- Waardering
- 214
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 95kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze doen hetzelfde met ons geloof me, exact hetzelfde. Verschil is dat wij hen elk jaar miljarden euro's sturen, en wat is de dank die we krijgen? Waar zijn de resultaten? Maar ik vind het te moeilijk om discussie te voeren met mensen die de hele voorgeschiedenis van België niet kennen, als je moest weten hoe wij Vlamingen al jaren toegeeflijk zijn, al jaren Wallonië uit de sh*t houden, en er veranderd gewoon helemaal niets, noppes, integendeel. Je kan je geld nog beter naar Afrika sturen, die mensen zijn je tenminste nog dankbaar.Zo, die Walen zijn wel een stelletje hele slechte luie mensen! De meerderheid in ieder geval dan.
Sorry Big-T, ieder zijn eigen mening maar worden de Walen hier niet een beetje gedemoniseerd?
Mijn bron? Ik gebruik nergens NVA als bron? Ik heb er alleen op gestemd omdat ik weet dat zij het bij het rechte eind hebben, hun standpunten kwamen overeen met de mijne.Voor deze site en de gebruikers hiervan ben je wel onmisbaar want het zou zonder jou simpelweg niet bestaan. Dat dit onvolwassen is, is een discussie die ook niet bij bhv hoort.
Ik verheug me erop dat je veel boeken hebt gelezen over België.
Ik lul niet over VB of wat dan ook, ik haal gewoon je bron aan van een vorige post.
Ik ken de meerderheid van hun mentaliteit, dat is genoeg. Jij zegt dat het na de stemming nu veel langer gaat duren? Hoe lang denk je dat we nu ondertussen al bezig zijn? een week? Als Vlamingen niets doen dan gebeurd er niets, het werd tijd dat de Vlamingen hun meerderheid lieten gelden, dat mogen ze daar aan de overkant eens dringend gaan beseffen.Dat jij de meerderheid van de Walen kent is mogelijk maar betwistbaar.
Ik ben blij dat onze conclusie dezelfde is: "BHV of Walen het maakt geen donder uit, BHV is een symbool snap je dat niet." Ik snap dat BHV een symbolisch dossier is maar stel me vragen bij de gevolgen van die splitsing. Het is gevaarlijk van niet na te denken over de consequenties...want ja het is wel mooi dat de Vlamingen dat symbool op zak hebben maar vergeet niet: er was een mogelijkheid om dat bij deze onderhandeling te regelen, nu gaat het veel langer duren alvorens er een kans is dat het geregeld is. Dus als jij daar zomaar los over gaat so be it.
Hier hebben we het beste excuus van de Belgicisten weer, elk land in Europa dat kleiner is dan Vlaanderen gaat economich perfect of is iig bezig aan een sterke groei (Malta, Estland, Letland, Litouwen, Slowakije, Slovenië,...). Oh, maar dat geldt niet voor Vlaanderen hoor, nee dat gaat economisch meteen naar de kelder als het afgesplitst wordt. Wat een load of crap.Ook zeg je "Walen of BHV, het maakt geen donder uit" Dat geldt ook voor vlaanderen. Velen zijn hier o zo fier over Vlaanderen maar Vlaanderen stelt niets voor. Vlaanderen is ook gedoemd te verdwijnen voor een economische realiteit, dat is de enige realistische oplossing voor de toekomst.
Hoi Oligoi: Vlaanderen is te klein (dixit Kareltje)Vlaanderen is te klein
Gepolst naar de mogelijkheid van een splitsing van Belgie, antwoordde Karel Van Eetvelt (CEO Unizo) dit weekend in een interview in De Morgen dat zo'n evolutie "dom zou zijn in een steeds mondialere economie".
Een eerste reactie zou natuurlijk kunnen zijn: "Ja, inderdaad, deze vertegenwoordiger van een belangrijke middenstandersorganisatie zal vast wel beter op de hoogte zijn van macro-economie dan Jan Met De Pet. Vlamingen, hou op met het gezeur en laat ons verder zwemmen met het Waals blok aan het been."
