MuscleMeat

Vetten voor en na de training?

lees je in gast

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 15:46 ----------

Omdat? Mag je geen vet eten in je cut dan? Ben benieuwd hoe het met jouw hormoonhuishouding zit in de cut.. Ga even ergens anders onzin praten.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 15:48 ----------

dikmakers bestaan niet

Je onderbouwt zelf ook helemaal niks? Geeft commentaar op mensen die advies geven, terwijl je zelf niks hebt in te brengen.

Vertel ons is wat over de hormoonhuishouding? Vertel ons is waarom dikmakers niet bestaan?

Nee ik voel me niet aangevallen of wat dan ook, wil je gewoon even je plek toewijzen ;)

IIFYM ! Leangains.com of eat stop eat boek of gewoon eatstopeat.com staan zat over onderzoeken geschreven en dergelijke..

Vetten laag op trainingsdagen, koolhydraten hoog
Rustdagen andersom, zo blijven die hormoontjes ook tevree :P

[Link niet meer beschikbaar]

Zelf om uitleg vragen en dan zo reageren. :thumbup:

Omega 3 vetzuren heb je op zich niet eens heel veel aan, uiteindelijk worden ze toch omgezet naar EPA en DHA. Zelfde geldt voor omega 6 en AA.

AA vind je dus in dierlijke producten als eieren en vlees.
EPA en DHA in vis en een beetje in lijnzaadolie (al is vis beter)
DHA zit ook in eieren

AA en DHA zijn essentieel, EPA niet maar kan wel handig zijn voor je gezondheid (vertraagt bv ontwikkeling van ''inflammatory diseases'', weet ff de NL term niet)

Maar idd, met name verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten eten, en meervoudig onverzadigde vetten zo veel als mogelijk beperken

Bij het vetgedrukte gestopt met lezen. Geen zin om te discussiëren met mensen die zich zo gedragen, out.

Zelf om uitleg vragen en dan zo reageren. :thumbup:
Ik vroeg me alleen af hoe jij het ziet, niet om mij het uit te leggen.

Bij het vetgedrukte gestopt met lezen. Geen zin om te discussiëren met mensen die zich zo gedragen, out.
http://www.precisionnutrition.com/w...oads/2010/06/omega-3-and-omega-6-pathways.gif

Conversie proces is erg inefficient. Je hebt wel wat aan omega 3 natuurlijk, maar het is veel makkelijker om voedsel te eten die direct EPA en DHA leveren.
Dus misschien maar is wat beter en meer lezen. Omega 3 kan je lichaam niets mee, alleen met EPA en DHA. Omega 3 wordt daarom omgezet in EPA en DHA, maar nogmaals, dit proces is (zeker bij mannen) erg inefficient.

Ik bedoelde alleen maar dat vetten goed zijn en omega ook :'(. Ik heb hetzelfde gevoel nu als een meisje die verkracht is :p

The role of dietary fat
The importance of fat in this context isn’t very well researched. The general assumption is that a high fat content is to be avoided at all cost, because a bolus increase in fatty acids hinders insulin functioning and nutrient uptake, and leads to a high amount of ceramide production, which is a direct negative regulator of mTORC1. Although some research suggests a possible use for certain fats, no actual logic behind its possible benefits have been found to suggest one should purposely increase the fat content of workout nutrition. Omega-3 fatty acids (25) have been shown to lead to increased muscle protein synthesis, but this was demonstrated in an 8 week protocol where the omega-3 wasn’t actually taken inside the workout window, and the benefit is largely ascribed to a higher cumulative omega-3 content in muscle compared to other fatty acids after a period of taking them. More interestingly perhaps is the research (26) showing that full-fat milk yielded better results in this regard than energetically matched skim milk, even though fat itself has no effect on MPS (27). Phillips et al. (13) proposed that the fat somehow altered the kinetics of the protein and possibly the distribution, but to date there is no conclusive evidence to corroborate or elucidate this finding. As a result the prudent conclusion is that while one shouldn’t avoid fat in pre- and post-workout nutrition when it is already present (mixed meal or the use of milk or eggs in shakes), but that there is certainly no rationale for adding any particular fats or having a higher fat content in these meals. If anything, total fat content should be minimal.
http://muscleandsportsscience.com/the-sense-and-non-sense-of-pre-and-post-workout-nutrition/

Je onderbouwt zelf ook helemaal niks? Geeft commentaar op mensen die advies geven, terwijl je zelf niks hebt in te brengen.

Vertel ons is wat over de hormoonhuishouding? Vertel ons is waarom dikmakers niet bestaan?

