Fitness Seller

Vetten voor en na de training?

vetten voor de training zijn prima heb je lekker veel energie tijdens trainen doe ik ook altijd, na het trainen wil je echter zo snel mogelijk je carbs en eiwitten verteren en dat gaat trager met vetten in de maag. Dus post workout geen vetten ;)

vezels vertragen ook opname...
Bovendien is vertraagde opname wel goed voor de nacht

vetten voor de training zijn prima heb je lekker veel energie tijdens trainen doe ik ook altijd, na het trainen wil je echter zo snel mogelijk je carbs en eiwitten verteren en dat gaat trager met vetten in de maag. Dus post workout geen vetten ;)

Tenzij je minstens 3u na je maaltijd traint, nee.

Euuuuh, echt niet dus he.
een gram vet is 9 kcal, of het nou verzadigd of onverzadigd is.
BOVENDIEN, verzadigd vet en enkelvoudig onverzadigd verhogen testosteron. Dus ik zou zeggen prop die gehaktbal naar binnen en neem er gelijk nog eentje

dit kan dan zo zijn, ligt er nog steeds aan wat zijn hele doel is. bulken of cutten.

dit kan dan zo zijn, ligt er nog steeds aan wat zijn hele doel is. bulken of cutten.

Vertel mij eens waarom verschillende vetten verschil maken in bulk of cut. Dat heeft namelijk alleen maar te maken met kcals, en er zit geen verschil in kcals tussen verzadigd of onverzadigd.
Ik eet liever verzadigd dus, wat in je gehaktbal zit

Vertel mij eens waarom verschillende vetten verschil maken in bulk of cut. Dat heeft namelijk alleen maar te maken met kcals, en er zit geen verschil in kcals tussen verzadigd of onverzadigd.
Ik eet liever verzadigd dus, wat in je gehaktbal zit

daar heb je wel een punt, inderdaad draait het om de kcal. Maar als ik in de cut zit ga ik geen vette gehaktbal eten persoonlijk. Al ligt dit wel aan je macro's

haha als je niet nog vetter wil worden kan je t beter niet doen he maar hier draait het hele topic niet om... hij wil gwn weten of t slecht is om vet te eten voor of na de training

lees je in gast

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 15:46 ----------

Omdat? Mag je geen vet eten in je cut dan? Ben benieuwd hoe het met jouw hormoonhuishouding zit in de cut.. Ga even ergens anders onzin praten.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 15:48 ----------

ligt eraan wat voor vetten, maar een gehaktbal die lekker vet gebakken is, is zeker een dikmaker....

dikmakers bestaan niet

daar heb je wel een punt, inderdaad draait het om de kcal. Maar als ik in de cut zit ga ik geen vette gehaktbal eten persoonlijk. Al ligt dit wel aan je macro's

Als ik niet aan mn kcals kom dan neem ik een shake met olijfolie en wat cola... If it fits your macro's

lees je in gast

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 15:46 ----------

Omdat? Mag je geen vet eten in je cut dan? Ben benieuwd hoe het met jouw hormoonhuishouding zit in de cut.. Ga even ergens anders onzin praten.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 15:48 ----------

dikmakers bestaan niet

leg t even uit dan ipv alleen zulke korte reacties te geven... ik ben me nu aan t inlezen in vetten ben benieuwd

Niet helemaal waar, veel mensen onderschatten vette happen in hun kcals wat dus als dikmaker ervaren wordt

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 15:58 ----------

leg t even uit dan ipv alleen zulke korte reacties te geven... ik ben me nu aan t inlezen in vetten ben benieuwd

Vetten zijn beter als koolhydraten. Kh heb je alleen nodig voor energie tijdens trainingen. Ik zit persoonlijk liever hoger in vetten vanwege de verhoogde testosteronafgifte/beter hormonale huishouding. Verzadigde en enkelvoudig onverzadigde zijn daarbij de verhogers en meervoudig onverzadigde zijn erg goed voor de gezondheid. Denk aan omega-3/6, visolie wjw.
Koolhydraten doen niets anders dan je van energie voorzien

Niet helemaal waar, veel mensen onderschatten vette happen in hun kcals wat dus als dikmaker ervaren wordt

Vetten zijn beter als koolhydraten. Kh heb je alleen nodig voor energie tijdens trainingen. Ik zit persoonlijk liever hoger in vetten vanwege de verhoogde testosteronafgifte/beter hormonale huishouding. Verzadigde en enkelvoudig onverzadigde zijn daarbij de verhogers en meervoudig onverzadigde zijn erg goed voor de gezondheid. Denk aan omega-3/6, visolie wjw.

duidelijk! weer wat geleerd.

dankje

Nee.

Nee.

Meervoudig onverzadigde vetten zijn alleen in kleine hoeveelheden gezond, en dan met name EPA/DHA en AA. Omega 3 wordt omgezet in EPA/DHA en omega 6 in AA, maar die processen zijn in ieder geval bij mannen niet bepaald efficient, dus kun je beter EPA/DHA en AA bronnen eten waar die vetten direct in zitten.
EPA/DHA vind je in vis, AA in dierlijke bronnen als eieren en vlees
(AA zal overigens je spiergroei en herstel versnellen - niet vergroten, maar versnellen - wel handig als je vaak traint. EPA werkt AA tegen)

En de mensen die nee roepen, leg maar is uit waarom je denkt van niet?

En de mensen die nee roepen, leg maar is uit waarom je denkt van niet?

Koolhydraten heb je nodig tijdens/voor je training en na je training. Ze bevorderen het herstel en zijn anti-katabool. Om massa aan te zetten heb je koolhydraten nodig. Overigens zit er in onze voeding al veel te veel omega 6 en meer vetten eten maakt dat nog erger.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Koolhydraten heb je nodig tijdens/voor je training en na je training. Ze bevorderen het herstel en zijn anti-katabool. Om massa aan te zetten heb je koolhydraten nodig. Overigens zit er in onze voeding al veel te veel omega 6 en meer vetten eten maakt dat nog erger.
Same, en ook omega 3 zou ik me niet te pletter aan eten. Dierlijke vetten van bijvoorbeeld rundvlees of volle zuivel zijn het beste, zat omega 3 en 6 en vooral verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten.

Vervang de melk in je shake gewoon door mayo. Dunner maken met vloeibaar frietvet.

Omega 3 vetzuren heb je op zich niet eens heel veel aan, uiteindelijk worden ze toch omgezet naar EPA en DHA. Zelfde geldt voor omega 6 en AA.

AA vind je dus in dierlijke producten als eieren en vlees.
EPA en DHA in vis en een beetje in lijnzaadolie (al is vis beter)
DHA zit ook in eieren

AA en DHA zijn essentieel, EPA niet maar kan wel handig zijn voor je gezondheid (vertraagt bv ontwikkeling van ''inflammatory diseases'', weet ff de NL term niet)

Maar idd, met name verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten eten, en meervoudig onverzadigde vetten zo veel als mogelijk beperken

Niet zo stressen en gewoon van genieten!

Terug
Naar boven