Laat ons eens de EU-25 beschouwen volgens bevolkingsaantal. Wel, wel, wat blijkt?
Elf van de huidige 25 leden zijn kleiner dan Vlaanderen (bron: Eurostat). Wereldwijd is het zelfs zo dat de helft van alle landen kleiner is dan Vlaanderen (sic).
OK, Karel zal wel bedoeld hebben dat kleinere landen niet zo welvarend kunnen zijn als grote landen. Goed, laat ons dan eens de EU-25 rangschikken volgens BNP/hoofd, een goede indicator voor koopkracht. We vinden (niet geheel onverwacht) Luxemburg op nummer 1, met een BNP/hoofd van 45keuro voor een bevolking van 0.448M. Ierland, een schoolvoorbeeld van een kenniseconomie, telt 3.94M inwoners en heeft een BNP/hoofd van 26keuro. Finland telt 5.2M inwoners met een BNP/hoofd van 24keuro. Vlaanderen situeert zich tussen Ierland en Finland met 6M inwoners en een BNP/hoofd van 24.4keuro (bron: Eurostat). Kijken we wereldwijd dan treffen we wederom Luxemburg op de eerste positie aan en op de 3de positie Noorwegen, met 'amper' 4.5M inwoners goed voor een BNP/hoofd van 39kUSD. Op de vierde plaats treffen we hier Ierland aan (met zijn 3.94M inwoners zo'n 2.1M inwoners 'kleiner' dan Vlaanderen).
Na deze opsomming van een aantal harde cijfers, kunnen we concluderen dat de stelling dat 'een klein land niet zinvol zou zijn in een steeds globalere economie', volstrekte nonsens is. In tegendeel, men kan in deze 'mondiale' economie zeer eenvoudig een aantal succesvolle edoch kleine landen identificeren (Ierland, Finland, Noorwegen...)!
Voor de geinteresseerde lezer: de vaststelling dat een succesvolle economie niet noodzakelijk een groot land impliceert, wordt wetenschappelijk onderbouwd in het werk "The Size of Nations" van professoren Alberto Alesina en Enrico Spolaore (MIT Press, 2003).
Excuseer racist? Dit gaat over separatisme. Politiek situeer ik mij dus bij NVA en wil ik helemaal niets te maken hebben met VB of racisme.Big T klein beetje racist ?
Al geef ik je geen ongelijk
Ze doen hetzelfde met ons geloof me, exact hetzelfde. Verschil is dat wij hen elk jaar miljarden euro's sturen, en wat is de dank die we krijgen? Waar zijn de resultaten? Maar ik vind het te moeilijk om discussie te voeren met mensen die de hele voorgeschiedenis van België niet kennen, als je moest weten hoe wij Vlamingen al jaren toegeeflijk zijn, al jaren Wallonië uit de sh*t houden, en er veranderd gewoon helemaal niets, noppes, integendeel. Je kan je geld nog beter naar Afrika sturen, die mensen zijn je tenminste nog dankbaar.
in deze topic (gelukkig) niet, verwijsde naar een vorige discussie.Mijn bron? Ik gebruik nergens NVA als bron? Ik heb er alleen op gestemd omdat ik weet dat zij het bij het rechte eind hebben, hun standpunten kwamen overeen met de mijne.
We zijn 150 en een paar dagen bezig en tegen dat BHV gesplitst is zal het jaren duren, als vlamingen er uit wil geraken dan zullen ze(we) moeten praten met de walen ofwel gewoon volledige separatie maar dat zal ook niet zomaar gaan.Ik ken de meerderheid van hun mentaliteit, dat is genoeg. Jij zegt dat het na de stemming nu veel langer gaat duren? Hoe lang denk je dat we nu ondertussen al bezig zijn? een week? Als Vlamingen niets doen dan gebeurd er niets, het werd tijd dat de Vlamingen hun meerderheid lieten gelden, dat mogen ze daar aan de overkant eens dringend gaan beseffen.
