-en nadelen. Ik bedoel dan echter gewoon cutten voor je gezondheid, want je staat een beetje te zwaar. Als je begint met verantwoord af te vallen zal je je beter in je vel voelen en komt die motivatie om te trainen vanzelf wel. Mensen die nu tegen je zeggen dat je moet gaan bulken praten onverantwoord ... Stel je voor, nog wat zwaarder gaan worden !
3 gram/kg BW eiwitten is wel heel erg overdreven.
Begin eerst maar eens met 1.5 en als je straks de hulk ben en 100 kg spieren moet onderhouden dan zou je op 3 gr/kg kunnen gaan zitten.
Handig voor beginnervragen
http://wiki.dutchbodybuilding.com/
Als je spieren wilt behouden bij afvallen is het belangrijk om veel eiwitten te eten (3gr/kg BW). Als je weinig spieren hebt is het uiteraard minder belangrijk, maar eiwitten vullen goed.
Als je spieren wilt behouden bij afvallen is het belangrijk om veel eiwitten te eten (3gr/kg BW). Als je weinig spieren hebt is het uiteraard minder belangrijk, maar eiwitten vullen goed.
Oké, maar even wat anders. Is cutten enkel cardio of een combinatie van KT en cardio?
je lichaam spierweefsel gaat omzetten in energie als je te veel cardio gaat doen en niet meer je spierweefsel onderhoudt m.b.v. krachttraining?Ik ben de afgelopen 4 a 5 maanden 15 kilo afgevallen en mn spieren zijn daarnaast zeker gegroeid.
Dus onmogelijk is het helemaal niet.
Niet teveel op die weegschaal letten maar doorzetten.
Gezond en goed eten is het belangrijkste.
Veel water!
Verder veel eiwitten eten, magere kwark, kip, tonijn en gerookte forel etc. matig met brood, rijst en aardappelen enzo, natuurlijk wel veel groentes en wat fruit.
Voor de rest gewoon hard trainen en een aktiever leven lijden, je moeder meer helpen in huishouden bv![]()
succes!
wat gebeurt er als je alleen maar cardio zou doen en geen kt meer?
-je valt af
- je vetpercentage gaat omlaag (mits i.c.m. juiste voeding uiteraard)
- spiermassa verdwijnt omdat ........eh....waarom eigenlijkje lichaam spierweefsel gaat omzetten in energie als je te veel cardio gaat doen en niet meer je spierweefsel onderhoudt m.b.v. krachttraining?
Je lichaam past zich aan, dus als je KT doet krijg je spieren en als je geen KT doet dan heeft je lijf ze niet nodig en gaat ze dus ook niet lopen onderhouden, wat dus spierafbraak ten gevolge heeft. Je lichaam wilt standaard, als je niks doet vet opslaan voor later.
Dus zolang jij goed en zwaar je KT doet en je eiwitten niet onder de 1,5 gram per kg BW doet dan is er niet veel kans op spierafbraak (of je moet al een megabuffel zijn dan is het denk ik anders).