Nee ik voel me niet aangevallen of wat dan ook, wil je gewoon even je plek toewijzen ;)

Ik geef inderdaad commentaar op mensen die verkeerd advies geven, prima toch?
Verder hoef ik ook niets te onderbouwen, als je terug leest zie je dat jij hier beweringen doet het is dan ook aan jou om dit te onderbouwen.
Maar goed, aangezien je nog een hoop te leren hebt zal ik je even op weg helpen

Hier wat leesvoer over vetten de relatie tussen vetten en testosteron, enjoy:

http://forum.dutchbodybuilding.com/...tary-nutrients-and-resistance-exercis-192676/

http://www.ergogenics.org/olijfolie-helpt-krachtsporters-aan-een-hoge-testosteronspiegel.html

En waarom zouden er dikmakers bestaan? Zolang je onder een x aantal kcals blijft maakt niets jou dik..

Zo, nu voor de derde keer, wat heeft de vetpercentage van TS ermee te maken?

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 23:45 ----------

Niet helemaal waar, veel mensen onderschatten vette happen in hun kcals wat dus als dikmaker ervaren wordt

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 15:58 ----------

'ervaren' je zegt het zelf al.. Als iemand zijn macro's niet goed heeft berekend wilt dat niet zeggen dat iets een dikmaker is. Als iemand te veel kcals uit groente of brinta whatever haalt word hij ook dikker, in die zin kan je complex/clean ook als een dikmaker ervaren :o
producten kunnen in vergelijking tot andere producten proportioneel veel kcals bevatten, maar je kent het gezegde: IIFYM

Laatst bewerkt:
Ik geef inderdaad commentaar op mensen die verkeerd advies geven, prima toch?
Verder hoef ik ook niets te onderbouwen, als je terug leest zie je dat jij hier beweringen doet het is dan ook aan jou om dit te onderbouwen.
Maar goed, aangezien je nog een hoop te leren hebt zal ik je even op weg helpen

Hier wat leesvoer over vetten de relatie tussen vetten en testosteron, enjoy:

http://forum.dutchbodybuilding.com/...tary-nutrients-and-resistance-exercis-192676/

http://www.ergogenics.org/olijfolie-helpt-krachtsporters-aan-een-hoge-testosteronspiegel.html

En waarom zouden er dikmakers bestaan? Zolang je onder een x aantal kcals blijft maakt niets jou dik..

Zo, nu voor de derde keer, wat heeft de vetpercentage van TS ermee te maken?

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 23:45 ----------

Niet helemaal waar, veel mensen onderschatten vette happen in hun kcals wat dus als dikmaker ervaren wordt

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 15:58 ----------

'ervaren' je zegt het zelf al.. Als iemand zijn macro's niet goed heeft berekend wilt dat niet zeggen dat iets een dikmaker is. Als iemand te veel kcals uit groente of brinta whatever haalt word hij ook dikker, in die zin kan je complex/clean ook als een dikmaker ervaren :o
producten kunnen in vergelijking tot andere producten proportioneel veel kcals bevatten, maar je kent het gezegde: IIFYM

Als je de reacties van TS had gelezen, had je die vraag geen 3 keer hoeven te stellen.
Hij had een cheatday. Het gaat hem niet om zijn bf. Dus om het even duidelijk te maken voor jou: zijn bf heeft er NIETS mee te maken.

9% inmiddels :p

Het gaat me nu ook niet om mn fp, heb een cheatday, maar meer om maximale power/nutrienten opname voor mn training...maar heb net wat gehaktballen op, zal dr niet echt veel van merken denk ik, zo nog een banaantje en klaar.

Dikmakers bestaan dus wel zeg je zelf, als je boven een x aantal kcal zit. Je spreekt jezelf tegen.

Olijfolie onderzoekjes uit 1997 boeien me niet zo heel veel.

Maar het is een feit dat vetten je testosteron verhogen, snap niet waarom je daar ineens mee aankomt? Heeft ook helemaal niks te maken met mijn commentaar op jou. Of zal ik ook maar willekeurige onderzoekjes van ergogenics hier plaatsen? :)

Dus nogmaals mijn vraag aan jou: wat is er mis met mijn advies dat je rondom de training vooral hoog in eiwitten en koolhydraten moet zitten?
Vetten vertragen de opname van eiwitten (wat je al bekend is natuurlijk), dat wil je niet hebben na de training, ideaal in de nachtrust.
En je weet denk ik wel waarom je koolhydraten nodig hebt voor en na de training. Anders heb je zelf misschien nog meer te leren dan ik.

En kom op serieus? Dikker worden van groenten?

Laatst bewerkt:

Ja klopt, maar in de algemene zin (omdat er in product x meer kcals zitten dan in product y) kun je zeggen dat mensen dit een 'dikmaker' vinden. Sowieso omdat veel mensen allang al teveel boven onderhoud eten en dat beetje extra er ook bijnemen

Als je boven onderhoud eet is elk product een dikmaker

Als je de reacties van TS had gelezen, had je die vraag geen 3 keer hoeven te stellen.
Hij had een cheatday. Het gaat hem niet om zijn bf. Dus om het even duidelijk te maken voor jou: zijn bf heeft er NIETS mee te maken.

Dikmakers bestaan dus wel zeg je zelf, als je boven een x aantal kcal zit. Je spreekt jezelf tegen.