Ik ben geen belgicist, voor mij mag Belgie barsten, het enige wat mij intresseert is de economie en die gaat dalen als we scheiden...jaja je gelooft met niet, i dont care. De economie in vlaanderen zal niet drastisch achteruitgaan, gewoon 2%.Hier hebben we het beste excuus van de Belgicisten weer, elk land in Europa dat kleiner is dan Vlaanderen gaat economich perfect of is iig bezig aan een sterke groei (Malta, Estland, Letland, Litouwen, Slowakije, Slovenië,...). Oh, maar dat geldt niet voor Vlaanderen hoor, nee dat gaat economisch meteen naar de kelder als het afgesplitst wordt. Wat een load of crap.
Hier nog een artikel:
Hoi Oligoi: Vlaanderen is te klein (dixit Kareltje)
Voor een keer hoor je het is van een ander, heb gewoon het lef te zeggen dat je een racist ben.Excuseer racist? Dit gaat over separatisme. Politiek situeer ik mij dus bij NVA en wil ik helemaal niets te maken hebben met VB of racisme.
Gelieve geen discussies door elkaar te halen, dat doe ik ook niet bij jou.in deze topic (gelukkig) niet, verwijsde naar een vorige discussie.
Vlamingen moeten helemaal niets, dat is net het leuke aan de hele zaak. Vlamingen volgen de grondwet en Walen niet , zo eenvoudig is het. Als de Walen nog een Belgische regering willen zullen ze eindelijk eens toegevingen moeten gaan doen. En als zij blijven weigeren om water bij hun Franse wijn te doen, moeten ze niet raar kijken als België op een dag niet meer bestaat. BHV zal trouwens geen jaren meer duren, nog zoiets dat totaal uit de lucht gegrepen is.We zijn 150 en een paar dagen bezig en tegen dat BHV gesplitst is zal het jaren duren, als vlamingen er uit wil geraken dan zullen ze(we) moeten praten met de walen ofwel gewoon volledige separatie maar dat zal ook niet zomaar gaan.
Je moet toch wel durven om zoiets te beweren zonder ook maar één bron erbij te halen. Alle boeken, alle professoren, alle bedrijven zeggen dat Vlaanderen er onafhankelijk op vooruit zou gaan, maar nee jij weet het beter.Ik ben geen belgicist, voor mij mag Belgie barsten, het enige wat mij intresseert is de economie en die gaat dalen als we scheiden...jaja je gelooft met niet, i dont care. De economie in vlaanderen zal niet drastisch achteruitgaan, gewoon 2%.
Top Vlaamse zakenwereld vraagt splitsing België RSS
25-11-2005
Een groep Vlaamse toplui uit de economische wereld pleit in een uitgebreid manifest voor het opsplitsen van de Belgische staatsstructuur. Het manifest van de zogenaamde Warande Groep komt er op initiatief van Remi Vermeiren, gewezen topman van de KBC Groep. Ook Herman De Bode (topman McKinsey België), René De Feyter (ex-gedelegeerd bestuurder VEV), Manu Ruys (ex-hoofdredacteur De Standaard) en Frans Crols (directeur Trends) zijn bij het initiatief betrokken. Naar verluidt een 50-tal prominenten heeft het manifest ondertekend, onder andere ook baron Hugo Vandamme.
bron: De Tijd
Pardon? Omdat iemand het verschil niet kent tussen separatisme, Vlaams-Nationalisme en racisme durf jij mij hier doodleuk beledigen voor racist? Waar haal JIJ het lef om mensen te betichten over iets waar je geen donder van afweet? Als er iemand een groot tegenstander is van racisme dan ben ik het wel.Voor een keer hoor je het is van een ander, heb gewoon het lef te zeggen dat je een racist ben.
