XXL Nutrition

Vlaanderen onafhankelijk

Jammer dat het niet waar is, eneuh, Nederland, Wallonie wil je er niet bij , geloof ons maar ;)

lol Trouwens....

"RTBF wilde met de nepuitzending het belang van de toekomst van België aantonen, aldus het hoofd informatie van de zender."

Het belang van de Waal zeker, de toekomst van Vlaanderen is veel beter zonder België:)

Ik denk trouwens zelf dat het er ooit van zal komen, tenzij er een grote staatshervorming komt die de geldstromen naar het Zuiden stopt.

lol Trouwens....

"RTBF wilde met de nepuitzending het belang van de toekomst van België aantonen, aldus het hoofd informatie van de zender."

Het belang van de Waal zeker, de toekomst van Vlaanderen is veel beter zonder België:)

Ik denk trouwens zelf dat het er ooit van zal komen, tenzij er een grote staatshervorming komt die de geldstromen naar het Zuiden stopt.

als Wallonie zich blijft gedragen als een rotverwend kind zit een breuk er idd aan te komen. Bizar dat ze dat zelf niet willen inzien...

lol Trouwens....

Feit dat er nog niet van gekomen is, is omdat Wallonië ook veel te bieden heeft. Vlamingen zijn met meer dus als er alleen nadelen zouden zijn aan wallonie zou Vlaanderen al lang onafhankelijk zijn.
Denk toch eens na. Als Vlaanderen wallonie 6 miljard per jaar geeft is daar een reden voor: Wallonië geeft dus op een of andere manier ook 6miljard aan Vlaanderen. Vlaanderen is echt niet veel beter zonder Wallonie.
Als Vlaanderen alleen is moet ge ni denken dat die 6miljard terug in u zak gaan hoor, de belastingen zullen even hoog blijven en je gaat niets zien van die 6 miljard.Waar zeur je nou om?

Wat krijgt Vlaanderen terug voor de geldstromen... juist niks en verder kan Vlaanderen niet onafhankelijk worden omdat de PS (Waals) het land regeert, terwijl ze toch een minderheid vormen, zoiets kan alleen in België trouwens. Tot op heden durfden Vlaamse partijen daar niets aan te veranderen, maar je ziet nu steeds meer dat dit aan het veranderen is, bijv. CD&V-NVA die een grote staatshervorming wil, de andere grote partijen die ook meer verantwoordelijkheid willen geven aan de deelstaten.

Als Vlaanderen alleen is moet ge ni denken dat die 6miljard terug in u zak gaan hoor, de belastingen zullen even hoog blijven en je gaat niets zien van die 6 miljard.Waar zeur je nou om?
Die moeten niet in mijn zak gaan, die moeten gebruikt worden om bijv. de economie te verbeteren en de staatsschuld af te betalen, ipv in de bodemloze Waalse put te vallen die steeds dieper wordt...

Feit dat er nog niet van gekomen is, is omdat Wallonië ook veel te bieden heeft. Vlamingen zijn met meer dus als er alleen nadelen zouden zijn aan wallonie zou Vlaanderen al lang onafhankelijk zijn.
Denk toch eens na. Als Vlaanderen wallonie 6 miljard per jaar geeft is daar een reden voor: Wallonië geeft dus op een of andere manier ook 6miljard aan Vlaanderen. Vlaanderen is echt niet veel beter zonder Wallonie.

en hoe krijgt Vlaanderen dan die 6 miljard terug? Als veto's waneer Vlaanderen vraagt om iets ongrondwettelijk te wijzigen? :rolleyes:

Waar ik nu onmiddellijk aan denk is bv kyoto; Vlaanderen moet er niet aan denken om de kyotonormen te halen zonder Wallonië, in Wallonië is er nog veel meer groen.
Waar ik ook aan denk zijn buitelandse investeerders, in Vlaanderen is er geen plaats meer, in Wallonië daarentegen wel. Het aantal chinese bedrijven in wallonie is dan ook verdubbeld het laatste jaar. Niet alleen de buitenlandse maar ook veel Vlaamse bedrijven gaan investeren in wallonie.
Een laatste punt is denk ik ook sport zoals Justine Henin, daar kunnen we als land toch ook fier over zijn?
Dit alles maakt toch ook wel dat vlaanderen mee kan genieten van wallonie. Ook in de toekomst is Vlaanderen nu misschien op een hoogtepunt, miss zelfs al voorbij, en is er in Wallonië nog potentieel genoeg.
Men vergeet vaak dat het vroeger omgekeerd was en dan Vlaanderen er nog erges aan toe was dan Wallonie tov vlaanderen. Maar dan was jij nog niet geboren (ik ook niet).

