AndroidHealthClinic

Vlamingen stemmen splitsing, Franstaligen verlaten de zaal

• Topic Starter Topic Starter
Ja geruchten he, maar je weet: geruchten in België worden meestal werkelijkheid. Grote kans dat NVA trouwens vrijwillig eruit gaat, als er van de staatshervorming helemaal niets in huis komt (moeten ze wel als ze trouw willen blijven aan hun kiezers). Ik hoop in elk geval dat ze nog iets te zeggen gaan hebben want anders is de democratie in België finaal verrot.

Och ja, van de staatshervorming zal niks in huis komen en er zal volgende keer niks anders opzitten dan op VB te stemmen. Spijtig dat blijkbaar zelfs een centrumrechtse partij als NVA niks kan veranderen, zelfs in kartel met de grootste partij...

Als je Wallonie binnenrijd moet je zelfs al geen waal meer aanspreken om te zien dat er wezenlijke verschillen zijn.

Blijkbaar weet je het niet want T haalt geregeld aan dat niet alle Walen aan het profiel van luie profiteur voldoen. Dit alleen al geeft al aan dat zijn minachting niet jegens een ras is maar jegens een ingesteldheid van een groot deel van een ras. Je betichting van racisme slaat dus nergens op.

Verder is de gemiddelde vlaming niet gekant tegen de waalse plebs, wat de waalse media ze wel laat geloven, maar tegen de waalse politieke kopstukken die zich aan allerhande schandalen bezondigen en als de dood zijn voor meer vlaamse onafhankelijkheid.

ah dus jij ziet de ingesteldheid van mensen...???
je redenering trekt op niets. De gemiddelde vlaming niet tegen de waalse plebs? Het scheelt heeel weinig en als je gisteren om 7u naar het journaal van de vrt heb gekeken en naar de reactie van van rompuy (niet die met kort haar) dan weet je dat het niet alleen tegen de politiek is en dan de vlaamse media ook meespeelt.

Och ja, van de staatshervorming zal niks in huis komen en er zal volgende keer niks anders opzitten dan op VB te stemmen. Spijtig dat blijkbaar zelfs een centrumrechtse partij als NVA niks kan veranderen, zelfs in kartel met de grootste partij...

ja maar als alle stemmen van de cd&v en nva naar vlaams belang zouden gaan zouden ze nog niet genoeg hebben.

Het enige wat ik in de laatste twee pagina's doe is reageren op jouw reacties, en dan haal ik de discussie door elkaar? Jij weet net zo goed dat BHV gewoon samenhangt met heel de crisis en je dus sowieso in een discussie bepaalde zaken door elkaar gaat halen omdat het hele zootje nu eenmaal aan elkaar hangt.
constant de walen beledigen noem ik geen discussie over bhv.
De walen volgen de grondwet niet, en als je de situatie zou kennen dan zou je dat weten. De Walen willen iets in ruil, zoals altijd onterecht.
De walen volgen de grondwet wel, wat is er niet volgens de grondwat? Bhv zelf? Zie discussie van een aantal weken/maanden terug.
Dat mensen iets in ruil willen voor iets is volledig legitiem en is gezond verstand.
Dat de ze te veel in ruil willen is iets anders.
Oh, zijn Walen volgens jou een ras? Voor zover ik weet zijn Walen inwoners van Wallonië, net als Vlamingen inwoners zijn van Vlaanderen, dat noemen we geen ras. Rassen hebben te maken met uiterlijke kenmerken, die door jaren evolutie gevormd zij, bijv. Aziaten, Afrikanen, blanken. Walen zijn net zo blank als Vlamingen, en als Walen mij een vuile Vlaming noemen (wat ze doen) dan vind ik ze k*twalen (sorry voor die kinderachtigheid, maar dat is nu eenmaal mijn mening over dat volkje (geen ras!)). En natuurlijk realiseer ik me dat niet elke waal van slechte wil is, maar zij die nu onderhandelen in de regering zijn voor mij gewoon héél dom bezig door zich zo koppig op te stellen.
strict genomen is een bevolkingsgroep ook genoeg, face it.
Indd ben ik met je eens, de walen die nu onderhandelen zijn helemaal niet slim bezig, de vraag is of de vlamingen veel slimmer bezig zijn.
Ja, het verleden van België is idd een extra argument om het zeker te splitsen, dat is waar.
We zijn toch aan de top op vele gebieden, zo slecht heeft belgie het niet gedaan toch.
Omdat er zoiets is als een taalgrens, en die moet gerespecteerd worden, anders gaat de ene gemeenschap de andere grondgebied proberen ontfutselen ( waar heel die BHV ellende dus over gaat).

Nee, maar wel de essentie.

De taalgrens is de meest domme uitvinding ooit.
Als vlamingen zoveel beter zijn als jullie zeggen, waarom zouden we dan bang moeten zijn dan ze ons iets ontfutselen?
De taalgrens kan perfect afgeschaft worden en alles kan perfect 3 of 4 talig worden, waarom zou dat niet kunnen?

Maakt geen moer uit,blijven toch domme belgen.