Wat heeft de voorgeschiedenis van België nou weer te maken met de gevolgen van een splitsing. De gevolgen van een splitsing zijn uiteraard positief: een regionaal beleid dat beter afgestemd is op twee totaal verschillende gemeenschappen met verschillende behoeften. Dit staat allemaal mooi uitgelegd in 'De Warande' een prachtig boek dat ik je eventueel aanraad als kerstcadeau voor jezelf. Dan leer je meteen alles over de (positieve) gevolgen van een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonië, en het kost slechts 18€.Maar dit allemaal gezegdzijnde. De originele vraag was wat de gevolgen zouden zijn van de splitsing van bhv. Als je zoveel boeken over de voorgeschiedenis van België te hebt gelezen waarom antwoord je dan niet simpel wat de gevolgen zouden zijn van de splitsing?
Nee, eerder een -kijk, hoe de Walen elke regeringsvorming onmogelijk maken- topic.Zoals voorspeld is het weer een -kijk hoe walen er niets van bakken- topic.
tot nu toe heb jij niets anders gedaan dan de discussie door elkaar te halen, tot in je laatste post waar het eindelijk weer over bhv gaat, dank je wel.Gelieve geen discussies door elkaar te halen, dat doe ik ook niet bij jou.
Walen volgen ook de grondwet wel, da ze moeilijke onderhandelaars zijn is iets anders, dat is zo, geef ik je gelijk. Dat het jaren (2 of 3) gaat duren voor bhv opgelost is (tenzij ze overeenkomen) heb ik niet uitgevonden maar heeft de voorzitter van de SP.A gezegd op het journaal gistereavond. Is dus totaal niet uit de lucht gegrepen.Vlamingen moeten helemaal niets, dat is net het leuke aan de hele zaak. Vlamingen volgen de grondwet en Walen niet , zo eenvoudig is het. Als de Walen nog een Belgische regering willen zullen ze eindelijk eens toegevingen moeten gaan doen. En als zij blijven weigeren om water bij hun Franse wijn te doen, moeten ze niet raar kijken als België op een dag niet meer bestaat. BHV zal trouwens geen jaren meer duren, nog zoiets dat totaal uit de lucht gegrepen is.
Ik weet goed wat racisme is:Je moet toch wel durven om zoiets te beweren zonder ook maar één bron erbij te halen. Alle boeken, alle professoren, alle bedrijven zeggen dat Vlaanderen er onafhankelijk op vooruit zou gaan, maar nee jij weet het beter.
Ik zal dan maar de moeite nemen om een bron erbij te nemen:
Pardon? Omdat iemand het verschil niet kent tussen separatisme, Vlaams-Nationalisme en racisme durf jij mij hier doodleuk beledigen voor racist? Waar haal JIJ het lef om mensen te betichten over iets waar je geen donder van afweet? Als er iemand een groot tegenstander is van racisme dan ben ik het wel.
Het is gemakkelijker om de toekomst te begrijpen dankzij het verleden, daarom is de voorgeschiedenis van belgie handig en dat is de link.Wat heeft de voorgeschiedenis van België nou weer te maken met de gevolgen van een splitsing. De gevolgen van een splitsing zijn uiteraard positief: een regionaal beleid dat beter afgestemd is op twee totaal verschillende gemeenschappen met verschillende behoeften. Dit staat allemaal mooi uitgelegd in 'De Warande' een prachtig boek dat ik je eventueel aanraad als kerstcadeau voor jezelf. Dan leer je meteen alles over de (positieve) gevolgen van een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonië, en het kost slechts 18€.
dat was eveneens niet de startdiscussie.Nee, eerder een -kijk, hoe de Walen elke regeringsvorming onmogelijk maken- topic.
Het enige wat ik in de laatste twee pagina's doe is reageren op jouw reacties, en dan haal ik de discussie door elkaar? Jij weet net zo goed dat BHV gewoon samenhangt met heel de crisis en je dus sowieso in een discussie bepaalde zaken door elkaar gaat halen omdat het hele zootje nu eenmaal aan elkaar hangt.tot nu toe heb jij niets anders gedaan dan de discussie door elkaar te halen, tot in je laatste post waar het eindelijk weer over bhv gaat, dank je wel.
