MuscleMeat

Vetverlies

Rickrozen

Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
hallo,

Ik ben rick en heb een tijd geleden besloten om echt te gaan afvallen. Ik ben nu sinds mei bezig ongeveer, en ben van de 112,5 kilo naar 89,3 kg gegaan 23 kilo afgevallen. Wil nog ongeveer tot de 80 kilo.

Alleen het probleem voor mij is niet het afvallen, maar heb nog best veel buikvet en vet aan de zeikant, had gehoopt dat er meer vet af zou zijn. Ik ben 1.80 dus zou 80km wel ene mooi gewicht zijn. Mijn dieet, nou heb niet echt een dieet, heb dit gedaan door simpel weg mijn calorieen flink omlaag te brengen en gewoon gezond te eten met sporten fitness en tennis.

Wat ik ongeveer eet op een dag is:

Ochtends: caloriearm brood van de bakker( zijn dunne sneetjes vergelijkbaar met roggebrood ma iets dikker vult heel goed) met 100% jam van fruitsuiker met huttekaas of alleen huttekaas, of een schaaltje kellogs all brain flakes de gezonde.

2 uur 2,5 uur later, een appel of banaan of een smartbar van body en fitshop

Lunch: bak optimel 0% yoghurt( als ik aan het werk ben) of anders na school weer dat caloriearm brood of normaal bruin brood met huttekaas-zalm of kaas-pindakaas, kaas is trouwens milner of gouda 30+ jong minder vet.

Tussendoortje:weer appel-banaan of ander fruit.

Avond eten: altijd zilvervliesrijst, kip of ander stukje vlees met of zonder connimex bakje rode curry etc groente.

En avonds nog een klein tussendoortje.

Wat zou ik kunnen doen om dat vet weg te kunnen krijgen? Want ben in omvang veel minder geworden alleen dat vet is nog steeds heel goed zichtbaar. Hoef nie helemaal shredded te worden maar wel slank.

Respect voor je transformatie!
Zolang je een calorie-restrictie hanteert kunnen de overige resultaten niet uitblijven. De laatste loodjes zijn het zwaarst..

• Topic Starter Topic Starter
Respect voor je transformatie!
Zolang je een calorie-restrictie hanteert kunnen de overige resultaten niet uitblijven. De laatste loodjes zijn het zwaarst..

Dankjewel! Ja ik blijf ook zo doorgaan en dan hopen dan het uiteindelijk wel minder zal worden. Ik voel al zeker dat het minder is geworden. alleen die spiegel is nog zo verdomd lastig :p

hi rick, je zou een tijdje heel hoog in vet moeten gaan 90%, rest eiwitten en het brood laten staan zoook al het fruit....Hoe vetter je eet hoe beter...groetjes timorkim.

hi rick, je zou een tijdje heel hoog in vet moeten gaan 90%, rest eiwitten en het brood laten staan zoook al het fruit....Hoe vetter je eet hoe beter...groetjes timorkim.

Huh? Deze snap ik niet helemaal

Beetje kinderachtige reactie. Ik kom hier om verder advies te vragen internet held

hi Rick, Ik bedoel het heel serieus.Ik volg al een tijdje Atkins maar de laatste kg aan vet wilden maar niet verdwijnen. Om vet te verliezen moet je vet eten......
Je moet zorgen dat je van de glucose overschakeld op ketonen en dat houdt in dat je ,20gram crabs binnen krijgt. En eenmaal in ketose en ook als je doet aan
intermittent fasting zul je zien dat je vet verdwijnt.Groet timor.

Dan hoef je nog geen 90% aan vetten te gaan eten.
Je kan er ook voor kiezen enkele weken zonder vetten te doen.

Allerlei mogelijkheden om het laatste vet kwijt te raken.

Ik lees niets over trainen.

Als je flink kcal'n kort en niets doet aan je spiermassa zou je bedrogen uit kunnen komen. Oftewel, je bent naast veel vet ook veel spiermassa kwijtgeraakt. Dat is niet de bedoeling neem ik aan?

Tevens schrijf je niet hoeveel kcal arm brood en hoeveel rijst je nog eet.

Ik lees niets over trainen.

Als je flink kcal'n kort en niets doet aan je spiermassa zou je bedrogen uit kunnen komen. Oftewel, je bent naast veel vet ook veel spiermassa kwijtgeraakt. Dat is niet de bedoeling neem ik aan?

Tevens schrijf je niet hoeveel kcal arm brood en hoeveel rijst je nog eet.

Ik doe aan fitness en tennis staat erin, maar om het even te verduidelijken het ligt eraan probeer 3 keer per week na de sportschool te gaan met eerst 10 min opwarmen cardio en dan krachttraining etc en na het traine nog een coolingdown. Meestal doe ik 2 keer per week tennisen ongeveer 1,5 tot 2 uur trainen intensief.

Dat caloriearm brood zijn kleine sneetjes daar pak ik er 2-3 van en kwa rijst de aanbevolen hoeveelheid, een klein theekopje.

Voor mijn gevoel ben ik niet veel spiermassa kwijt geraakt. Ook al had ik veel vet, ik heb nog best veel borstspieren en triceps met biceps, etc.

Het is idd niet te bedoeling ook veel spieren te verliezen.

Ik doe aan fitness en tennis staat erin, maar om het even te verduidelijken het ligt eraan probeer 3 keer per week na de sportschool te gaan met eerst 10 min opwarmen cardio en dan krachttraining etc en na het traine nog een coolingdown. Meestal doe ik 2 keer per week tennisen ongeveer 1,5 tot 2 uur trainen intensief.

