Esperantisto
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 26
Bij refeeds had ik idd ook enorm last van dat schuldgevoel en/of wroeging als je dit wat vetter invulde. Het is ook een enorme draai die je moet geven aan een low-carb dieet. Nu het meer low-carb en low-fat is geworden, is dat al wat makkelijker.
Maar 2x per week gewoon een halve dag niet aan 'correct' eten hoeven denken is effectiever dan maar 1x per week een hele junkdag losgaan.
Ik reken het ook 1-2 dagen van tevoren uit. Heb het nu dus vastgelegd op
- 1 zak chips
- 2 puntjes rijstevlaai (150-175g?)
- 2 kopjes koffie met marshmallows
- chocolademousse
O ja, en extra pindakaas en 4 sesamknäckebröd bij het ontbijt.
Resulteert in 3500 kcal. Het is niet gezond, het is geen BB maar wel lekker.
En ik ben er nu onderhand achter dat micromanagement niet zo belangrijk is als macromanagement. Eerst aan de kcals denken, dan aan de grammen eiwit, KH en vet en zo mogelijk ook je goede vetjes binnen krijgen. En als je dat 5 van de 7 dgn compleet in orde hebt en dan ook nog van de resterende dagen de helft van de dag in orde.. dan kunnen er heus wel 2 halve junkdagen bij.
In elk geval: het is een wereld van verschil qua stress.. gewoon: no worries, be happy!
For the record, die dag met zo weinig waterwinst was met:
- zelfde extra pk en sesamroggeknäckebröd
- 10 rijstwafels met halvajam, Zweedse (Ikea)kruisbessenjam, berghoning , light kaas (20+) en boerenkruidenkaas (48+) , minizakje snackajacks, minizakje sojachips en chocomousse light.
Rijstwafels zijn bekend lijnvoer.. het lukt mij niet om er maar 2 van te nemen, krijg er een vreetkick van.. dus waarom niet voor je junkdag gebruiken ? Miss ook wel voor een refeed geschikt, maar nu pretendeer je tenminste niet dat je het vetarm gaat doen. Of fructose arm al wil ik het aandeel sucrose en fructose zeker niet te hoog laten worden.
Maar 2x per week gewoon een halve dag niet aan 'correct' eten hoeven denken is effectiever dan maar 1x per week een hele junkdag losgaan.
Ik reken het ook 1-2 dagen van tevoren uit. Heb het nu dus vastgelegd op
- 1 zak chips
- 2 puntjes rijstevlaai (150-175g?)
- 2 kopjes koffie met marshmallows
- chocolademousse
O ja, en extra pindakaas en 4 sesamknäckebröd bij het ontbijt.
Resulteert in 3500 kcal. Het is niet gezond, het is geen BB maar wel lekker.
En ik ben er nu onderhand achter dat micromanagement niet zo belangrijk is als macromanagement. Eerst aan de kcals denken, dan aan de grammen eiwit, KH en vet en zo mogelijk ook je goede vetjes binnen krijgen. En als je dat 5 van de 7 dgn compleet in orde hebt en dan ook nog van de resterende dagen de helft van de dag in orde.. dan kunnen er heus wel 2 halve junkdagen bij.
In elk geval: het is een wereld van verschil qua stress.. gewoon: no worries, be happy!
For the record, die dag met zo weinig waterwinst was met:
- zelfde extra pk en sesamroggeknäckebröd
- 10 rijstwafels met halvajam, Zweedse (Ikea)kruisbessenjam, berghoning , light kaas (20+) en boerenkruidenkaas (48+) , minizakje snackajacks, minizakje sojachips en chocomousse light.
Rijstwafels zijn bekend lijnvoer.. het lukt mij niet om er maar 2 van te nemen, krijg er een vreetkick van.. dus waarom niet voor je junkdag gebruiken ? Miss ook wel voor een refeed geschikt, maar nu pretendeer je tenminste niet dat je het vetarm gaat doen. Of fructose arm al wil ik het aandeel sucrose en fructose zeker niet te hoog laten worden.

en 2 koppen koffie met minimarshmallows) en Espi is innig tevreden. Zit dan zo ongeveer 500-1000 kcal boven onderhoud.
.
. Gelukkig heb ik geen last van een slechte stofwisseling.