Waar ik nu onmiddellijk aan denk is bv kyoto; Vlaanderen moet er niet aan denken om de kyotonormen te halen zonder Wallonië, in Wallonië is er nog veel meer groen.
Waar ik ook aan denk zijn buitelandse investeerders, in Vlaanderen is er geen plaats meer, in Wallonië daarentegen wel. Het aantal chinese bedrijven in wallonie is dan ook verdubbeld het laatste jaar. Niet alleen de buitenlandse maar ook veel Vlaamse bedrijven gaan investeren in wallonie.
Een laatste punt is denk ik ook sport zoals Justine Henin, daar kunnen we als land toch ook fier over zijn?
Dit alles maakt toch ook wel dat vlaanderen mee kan genieten van wallonie. Ook in de toekomst is Vlaanderen nu misschien op een hoogtepunt, miss zelfs al voorbij, en is er in Wallonië nog potentieel genoeg.
Men vergeet vaak dat het vroeger omgekeerd was en dan Vlaanderen er nog erges aan toe was dan Wallonie tov vlaanderen. Maar dan was jij nog niet geboren (ik ook niet).

Vlaanderen verwierf haar huidige autonomie pas na een lange ontvoogdingsstrijd. In het België van 1830 genoten de Vlamingen beperkte politieke rechten en werd hun taal, het Nederlands, gediscrimineerd en verboden in het openbare leven ten voordele van het Frans. In de tweede helft van de 19de eeuw ontstond een Vlaamse Beweging. Die verwierf pas enige politieke invloed na 1900, mede door de invoering van het algemeen, universeel stemrecht. De rol van het Nederlands in Vlaanderen werd langzamerhand wettelijk erkend in de rechtspraak, het onderwijs, de administratie ,en de politiek. Het duurde daarna nog tot het laatste kwart van de 20ste eeuw voor de Vlamingen gelijke rechten verwierven. Het feit dat Vlaanderen vanaf de jaren 1960 uitgroeide tot één van de sterkste economische regio's in de wereld, en Wallonië met een verouderde "smokestack" industrie in een economische crisis verkeert, heeft hoogstwaarschijnlijk een belangrijke rol hierbij gespeeld

ken je landsgeschiedenis...

en dan? Wat toon je hiermee aan :s

lol Trouwens....

Ik denk dat de toekomst van Belgie beter is met vlaanderen en wallonie er in. Er is geen enkel neutraal argument om het tegendeel te bewijzen.

Stel dat Wallonie en Vlaanderen onafhankelijk worden en stel dat het waar is dat Wallonie het dus slechter zou hebben. Denk je dan niet dat er eel Walen naar Vlaanderen zouden komen? En zich hier vestigen? Op den duur zou Wallonie leeglopen en Vlaanderen nog overbevolketer raken. Gevolg= duurdere huurprijzen en de huizen zelf, alsook de bouwgrond zou veel duurder worden.

Ericr zou ons mss een bijdrage kunnen leveren omtrent de gevolgen op financieel vlak want dat kent hij goed.

Ik denk dat de toekomst van Belgie beter is met vlaanderen en wallonie er in. Er is geen enkel neutraal argument om het tegendeel te bewijzen.

Stel dat Wallonie en Vlaanderen onafhankelijk worden en stel dat het waar is dat Wallonie het dus slechter zou hebben. Denk je dan niet dat er eel Walen naar Vlaanderen zouden komen? En zich hier vestigen? Op den duur zou Wallonie leeglopen en Vlaanderen nog overbevolketer raken. Gevolg= duurdere huurprijzen en de huizen zelf, alsook de bouwgrond zou veel duurder worden.

Ericr zou ons mss een bijdrage kunnen leveren omtrent de gevolgen op financieel vlak want dat kent hij goed.

Migratiestop. Je kan perfect een wet maken en zeggen dat ze hier niet meer welkom zijn.

laten we denken: 5miljoen walen + zoveel franstaligen in Vlaanderen die in opstand komen...en dan zal jij aan de grens staan voor al die mensen:'owla je mag hier niet binnen, we hebben hier een wet die dat verbied', mooi zo :) Ik zal alvast de ziekenwagen bellen. Dat zou lijden tot op een opstand en val van de regering, dat zou pas chaos zijn.
Er zijn genoeg redenen waarom Wallonië houden.

Als het VB aan de macht komt misschien wel, waarbij het cordon sanitaire voor Belgie in de rest van Europa dan een feit zou zijn. Een migratiestop voor bepaalde groepen is onhaalbaar, hoe graag bepaalde partijen het misschien willen doorvoeren.

Afsplitsing houdt in dat die situatie niet gelijk ingaat, genoeg Walen die dus op voorhand zich vestigen in Vlaanderen. Of wil je gelijk een soort van Berlijnse muur gaan opgooien? Misschien dat Roger Waters alvast een nummer kan componeren.

Leef er maar mee, de Walen blijven Belg en Vlaanderen zal niet onafhankelijk worden.

en dan? Vlaanderen is er toch bovenop?Wallonië zal op termijn er ook bovenop geraken. Dat is toch positief voor vlaanderen lijkt me.

laten we denken: 5miljoen walen + zoveel franstaligen in Vlaanderen die in opstand komen...en dan zal jij aan de grens staan voor al die mensen:'owla je mag hier niet binnen, we hebben hier een wet die dat verbied', mooi zo :) Ik zal alvast de ziekenwagen bellen. Dat zou lijden tot op een opstand en val van de regering, dat zou pas chaos zijn.
Er zijn genoeg redenen waarom Wallonië houden.

Grenzen zwaar bewapenen:p.

Terug
Naar boven