Dat caloriearm brood zijn kleine sneetjes daar pak ik er 2-3 van en kwa rijst de aanbevolen hoeveelheid, een klein theekopje.

Voor mijn gevoel ben ik niet veel spiermassa kwijt geraakt. Ook al had ik veel vet, ik heb nog best veel borstspieren en triceps met biceps, etc.

Het is idd niet te bedoeling ook veel spieren te verliezen.

Als je meer vet wilt verliezen is het of minder kcal tot je nemen in de vorm van koolhydraten, eiwitten altijd houden op 1.2-1.8 gram x je lichaamsgewicht in VVM (zal +/- 70 kg zijn).

Of voeding zo houden (denk aan eiwitten als hierboven) en meer bewegen bv cardio extra.

Er gaan hier diverse dingen fout
1) je doet te veel cardio en te weinig krachttraining; meer spiermassa verhoogt je BMR
2) je eet te weinig; hierdoor is je metabolisme fucked
3) je e-k-v verhouding klopt niet

Om permanent je vet% lager te houden zul je je BMR omhoog moeten krijgen. Als je in basis meer verbrand zul je in basis ook slanker blijven.

1) je doet te veel cardio en te weinig krachttraining; meer spiermassa verhoogt je BMR

Om permanent je vet% lager te houden zul je je BMR omhoog moeten krijgen. Als je in basis meer verbrand zul je in basis ook slanker blijven.

Dat is een knappe constatering zonder dat je weet hoe vaak en intensief hij cardio en KT doet.

Hoeveel er gegeten wordt in kcal daar heb je ook geen idee van evenmin als de verhouding eiwit - koolhydraten - vet.

... door simpel weg mijn calorieen flink omlaag te brengen en gewoon gezond te eten met sporten fitness en tennis.

..caloriearm brood .. met 100% jam van fruitsuiker met huttekaas of alleen huttekaas, of een schaaltje kellogs all brain flakes de gezonde.
... een appel of banaan of een smartbar van body en fitshop
...bak optimel 0% yoghurt( als ik aan het werk ben) of ... caloriearm brood of normaal bruin brood met huttekaas-zalm of kaas-pindakaas, kaas is trouwens .. minder vet.
..weer appel-banaan of ander fruit.
..zilvervliesrijst, kip of ander stukje vlees met of zonder connimex bakje rode curry etc groente.
En avonds nog een klein tussendoortje...
eerste fout; ik ga minder eten en meer bewegen
en gezien wat hij hier allemaal opnoemt kan ik wel aardig inschatten dat het niet klopt

Dat is een knappe constatering zonder dat je weet hoe vaak en intensief hij cardio en KT doet.

Hoeveel er gegeten wordt in kcal daar heb je ook geen idee van evenmin als de verhouding eiwit - koolhydraten - vet.

Niks dubieus aan; gezien wat TS allemaal opnoemt eet hij te weinig voor iemand van 1,80 op 89kg. Of hij moet bij elke maaltijd een flinke hap kokos olie nemen, maar dan heeft TS niet genoemd. Dus de enige aanname die gemaakt kan worden is wat TS aan info heeft verschaft. En gezien de gegeven info kan ik nog even geen andere conclusies trekken.

Niks dubieus aan; gezien wat TS allemaal opnoemt eet hij te weinig voor iemand van 1,80 op 89kg. Of hij moet bij elke maaltijd een flinke hap kokos olie nemen, maar dan heeft TS niet genoemd. Dus de enige aanname die gemaakt kan worden is wat TS aan info heeft verschaft. En gezien de gegeven info kan ik nog even geen andere conclusies trekken.

Tuurlijk, je hebt gelijk hoor!

Gelukkig kan TS zelf bepalen wat wijsheid is ;)

Tuurlijk, je hebt gelijk hoor!

Gelukkig kan TS zelf bepalen wat wijsheid is ;)

Tja, 90% wandelt dezelfde (foute) route om af te vallen. Dus heel begrijpelijk dat TS ook deze route is gaan volgen. Helaas zal het verhaal - minder eten, meer bewegen - hem op lange termijn niet het gewenste resultaat geven.

Tussen de cardio en de cooling down van rond de 10 min, doe ik een uur krachttraining en dat 2-3 keer per week daarnaast nog tennis, wat niet alleen cardio is maar korte explosieve krachtstoten.

Mijn eten ik zit rond de 1800-2000 calorieen op een dag eet 5-6 keer inplaats van wat ons landje gewend is tot 3 keer per dag een maaltijd. ik drink misschien een glas cola light per dag en de rest groene of witte thee zonder suiker etc.

Is het dan echt nodig om af te slanken of een acceptabel vet% te hebben door precies elke dag te gaan uitrekenen wat ik kwa k,e,v nodig heb? Want mijn vriendin heeft een super strakke buik/lichaam en zoals ik nou eet doe ik niet veel anders als haar, alleen geen havermout, en ik eet iets meer dan haar.

Je zou gewoon door enkel gezond eten en genoeg te kunnen bewegen een gezond lichaam kunnen hebben toch? wat er mooi uitziet/gaat zien, naar mijn mening. Ik heb 3-4 keer in mijn leven bij een diëtiste gezeten wat niet echt hielp dus probeer ik het zo.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven