BornToGain
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 8
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 15%
Tussen de cardio en de cooling down van rond de 10 min, doe ik een uur krachttraining en dat 2-3 keer per week daarnaast nog tennis, wat niet alleen cardio is maar korte explosieve krachtstoten.
Mijn eten ik zit rond de 1800-2000 calorieen op een dag eet 5-6 keer inplaats van wat ons landje gewend is tot 3 keer per dag een maaltijd. ik drink misschien een glas cola light per dag en de rest groene of witte thee zonder suiker etc.
Is het dan echt nodig om af te slanken of een acceptabel vet% te hebben door precies elke dag te gaan uitrekenen wat ik kwa k,e,v nodig heb? Want mijn vriendin heeft een super strakke buik/lichaam en zoals ik nou eet doe ik niet veel anders als haar, alleen geen havermout, en ik eet iets meer dan haar.
Je zou gewoon door enkel gezond eten en genoeg te kunnen bewegen een gezond lichaam kunnen hebben toch? wat er mooi uitziet/gaat zien, naar mijn mening. Ik heb 3-4 keer in mijn leven bij een diëtiste gezeten wat niet echt hielp dus probeer ik het zo.
Dan schat ik in dat je iig boven je BMR eet, tenzij deze inmiddels is verlaagd met 500kcal. Maar de sleutel voor jou op dit moment is je BMR verhogen, zodat je in basis meer gaat verbranden. Je bent al goed op weg hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je moet nog wel eea optimaliseren.
Je vriendin heeft waarschijnlijk een metabolisme dat prima in balans is. Iets wat niet kapot is hoef je ook niet te maken.
Jou metabolisme is niet op orde, dus dan is het juist van belang te weten wat je precies binnen krijgt zodat je erop kunt sturen.
Lees dit artikel anders even goed door, dan ga je waarschijnlijk een aantal kwartjes horen vallen:
A Calorie Is Sometimes Not A Calorie
Diëtist... ben er 1x geweest en na een half uur was ik haar al de les aan het wijzen, zijn er maar weinig die echt snappen hoe het werkt.

Als je 500kcal te weinig zou eten, 7 dagen per week, zou je theoretisch gezien een 0.5kg per week kunnen afvallen. Das toch 2 kg per maand
uiteindelijk haal ik het en dan is het een kwestie om het zo te houden!