AndroidHealthClinic

vocht vasthouden

Goedie

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Mensen,

Ik heb een klein vraagje. Ik heb het idee dat ik redelijk veel vocht vasthoud door mijn voeding (mijn gezicht wordt helemaal opgeblazen). Ik vermoed dat het komt door de voeding die ik rond mijn training binnen krijg.

Voor de training neem ik 50 gram. megagrow en 40 gram eiwit, 50 gram megagrow bevat: 176 kcal 33,3g koolhydraten, 7,5 g creatine en 9,85 gr. eiwit

Na de training neem ik precies hetzelfde.

Verder is mijn voedingsschema ingerricht volgens het principe van nutritiontiming. Dit houdt dus in dat ik bij elke maaltijd eiwitten neem, maar de eerste 3-4 maaltijden combineer met koolhydraten en zonder vetten. En de laatste 3 maalten de eiwitten combineer met vetten en geen koolhydraten inneem.

ik krijg gemiddeld rond de 250-300 gram eiwitten, ongeveer 300-360 gram koolhydraten en 90-120 gram vetten (waarbij per vetsoort 1/3 van de totale vetinname respectievelijk; verzadigd,onverzadigd,meervoudig onverzadigd is) binnen.

(ik drink gemiddeld 4,5 liter water per dag, dus daar kan het niet aan liggen)

Ik heb zelf het idee dat ik veel vocht vasthoud door de hoge dosering aan creatine die ik steeds binnenkrijg (15 gram per keer) en misschien ook wel door de hoge hoeveelheid simpele suikers (dextrose van de megagrow). Ik train variëren van 3-6 keer per week. Op rustdagen geen creatine.

Denken jullie dat mijn vermoeden juist is, of zou het ander oorzaken kunnen hebben. Indien mijn vermoeden juist is, zou ik dan een andere creatine bron moeten gebruiken. Verder een vraag, hoe je in het algemeen kan voorkomen dat je veel vocht vasthoudt.

Laatst bewerkt:
15 gram creatine per dag is inderdaad teveel. Van een normale hoeveelheid - 5 gram per dag - krijg ik al een beetje bolle kop. Ik denk dat daar de oorzaak ligt. Misschien is een aparte whey en creatine pot een beter plan, kan je precies doseren wat je binnen wilt krijgen.

Overigens hoorde ik toevallig vandaag dat er al een tijdje 'nieuwe' soorten creatine op de markt zijn, die het vocht vasthouden zo goed als uitsluiten. Geen idee of het echt werkt, maar daar kunnen sommige hier je vast wat meer over vertellen.

naast megagrow zou ik weightgainer nemen.
waarom neem je op rustdagen geen creatine?

VOcht kan ook in je voordeel werken, lekker zwaar trainen bijv.

• Topic Starter Topic Starter
naast megagrow zou ik weightgainer nemen.
waarom neem je op rustdagen geen creatine?

wat voor nut zou weightgainer moeten hebben? Ik heb een solide voedingsschema en zie het nut van extra koolhydraten in de vorm van een shake absoluut niet in. Ik eet liever vast voedsel, met het thermogeen effect daarvan in ogenschauw nemend

VOcht kan ook in je voordeel werken, lekker zwaar trainen bijv.

dat kan wel zo zijn, maar ik word gewoon erg lelijk met zo'n bol hoofd. Ik wil er nog wel normaal bij kunnen lopen en niet met een plofkop rondlopen.

Maar welke soort creatine is dat, waarbij je geen vocht vasthoudt?

Snap ook niet dat je voor en na de training die megagrow neemt...staat toch duidelijk iets anders op de verpakking. ;) Gewoon alleen na de training nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Snap ook niet dat je voor en na de training die megagrow neemt...staat toch duidelijk iets anders op de verpakking. ;) Gewoon alleen na de training nemen.

ik haal de meeste van mijn voedingsinfo van T-nation vandaan. Aan de hand van hun info heb ik bepaald dat ik rond mijn training ongeveer 60-100 gram simpele koolhydraten moet binnenkrijgen en rond de 60-80 gram eiwit. Megagrow, aangevuld met whey voldoet redelijk aan die eis. Alleen begrijp ik dat de creatine aan de hoge kant zit.

Ik ben wel al een tijdje op zoek naar maltodextrine, alleen kan ik deze nergens vinden. Als ik deze heb kan ik dus zelf apart creatine, carbs en eiwitten mixen.

Laatst bewerkt:
Toen ik stopte met het gebruik van megagrow was ik na 2 weken al het vocht kwijt (met behulp van 1 liter groene thee drinken per dag)

Terug
Naar boven