AndroidHealthClinic

Vetten voor en na de training?

volgens mij ben jij half imbeciel ofzo? jij noemde zijn vetpercentage, daar ging ik op in.
jij vroeg mij mezelf te onderbouwen over de relatie tussen vetten en de hormoonhuishouding, vandaar wat leesvoer. en idd, van groente kan je dik worden en verder is timing van eten irrelivant. ik ga hier verder niet meer op in, aangezien je erg veel moeite hebt met begrijpend lezen.

En daarom zeg ik toch dat zijn bf er niks mee heeft te maken?
Niet zo aangevallen voelen ''lieverd'', maar dan hebben we beiden problemen met begrijpend lezen.

Timing van eten irrelevant? Dus alle wedstrijdvoorbereiding diëten zijn bullshit? Wees is wat specifieker dan zomaar alles globaal op te noemen.
Als ik al een half imbeciel zou zijn volgens jou, maakt dat jou een hele :rolleyes:

De broscience heeft je flink te pakken.

De ''anabolic window'', voor zover men daar nog in gelooft, is minstens 24 tot 48 uur.
Je lichaam kan wel 24 tot 72 uur nodig hebben om een maaltijd volledig te verwerken.
Glycogeen voorraden zijn niet leeg na een training en hoeven niet direct te worden aangevuld.
Je lichaam gaat 's nachts niet katabool, je hebt geen trage (of ''vertraagde'') eiwitten nodig in de nacht.

Maaltijd timing is nagenoeg compleet irrelevant wat betreft resultaat.
De enige relevantie is dat je maaltijden zo moet plannen dat je training er niet onder lijdt, dus als jij graag op een lege maag traint, dan eet je niets van te voren. En vice versa. Bijvoorbeeld.

Nogal zo ene. Wat is er broscience aan mijn uitspraak? Wat jij hier zegt is typisch broscience
Om een voorbeeld te noemen als eindresultaat: 5% bf voor een wedstrijd.
Die 5% kun je dus behalen zonder rekening te houden met je maaltijd timing? Dus gewoon wat willekeurigs eten over een dag? Geen rekening houden met katabole toestanden van het lichaam?

Laatst bewerkt:
Toont ten eerste aan dat je niet na 8 uur katabool gaat
Ten tweede eten IF volgens niet altijd direct na de training. Zat mensen die fasted trainen en pas uren erna eten.

Je gaat pas katabool als je voor langere tijd ernstig ondervoed bent. Anders gaat je lichaam echt niet spiermassa afbreken voor energie. Het heeft ook glycogeenvoorraden en vetmassa he.
Ja en er is 'n constante vraag naar aminozuren, die niet gesynthetiseerd worden uit glycogeen en vetmassa. :)

Protein turnover gaat onveranderd door, adaptie om zorgzaam met eiwit om te gaan laat even op zich wachten:
2i04sb7.png

Je gaat pas katabool als je voor langere tijd ernstig ondervoed bent. Anders gaat je lichaam echt niet spiermassa afbreken voor energie. Het heeft ook glycogeenvoorraden en vetmassa he.

Wat GetXXL zegt, en als die vraag niet beantwoord kan worden is er meer afbraak (wat continu gebeurt) dan opbouw (wat ook continu gebeurt) en dan krijg je: katabole toestand.

Science triumphs over broscience once more.

Nogal zo ene. Wat is er broscience aan mijn uitspraak? Wat jij hier zegt is typisch broscience
Om een voorbeeld te noemen als eindresultaat: 5% bf voor een wedstrijd.
Die 5% kun je dus behalen zonder rekening te houden met je maaltijd timing? Dus gewoon wat willekeurigs eten over een dag? Geen rekening houden met katabole toestanden van het lichaam?
Nja de hele internationale bb wereld is zo'n beetje tot die conclusie gekomen, ja timing kan bijdragen maar dat gaat in details, is niet interessant voor de meesten.
Beetje jammer dat dbb nog zo achterloopt vergeleken met bb.com enzo

Ja en er is 'n constante vraag naar aminozuren, die niet gesynthetiseerd worden uit glycogeen en vetmassa. :)

Protein turnover gaat onveranderd door, adaptie om zorgzaam met eiwit om te gaan laat even op zich wachten:
2i04sb7.png
Wat wil je hier mee zeggen?