Olijfolie onderzoekjes uit 1997 boeien me niet zo heel veel.

Maar het is een feit dat vetten je testosteron verhogen, snap niet waarom je daar ineens mee aankomt? Heeft ook helemaal niks te maken met mijn commentaar op jou. Of zal ik ook maar willekeurige onderzoekjes van ergogenics hier plaatsen? :)

Dus nogmaals mijn vraag aan jou: wat is er mis met mijn advies dat je rondom de training vooral hoog in eiwitten en koolhydraten moet zitten?
Vetten vertragen de opname van eiwitten (wat je al bekend is natuurlijk), dat wil je niet hebben na de training, ideaal in de nachtrust.
En je weet denk ik wel waarom je koolhydraten nodig hebt voor en na de training. Anders heb je zelf misschien nog meer te leren dan ik.

En kom op serieus? Dikker worden van groenten?

volgens mij ben jij half imbeciel ofzo? jij noemde zijn vetpercentage, daar ging ik op in.
jij vroeg mij mezelf te onderbouwen over de relatie tussen vetten en de hormoonhuishouding, vandaar wat leesvoer. en idd, van groente kan je dik worden en verder is timing van eten irrelivant. ik ga hier verder niet meer op in, aangezien je erg veel moeite hebt met begrijpend lezen.

Laatst bewerkt:
De broscience heeft je flink te pakken.

De ''anabolic window'', voor zover men daar nog in gelooft, is minstens 24 tot 48 uur.
Je lichaam kan wel 24 tot 72 uur nodig hebben om een maaltijd volledig te verwerken.
Glycogeen voorraden zijn niet leeg na een training en hoeven niet direct te worden aangevuld.
Je lichaam gaat 's nachts niet katabool, je hebt geen trage (of ''vertraagde'') eiwitten nodig in de nacht.

Maaltijd timing is nagenoeg compleet irrelevant wat betreft resultaat.
De enige relevantie is dat je maaltijden zo moet plannen dat je training er niet onder lijdt, dus als jij graag op een lege maag traint, dan eet je niets van te voren. En vice versa. Bijvoorbeeld.

De broscience heeft je flink te pakken.

De ''anabolic window'', voor zover men daar nog in gelooft, is minstens 24 tot 48 uur.
Je lichaam kan wel 24 tot 72 uur nodig hebben om een maaltijd volledig te verwerken.
Glycogeen voorraden zijn niet leeg na een training en hoeven niet direct te worden aangevuld.
Je lichaam gaat 's nachts niet katabool, je hebt geen trage (of ''vertraagde'') eiwitten nodig in de nacht.

Maaltijd timing is nagenoeg compleet irrelevant wat betreft resultaat.
De enige relevantie is dat je maaltijden zo moet plannen dat je training er niet onder lijdt, dus als jij graag op een lege maag traint, dan eet je niets van te voren. En vice versa. Bijvoorbeeld.

Beetje te simpel voorgesteld. De meeste mensen zijn na 8u niks eten meestal wel in katabole toestand. Snel innemen van eiwit/carbs na een training is wel degelijk positief, net zoals voeding voor en na je training.

Beetje te simpel voorgesteld. De meeste mensen zijn na 8u niks eten meestal wel in katabole toestand. Snel innemen van eiwit/carbs na een training is wel degelijk positief, net zoals voeding voor en na je training.

Nee en nee, natuurlijk niet.

Denk je dat IF volgers hun spieren zien wegsmelten?

onzin, je lichaam is soms dagen bezig met het verteren van een maaltijd.

Nee en nee, natuurlijk niet.

Denk je dat IF volgers hun spieren zien wegsmelten?

IF bestaat niet uit "derp maaltijdtijdstippen boeien niet", het hele idee is dat je superveel vlak na je training eet.

onzin, je lichaam is soms dagen bezig met het verteren van een maaltijd.

Dus daarom kan je niet in katabole toestand geraken? De piek is enkele uren na een maaltijd, niet 48u nadien. Dat er nog ergens een gram glucose in je lichaam ronddwaalt van een maaltijd van 2 dagen geleden betekent niet dat je anabool bezig bent.

IF bestaat niet uit "derp maaltijdtijdstippen boeien niet", het hele idee is dat je superveel vlak na je training eet.
Toont ten eerste aan dat je niet na 8 uur katabool gaat
Ten tweede eten IF volgens niet altijd direct na de training. Zat mensen die fasted trainen en pas uren erna eten.

Dus daarom kan je niet in katabole toestand geraken? De piek is enkele uren na een maaltijd, niet 48u nadien. Dat er nog ergens een gram glucose in je lichaam ronddwaalt van een maaltijd van 2 dagen geleden betekent niet dat je anabool bezig bent.
Je gaat pas katabool als je voor langere tijd ernstig ondervoed bent. Anders gaat je lichaam echt niet spiermassa afbreken voor energie. Het heeft ook glycogeenvoorraden en vetmassa he.

Terug
Naar boven