De walen volgen de grondwet niet, en als je de situatie zou kennen dan zou je dat weten. De Walen willen iets in ruil, zoals altijd onterecht.Walen volgen ook de grondwet wel, da ze moeilijke onderhandelaars zijn is iets anders, dat is zo, geef ik je gelijk. Dat het jaren (2 of 3) gaat duren voor bhv opgelost is (tenzij ze overeenkomen) heb ik niet uitgevonden maar heeft de voorzitter van de SP.A gezegd op het journaal gistereavond. Is dus totaal niet uit de lucht gegrepen.
Oh, zijn Walen volgens jou een ras? Voor zover ik weet zijn Walen inwoners van Wallonië, net als Vlamingen inwoners zijn van Vlaanderen, dat noemen we geen ras. Rassen hebben te maken met uiterlijke kenmerken, die door jaren evolutie gevormd zij, bijv. Aziaten, Afrikanen, blanken. Walen zijn net zo blank als Vlamingen, en als Walen mij een vuile Vlaming noemen (wat ze doen) dan vind ik ze k*twalen (sorry voor die kinderachtigheid, maar dat is nu eenmaal mijn mening over dat volkje (geen ras!)). En natuurlijk realiseer ik me dat niet elke waal van slechte wil is, maar zij die nu onderhandelen in de regering zijn voor mij gewoon héél dom bezig door zich zo koppig op te stellen.Ik weet goed wat racisme is:
"het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat"
En dat is juist wat je doet, bewijs is dat de eerste keer dat je walen aanhaalde in dit topic je "k*twalen" zei.
Ja, het verleden van België is idd een extra argument om het zeker te splitsen, dat is waar.Het is gemakkelijker om de toekomst te begrijpen dankzij het verleden, daarom is de voorgeschiedenis van belgie handig en dat is de link.
Omdat er zoiets is als een taalgrens, en die moet gerespecteerd worden, anders gaat de ene gemeenschap de andere grondgebied proberen ontfutselen ( waar heel die BHV ellende dus over gaat).Wat je aanhaalt is de regionalisering, maar ik heb het specifiek over brussel halle vilvoorden, of had je het daarover?
Alleen maar positieve kanten is sowieso fout eh. Bv kunnen franstaligen zich niet meer in het frans uitdrukken in vlaanderen. Dat is eigenlijk niet zo positief, waarom zou men in belgie zich overal niet in 2 talen (of 4 samen met duits en engels) kunnen uitdrukken?!
Nee, maar wel de essentie.

Nu komt het hun weer niet goed nimeer uit en ze gaan hun eigen wet gaan verkrachten om hun zinnetje te krijgen, zoals het al eerder is gezegd, ze gebruiken de wet als het hen uitkomt, als het andersom is negeren ze de wet gewoon of willen ze ze gaan veranderen (een echt mooi voorbeeld van hoe laag het niveau van diplomatie daar is) De vlamingen hebben altijd op hunne kop laten schijten en hetgeen je iemand gewoon maakt met de jaren is er gewoon niet meer uit te krijgen, daarvan gewoon nu de halstarrige arrogantie en koppigheid van de walen, ze denken alles gedaan te krijgen en ze hebben het ook altijd gedaan gekregen. Hetgeen er nu aan de hand is hebben de vlamingen eigenlijk zelf voor gezorgd...
Big-T, ik heb ook al enkele van deze discussies gevoerd en geloof mij vrij, steek gewoon uwe tijd daar ni in want gasten als die waar ge tege bezig zijt blijven gewoon het tegenovergestelde zeggen van hetgeen gij zegt, nu moogt gij nog met loeiharde bewijzen afkomen, ze hebbe er altijd een verklaring voor...
