Fitness Seller

Vetreductie en spiermassa opbouwen

• Topic Starter Topic Starter
Mijn spiermassa, gewicht en vetmassa heb ik trouwens kunnen aflezen van mijn digitale weegschaal. Nu is 56% spier, met mijn gewicht, rond de 60 Kg. Dit is VEEL!!

Daarom twijfel ik een beetje aan de betrouwbaarheid van de weegschaal. Wat denken jullie?
Indien het een onbetrouwbare of onnauwkeurige meting is, hecht ik waarde aan betrouwbare en nauwkeurige alternatieven voor het meten van vetmassa en spiermassa.
Ik denk dat ik dan een beter besluit kan nemen als het gaat om bulken of cutten.

Brand los a.u.b.

Laatst bewerkt:
bijna al je vragen zijn te beantwoorden door BFFM te lezen of hier de stickies...;)

en die weegschalen zijn nagenoeg nooit betrouwbaar. zoek maar eens op vetpercentage meten

als je daarna je schema's en je stats post, word je vast wel geholpen. en met 33% ga je beter eerst afvallen, zoals hier bijna iedereen al aangeeft

that's it for now :cool:

Laatst bewerkt:
wat gebeurt er als je alleen maar cardio zou doen en geen kt meer?

-je valt af
- je vetpercentage gaat omlaag (mits i.c.m. juiste voeding uiteraard)
- spiermassa verdwijnt omdat ........eh....waarom eigenlijk??? je lichaam spierweefsel gaat omzetten in energie als je te veel cardio gaat doen en niet meer je spierweefsel onderhoudt m.b.v. krachttraining?

Als je geen KT meer doet is de stimulans om spiermassa te behouden weg. Je testosteron levels zullen in de loop van de tijd gaan dalen en je zult spiermassa gaan verbranden. KT is het aller belangrijkste om spierverlies tegen te gaan, gevolgd door veel eiwitten binnenkrijgen. Hoe lager je in kcal gaat zitten, hoe belangrijker deze twee punten worden.

• Topic Starter Topic Starter
bijna al je vragen zijn te beantwoorden door BFFM te lezen of hier de stickies...;)

en die weegschalen zijn nagenoeg nooit betrouwbaar. zoek maar eens op vetpercentage meten

als je daarna je schema's en je stats post, word je vast wel geholpen. en met 33% ga je beter eerst afvallen, zoals hier bijna iedereen al aangeeft

that's it for now :cool:

Volgens een berekening, waarbij rekening aspecten als midddelomtrek, nekomtrek, lengte en gewicht worden meegenomen, is mijn vetpercentage 22.1%.

Wat moet ik nou geloven? Ik heb alleen een buikje en voor de rest heb ik weinig vet op mijn lichaam.

Ga eens beginnen met trainen en gezond eten en kijk hoe je lichaam reageert...

Terug
Naar boven