>Mensen uit het "koude" Noord-Europa hebben volgens wetenschappers
>grotere hersenen en zijn slimmer dan mensen uit het zuiden. Zo hebben
>Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ van 107 en Belgen maar een
>gemiddeld IQ van 99. Spanjaarden e.d. scoren nog lager. Serviërs zijn
>met een IQ van 89 de domste Europeanen.

Laatst bewerkt:
Maakt geen moer uit,blijfen toch domme belgen.

>Mensen uit het "koude" Noord-Europa hebben volgens wetenschappers
>grotere hersenen en zijn slimmer dan mensen uit het zuiden. Zo hebben
>Nederlanders en Duitsers een gemiddeld IQ van 107 en Belgen maar een
>gemiddeld IQ van 99. Spanjaarden e.d. scoren nog lager. Serviërs zijn
>met een IQ van 89 de domste Europeanen.

wel grappig dat je blijven niet eens deftig kan schrijven :d

edit: Voor diegene die soms moeilijk doen: Wel grappig dat je 'blijven' niet eens deftig kan schrijven. :d ;)

Laatst bewerkt:
uit het nieuws van deze morgen zou blijken dat de NVA zelf niet meer betrokken zou worden bij verdere onderhandelingen om een regering te vormen... WTF ??? :mad:

ze blijven een cartel vormen met cd&v, maar zouden naar alle waarschijnlijkheid niet opgenomen worden in een volgende regering en zouden in de oppositie komen te zitten...

ik begin me serieus af te vragen waarvoor ik nog gestemd heb...

waarom vormen ze dan nog een kartel ? :mad:

omdat de walen hen beschouwen als een facistische partij, omdat ze te vlaams zijn dus in hun ogen :rolleyes:

constant de walen beledigen noem ik geen discussie over bhv.
Constant? Overdrijf niet zo.
En hoe vaak hoor je wel niet sale flamin? Maar daar hoor ik jou niet over, volgens mij ben je zelf Waal of Brusselaar niet ;)

De walen volgen de grondwet wel, wat is er niet volgens de grondwat? Bhv zelf? Zie discussie van een aantal weken/maanden terug.
De Walen volgen de grondwet niet -> Halle Vilvoorde Komitee

Er is een regeerakkoord, de Walen mogen geen stemmen ronselen in Vlaamse gemeenten, dat is simpelweg oneerlijk.

Dat mensen iets in ruil willen voor iets is volledig legitiem en is gezond verstand.
Niet waar, er hoeft helemaal niets geruild te worden, het Vlaams regeerakkoord moet gewoon toegepast worden!

Dat de ze te veel in ruil willen is iets anders.
Ze vragen niet teveel, ze vragen onmogelijke dingen die onbespreekbaar zijn.
strict genomen is een bevolkingsgroep ook genoeg, face it.
Nee, strikt gezien is racisme haat enz tegenover een ras vanaar racisme. En ik ben niet racistisch, dat is iets dat jij hier zomaar verzonnen hebt en waar ik me eerlijkgezegd erg aan stoor. Ik heb wel een heel groot probleem met Walen die ons Vlamingen haten.

Indd ben ik met je eens, de walen die nu onderhandelen zijn helemaal niet slim bezig, de vraag is of de vlamingen veel slimmer bezig zijn.
De Vlamingen vragen gewoon een staatshervorming die nodig is om het land te verbeteren.

We zijn toch aan de top op vele gebieden, zo slecht heeft belgie het niet gedaan toch.
Vraag is hoeveel Wallonië daar aan meehelpt. Uit statistieken blijkt dat vooral Vlaanderen hiervoor zorgt.

De taalgrens is de meest domme uitvinding ooit.
Jij hebt echt geen idee van realiteit he. Ja, laten we alles maar door elkaar lopen. Waarom zelfs nog maar landgrenzen maken? Wallonië steelt al jaren grondgebied, Brussel is compleet verfranst door discriminatie naar Vlamingen. Zonder grenzen is er geen duidelijkheid, dan gaat iedereen elkaar grond lopen afstelen. Zie Israëlisch - Palestijns Conflict als beste voorbeeld.

Als vlamingen zoveel beter zijn als jullie zeggen, waarom zouden we dan bang moeten zijn dan ze ons iets ontfutselen?
...

De taalgrens kan perfect afgeschaft worden en alles kan perfect 3 of 4 talig worden, waarom zou dat niet kunnen?

Jij leeft in een fantasiewereld , wakker worden kerel.

Maar 1 ding is zeker, een burgeroorlog komt er niet.

Belgen weten de pin van een handgranaat nog niet eens te vinden.

Mensen, het is heel simpel: BHV dient gesplitst te worden wegens schending van de grondwet! Er is een arrest van het Arbitragehof (nu Grondwettelijk hof) dat deze splitsing oplegt. Overal in België vallen de kieskringen samen met de provinciegrenzen, enkel BHV is hierop een uitzondering. BHV overstrekt namelijk 2-talig gebied Brussel hoofdstad en 1-talig gebied Halle-Vilvoorde. Gevolg: schending van het gelijkheidsbeginsel (artikel 10 grondwet)

Gevolg: zonder splitsing zijn de volgende federale verkizeingen ongeldig, dus die splisting komt er wel;)

Ben jurist, dus weet een beetje waarover ik spreek.:D

Terug
Naar boven