Btw, vergeet ni (top ironie), hetgeen de walen nu vragen van vlaanderen en altijd over mekkeren zonder recht van spreken te hebbe is hetgeen dat de walen zelf vroeger persé wilden hebben, idd, de taalgrens...Nu komt het hun weer niet goed nimeer uit en ze gaan hun eigen wet gaan verkrachten om hun zinnetje te krijgen, zoals het al eerder is gezegd, ze gebruiken de wet als het hen uitkomt, als het andersom is negeren ze de wet gewoon of willen ze ze gaan veranderen (een echt mooi voorbeeld van hoe laag het niveau van diplomatie daar is) De vlamingen hebben altijd op hunne kop laten schijten en hetgeen je iemand gewoon maakt met de jaren is er gewoon niet meer uit te krijgen, daarvan gewoon nu de halstarrige arrogantie en koppigheid van de walen, ze denken alles gedaan te krijgen en ze hebben het ook altijd gedaan gekregen. Hetgeen er nu aan de hand is hebben de vlamingen eigenlijk zelf voor gezorgd...
In ieder geval, wallonië verdiend vlaanderen niet, hun arrogante houding is gewoon bespuuglijk als je weet wat vlaanderen allemaal al heeft gedaan voor hen. Meteen splitsen is de boodschap en dat komt er ooit van, dat weet bijna iedereen, it's just a matter of time... En als dat gebeurd, dan heb je Afrika vlak naast de deur![]()
Ik weet goed wat racisme is:
"het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat"
Blijkbaar weet je het niet want T haalt geregeld aan dat niet alle Walen aan het profiel van luie profiteur voldoen. Dit alleen al geeft al aan dat zijn minachting niet jegens een ras is maar jegens een ingesteldheid van een groot deel van een ras. Je betichting van racisme slaat dus nergens op.
Verder is de gemiddelde vlaming niet gekant tegen de waalse plebs, wat de waalse media ze wel laat geloven, maar tegen de waalse politieke kopstukken die zich aan allerhande schandalen bezondigen en als de dood zijn voor meer vlaamse onafhankelijkheid.
De statistieken zeggen anders. Ok, k*twalen moet ik niet zeggen maar zoals ik al aanhaalde is dat enkel een reactie op die Walen die naar ons sale flamin roepen (zelfs Luikse politie). Dat zijn zeg maar de harde kern van de Walen. Een ander deel van de Walen zijn best wel vriendelijk en gezellig, maar helaas ook vaak lui. De werkloosheid in Wallonië is nog steeds veel te hoog, teveel Walen werken bovendien voor de staat ipv de privé. Er is duidelijk een andere mentaliteit en die is nu eenmaal ingebakken door jarenlang PS bestuur. In Vlaanderen is de VDAB bijv. hard bezig om iedereen aan het werk te krijgen, maar in Wallonië zie je daar geen aandacht aan besteed worden. Zoals Bart al zegt, moeten we idd de burger niet de schuld geven, maar vooral het bestuur, de PS, die barst van de corruptie en Wallonië en haar economie in slaap heeft gewiegd. En wat ik dan erg jammer vind is dat de huidige regeringsvormingen steeds weer vastlopen omdat de Walen (en nu bedoel ik vooral de partijen) steeds zo halstarrig elk voorstel blijven afwijzen. Het lijkt er eerder op dat men alles wilt houden zoals het is, Vlaams geld wilt laten stromen, en de problemen laten voor wat ze zijn. Dat is het mentaliteitsverschil waar we het hie rover hebben: de Vlaming als ondernemer en initiatiefnemer en de Waal die alles wel best vindt, en geen of liefst zo weinig mogelijk verandering verlangt. Maar goed, ik hoop dat het met oranje-blauw nu toch de goede richting zal uitgaan, want er is echt geen ander alternatief (buiten barsten).Zoals al eerder gezegd kom ik vaak in contact met Brusselse franstaligen en Walen en ik zie geen opmerkelijke verschillen qua denken of gedragingen.
dat is dan wel iets heel anders dan spreken over een Waalse mentaliteit of "de k*twalen", dat het beleid voor geen haar deugd is nog altijd iets heel anders dan de gehele bevolking negatief afschilderen. Zoals al eerder gezegd kom ik vaak in contact met Brusselse franstaligen en Walen en ik zie geen opmerkelijke verschillen qua denken of gedragingen.