MuscleMeat

Vlaanderen onafhankelijk

Mooi betoog beste provinciegenoot ;)

• Topic Starter Topic Starter
belgie stoppen omdat het teveel kost :roflol:

sure straks droppe we een atoombom op limburg omdat ze raar spreken? :dunno:

en wat gaat een confederale staat zoals us veranderen?

Iemand gisteren "Morgen beter" gezien op Canvas? Bart De Wever was uitgenodigd. Toen ik die man hoorde praten dacht ik: waren ze maar allemaal zo. Die ene journalist van het Nieuwsblad die er bij zat zei ook veel goeie dingen. (die andere van Het Laatste Nieuws hadden ze beter weggelaten, djeez.)

Ow en Jean-Marie was te zien op Ned1, probeerde hij uit te leggen waarom we naar een confederale staat zouden moeten gaan (of zelfs gehele splitsing van België). Snapten die Nederlanders er nog steeds niks van. :roflol:

PS roxxe: stop eens met je belachelijke replies, k*tlul. Je weet niet waar je over spreekt.

Iemand gisteren "Morgen beter" gezien op Canvas? Bart De Wever was uitgenodigd. Toen ik die man hoorde praten dacht ik: waren ze maar allemaal zo. Die ene journalist van het Nieuwsblad die er bij zat zei ook veel goeie dingen. (die andere van Het Laatste Nieuws hadden ze beter weggelaten, djeez.)

Ow en Jean-Marie was te zien op Ned1, probeerde hij uit te leggen waarom we naar een confederale staat zouden moeten gaan (of zelfs gehele splitsing van België). Snapten die Nederlanders er nog steeds niks van. :roflol:

PS roxxe: stop eens met je belachelijke replies, k*tlul. Je weet niet waar je over spreekt.
never gonna happen samu :wave:

Di Rupo: "RTBF-reportage leidde tot sterke bewustwording"

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De controversiële uitzending van de RTBF over het uiteenvallen van België heeft tot "een sterke bewustwording" geleid en aangetoond "hoever een en ander kan gaan als dergelijke scenario's, die ook door het Vlaams Belang worden naar voren geschoven, de bovenhand halen". Dat zegt PS-voorzitter Elio Di Rupo zaterdag in een gesprek met Le Soir.

Di Rupo vreest dat de communautaire eisen van het kartel CD&V-N-VA op termijn zullen leiden tot een splitsing van het land. Di Rupo ziet de RTBF-uitzending als "een opportuniteit. Voor de Franstaligen en voor de stabiliteit van het land".

De PS-voorzitter haalt ook uit naar Vlaams minister-president Yves Leterme, die "extreem reageert tegenover de PS". Di Rupo blijft Leterme evenwel als een gesprekspartner beschouwen.

Di Rupo nodigt alvast de collega-voorzitters van de andere Franstalige partijen uit om nog voor Kerstmis rond de tafel te zitten om "zich te verenigen tegenover de Vlaamse eisen". (belga/hln)

Heeft die man nu echt zaagsel in z'n kop of wat?
En Leterme is blijkbaar ook al een extremist, dringend tijd om het cordon uit te breiden... :rolleyes:

belgie stoppen omdat het teveel kost :roflol:

sure straks droppe we een atoombom op limburg omdat ze raar spreken? :dunno:

Het gaat hier niet over teveel kosten, maar over inefficiënt wanbeleid. Moest de 6 miljard die er jaarlijks van Vlaamse zijde in het Waalse gewest gepompt worden enige zoden aan de dijk brengen dan zou ik dit nog kunnen verstaan. Maar geef nu eerlijk toe, wat heeft het Marshall plan (en dan bedoel ik niet het plan van de V.S. om de Europese economie terug op pijl te brengen na WO II) al opgebracht ?

Niks, nada, rien, nothing, ...

Laatst bewerkt:
en wat gaat een confederale staat zoals us veranderen?