Nja de hele internationale bb wereld is zo'n beetje tot die conclusie gekomen, ja timing kan bijdragen maar dat gaat in details, is niet interessant voor de meesten.

Dat dit:
Geen geldige beargumentatie is. De protein turnover gaat onveranderd door en kan zich niet voeden vanuit de glycolyse of lipolyse. Dus dat je glycogeenvoorraaden en vetmassa hebt doet wat dat betreft er niet toe, eiwitten worden namelijk ook afgebroken voor andere doeleinden dan levering van energie. Eiwit afbraak blijft onveranderd, zoals af te leiden uit de grafiek.

En om deze studie even erbij te halen van Soeters et al. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19776143):
Ondanks de lage sample size (type II errors alom, tevens ook maar 2 weken) worden er alsnog significante verschillen gevonden. Waaronder een verminderde fosforylatie van mTOR (moge het duidelijk zijn hoe belangrijk dat is) en een daling in REE.

DBB loopt niet achter op BB.com, hier zijn we wat kritischer dan de papegaaien op BB.com, waar ze nog hun ballen door 10 kilometer gebroken glas zouden halen om Berkhan's kont te kussen.

Laatst bewerkt:

En hij gaat vrolijk door :rolleyes:

Dat dit:

Geen geldige beargumentatie is. De protein turnover gaat onveranderd door en kan zich niet voeden vanuit de glycolyse of lipolyse. Dus dat je glycogeenvoorraaden en vetmassa hebt doet wat dat betreft er niet toe, eiwitten worden namelijk ook afgebroken voor andere doeleinden dan levering van energie. Eiwit afbraak blijft onveranderd, zoals af te leiden uit de grafiek.

En om deze studie even erbij te halen van Soeters et al. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19776143):
Ondanks de lage sample size (type II errors alom, tevens ook maar 2 weken) worden er alsnog significante verschillen gevonden. Waaronder een verminderde fosforylatie van mTOR (moge het duidelijk zijn hoe belangrijk dat is) en een daling in REE.

DBB loopt niet achter op BB.com, hier zijn we wat kritischer dan de papegaaien op BB.com, waar ze nog hun ballen door 10 kilometer gebroken glas zouden halen om Berkhan's kont te kussen.

Karma, alle bro-science de grond in gestampt

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Door alle tegenstrijdige berichten ben ik geloof ik nog verder van huis, niet alleen wat vet betreft :eek:

Wat moet ik nu wel en wat niet timen? Kwark hoeft dus ook niet meer 's avonds? Of toch wel volgens laatste bericht

IF bestaat niet uit "derp maaltijdtijdstippen boeien niet", het hele idee is dat je superveel vlak na je training eet.

Dus daarom kan je niet in katabole toestand geraken? De piek is enkele uren na een maaltijd, niet 48u nadien. Dat er nog ergens een gram glucose in je lichaam ronddwaalt van een maaltijd van 2 dagen geleden betekent niet dat je anabool bezig bent.

maar ook niet dat je vvm aan het afbreken bent

DBB loopt achter. Punt

Elke week hebben we een topic' hoeveel eieren per dag?'
En vet vermijden omdat ze denken dat vet je dik maakt.

En laten we de stickies met de 30/50/20 ratio's niet vergeten

En het grappige is dat dit allemaal is begonnen door een vraag of iemand gehaktballen mag eten :)

wel handig die discussie toch weer wat bijgeleerd ;)

Kan iemand het nog ff kort samenvatten? ???

Dus voor de zekerheid maar gewoon genoeg carbs voor en na de training, en gedurende de dag regelmatig eiwitten nemen? Voor de rest kun je je vetten en carbs wat jou betreft idd nemen wanneer je wil?

Sowieso zullen de meeste mensen wel regelmatig eten, omdat je nooit je totale behoefte in 1x naar binnen kunt proppen. Dus ik denk niet dat je je druk hoeft te maken

Terug
Naar boven