MuscleMeat

Weinig progressie na afvallen en (lichte) definitie

Bezoekers in dit topic

abibagale

Novice
Lid geworden
20 sep 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Goedendag allen!

Ik ben nieuw hier, dus weet niet of ik dit onder het juiste onderwerp plaats.

Het volgende:

Eind 2015 ben ik begonnen met afvallen omdat ik vrij fors was. (DIK= 110 KG 184CM weinig tot geen spiermassa en 25%+ vetmessa)
Na een intensieve dieet van 9 maanden ben ik 40 kilo afgevallen wat resulteerde in 70KG met weinig spiermassa. Aangezien dat geen gezicht was ben ik begonnen met clean bulken (advies van ervaren BB'er) waarbij ik +- 10kg ben aangekomen in een periode van 8 maanden met uiteraard ook de nodige vet. Na de bulk vond ik het tijd om wat meer definitie te krijgen in mijn lichaam en natuurlijk dat laatste beetje buikvet weg te trainen waardoor ik meer cardio begon te doen en zwaarder begon te trainen. Inmiddels ruim een half jaar verder en onlangs dat ik wel wat ben gegroeid in borstomvang en armen zijn de oude "love handles" nog steeds zichtbaar. Ik zie er weinig tot geen progressie meer in. Ik train 5 maal wekelijks met i.i.g. ieder spiergroep gecombineerd met een kleine spiergroep. (Borst&Biceps, Rug&Triceps, Benen&Kuiten, Schouders&Bi-of triceps).

Voor wat betreft voeding ben ik niet meer actief met een voedingsschema, mijn doorsnee maaltijden zijn als volgt:

Ochtend: twéé crackers met tomaat en jong belegen kaas & 1 gekookte ei
Middag: 4 donkerbruine boterhammen met tomaat/komkommer en kipfilet of tonijn
Namiddag: 500 gr magere kwark met walnoten
Avond: 200Gr rijst met kipfilet, rundvlees of witvis
Na trainen: Kwark, banaan of whey shake

Ik ben er van overtuigd dat ik boven mijn behoefte moet eten om verder te groeien maar dit resulteert tot op heden in alleen maar angst om nog meer vet op te slaan rondom mijn buik en heupen.

Mijn huidige situatie:
184CM, 12% BF (volgens weegschaal) 79KG. Ben geen kast van een vent maar heb absoluut de wilskracht om te groeien. Doel is 85KG 10% BodyFat.

Zijn er leden actief die ook in het verleden veel zijn afgevallen en vervolgens zijn begonnen met trainen? Zo ja, wat is je ervaring? Wat is een functioneel voedings-en trainschema?

Alvast bedankt!
 
Qua voeding kan er zeker nog verbetering zijn. Wees niet te bang om aan te komen als je meer gaat eten.
Lees hier wat meer over een goed voedingsschema maken.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Qua training zou ik eerder gaan voor een FB schema om de dag of een UB/LB schema en geen split.
 
Qua voeding kan er zeker nog verbetering zijn. Wees niet te bang om aan te komen als je meer gaat eten.
Lees hier wat meer over een goed voedingsschema maken.
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema

Qua training zou ik eerder gaan voor een FB schema om de dag of een UB/LB schema en geen split.

Thanx voor de tip! Intensiteit van mijn legday is vrij hoog waardoor normaliter herstel 3-4 dagen duurt, adviseer je in deze dan minder oefeningen uit te voeren? Of om met lichtere gewichten te trainen?
 
Back
Naar boven