Fitness Seller

Vingers lossen bij schrugs :(

debaenst

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m70
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Als ik mijn traps wil trainen pak ik meestal 2 halters van 30kg. Het nadeel hierbij is wel dat op het einde mijn vingers de halters niet meer kunnen vasthouden terwijl mijn traps nog niet echt branden.
Hoe kan ik dit oplossen?

Als oef doe ik dumbbell schrugs 3x10x30kg, 2 keer per week
Bijkomende vraag: hebben ze nog een oefening nodig? Dus 2 keer per week 2 oef voor men traps ...

Grtz

Je kan verschillende hulpmiddelen gebruiken: lifting straps (bandjes) of je grip trainen (met grippers). Ook wordt je grip sterker naarmate je deadlift en andere oefeningen zwaarder pakt.

Grip oefeningen doen. Wrist curls bijv. Is een sectie over in het powerlift gedeelte.
Hoe denk je er zelf over? Maak je gains, voel je het goed etc.?

al het bovenstaande vat het eigenlijk wel samen haha

Je kan verschillende hulpmiddelen gebruiken: lifting straps (bandjes) of je grip trainen (met grippers). Ook wordt je grip sterker naarmate je deadlift en andere oefeningen zwaarder pakt.

Ik zou zeggen straps gebruiken EN grip trainen.

Ik zou grip trainen, want als je niet eens kan shruggen zonder het gewicht te droppen heb je wel slappe handen. Ik zou zelf alleen straps gebruiken als je bijvoorbeeld al gedeadlift hebt en daarna nog effe rug wil trainen, maar in eerste instantie alles zonder straps doen.

Waarom zegt niemand dat ie gewoon minder gewicht moet pakken? 30 is duidelijk te zwaar, en al helemaal als het gewicht valt zonder dat het brand..

Verder heb je niets nodig, gewoon lager in gewicht gaan...
Staar je niet zo blind op gewicht, is niet belangrijk.

Om 1 of andere reden kan ik 'zwaar' shruggen (relatief dan vergeleken met de meeste anderen van dit forum waarschijnlijk), in ieder geval veel zwaarder dan enige andere oefening waar grip het zwakke punt zou kunnen zijn.
Om praktische redenen doe ik mijn shrugs aan de Smith (dumbbells gaan maar tot 32kg, geen rack aanwezig..), wat het voor mijn traps gemakkelijker maakt, waardoor ik nog zwaarder kan shruggen, maar dat maakt het voor mijn grip alleen maar moeilijker uiteraard.
Grip train ik al met zo veel oefeningen... Ik kies dus ook voor straps 1-maal ik uit mijn warming-up voor shrugs ben en aan het echte gewicht begin.

grip trainen en beginnen te deadliften :)

Waarom zegt niemand dat ie gewoon minder gewicht moet pakken? 30 is duidelijk te zwaar, en al helemaal als het gewicht valt zonder dat het brand..

Verder heb je niets nodig, gewoon lager in gewicht gaan...
Staar je niet zo blind op gewicht, is niet belangrijk.

Waar haal jij vandan dat 30kg te zwaar is? Dat z'n handen opgeven wil nog niet zeggen dat het gewicht voor de targetspier te zwaar is.

Je moet je idd niet blind staren op gewicht, maar je moet zeker niet minder gewicht gaan gebruiken om de zwakste schakel te overbruggen. Bij sommige oefeningen kan je gewoon niet anders dan het gewicht aan passen, maar als het te omzeilen door een hulpmiddel te gebruiken en daarnaast gericht werk voor de zwakste schakel te doen benadeel je jezelf als je dat niet doet.

Daar ben ik het dan ook wel mee eens! Ikzelf ben niet zo van de hulpmiddelen maar aan de andere kant heb ik ook weinig last van grip problemen..

Ik denk dat ik dan iets te kortzichtig heb gepost.. Mijn fout!
Straps en grip training zouden dan in dit geval wel goed kunnen helpen!

Is het dat je handen pijn beginnen te doen of beginnen de dumbbells uit je handen te glijden van het zweet?

30kg is een beetje jammer om straps op te gaan gebruiken. Ok je wilt niet dat je grip je trap training in de weg zit, maar 60kg gaat daar sowieso weinig uithalen.

Gewoon het gewicht progressief opbouwen, dan train je je grip mee. Een barbell gebruiken is misschien iets makkelijker met hetzelfde totaalgewicht maar meer zou ik er niet aan doen.

:bow2:

Goed dat er tegenwoordig internet is. Ben er zelf jaren geleden op eigen ervaring achter moeten komen dat de full palm positie die door experts in die tijd aangeraden werd niet echt de beste grip was. Ja, je plaats minder spanning op de vingers maar dat weegt niet op tegen eelt problemen die je er mee veroorzaakt.

Ben ik de enige die vindt dat die man op video zeer irritante manier van praten heeft? (hoewel de dingen die hij zegt, wel interessant zijn)

Terug
Naar boven