Wanneer u kosten wenst te besparen moet u denken in termen van winstgevendheid. (Voor de duidelijkheid, voor een staat is winst gelijk aan welvaartsstijging). U moet met andere woorden uw land besturen zoals men een bedrijf bestuurd, want bedrijven hun hoofdobjectief is winst maken ( of m.a.w welvaart creeëren)
En wat zien we in de structuur van grote bedrijven: SBU's Want het is namelijk efficiënter om bepaalde afdelingen op te splitsen, eigen verantwoordelijkheden te geven en een eigen budget toe te kennen zodat deze efficiënter kunnen werken en aldus tot een grotere totale winst kunnen komen voor het gehele bedrijf!

Dus het voordeel van een confederale staat: Inspelen op de locale behoeften waardoor beide gewesten een welvaartssurplus bekomen.

Laatst bewerkt:
Heeft die man nu echt zaagsel in z'n kop of wat?
En Leterme is blijkbaar ook al een extremist, dringend tijd om het cordon uit te breiden... :rolleyes:
De man wilt gewoon de baas blijven in België zoals altijd het geval was, heel simpel. Verhofstadt is zijn schoothondje en nu wordt hij bang dat Leterme dat niet meer zal zijn en gaat hij dus maar alles in het VB en separatistisch hoekje duwen om de publieke opinie te overtuigen verder op PS en VLD te stemmen, maar dat zal in Vlaanderen niet lukken voorspel ik.

Heb idd ook de aflevering gezien van Pauw & Witteman met Dedecker, hoewel hij een beetje te ver gaat in sommige punten, moet ik hem op veel punten echt wel gelijk geven.

Trouwens grappig dat roxxe hier weer de anti-separatist is maar wel een tijdje geleden Dedecker aan het verdedigen was. Maak uit wat je wilt roxxe, kritisch denken of als een hondje achter paars aanlopen.

Weten de Walen wel dat Nederland een restrictief vluchtelingenbeleid kent momenteel en zij niet gaan vallen onder een eventueel generaal pardon (in Nederland)? :D Want volgens mij sturen ze keihard aan op een confrontatie, de wervorven macht kan je zo wel eens snel kwijtraken.

De man wilt gewoon de baas blijven in België zoals altijd het geval was, heel simpel. Verhofstadt is zijn schoothondje en nu wordt hij bang dat Leterme dat niet meer zal zijn en gaat hij dus maar alles in het VB en separatistisch hoekje duwen om de publieke opinie te overtuigen verder op PS en VLD te stemmen, maar dat zal in Vlaanderen niet lukken voorspel ik.

Heb idd ook de aflevering gezien van Pauw & Witteman met Dedecker, hoewel hij een beetje te ver gaat in sommige punten, moet ik hem op veel punten echt wel gelijk geven.

Trouwens grappig dat roxxe hier weer de anti-separatist is maar wel een tijdje geleden Dedecker aan het verdedigen was. Maak uit wat je wilt roxxe, kritisch denken of als een hondje achter paars aanlopen.
die kotjesmentaliteit maakt belgie kapot :rolleyes:

altijd maar ook altijd moet er een zondebok zijn in vlaanderenland maar dat heb je ook met simpele mensen

Als Vlaanderen nou eerst eens Wallonië verkoopt aan Frankrijk, tegen pakweg de waarde van de grond. Dan kan Vlaanderen een megaprovincie van Nederland worden. Vooral Brabant gaat dan zwaar roeleren natuurlijk, want dat krijgt er een enorme lap grond bij. :p

:D

Als Vlaanderen nou eerst eens Wallonië verkoopt aan Frankrijk, tegen pakweg de waarde van de grond. Dan kan Vlaanderen een megaprovincie van Nederland worden. Vooral Brabant gaat dan zwaar roeleren natuurlijk, want dat krijgt er een enorme lap grond bij. :p

Goed plan, ik heb er ooit al een keer een poll over gemaakt om te kijken wat de Vlamingen daarvan denken. Kunnen we gelijk wat aan die klotewegen doen daar.

Goed plan, ik heb er ooit al een keer een poll over gemaakt om te kijken wat de Vlamingen daarvan denken. Kunnen we gelijk wat aan die klotewegen doen daar.
Nee, rot op.

Terug
Naar boven