AndroidHealthClinic

Vochttoename na een refeed? Ervaringen!?

Espi wat ben jij een freak verdomme :)

Ik weet dat je er niet voor bent maar ik heb doe het gewoon zo, ik heb ook een traag metabolisme maar als ik wil afvallen probeer ik gewoon ipv me te verhongeren gewoon nog steeds lekkere dingen te eten en 2x 25-40 mins cardio per dag te doen.

Zelfs met dagelijks junkfood te eten val ik nog 1-2 kg de week af als ik wil op deze manier

Ik ben trouwens ook volledig van mening dat er teveel variabelen zijn binnen je lichaam op dagelijkse basis om met een voedingsschema te werken.

Dit is dan zowel in 'bulk' als 'cut', de ene dag kan ik probleemloos zonder energiedipjes op 1500 cals draaien terwijl ik een dag later mss 3000 cals moet eten om me normaal te voelen.

Ik begin dan ook meer en meer tot de theorie te komen dat jezelf op vaste tijdstippen volproppen de grote oorzaak is van vet worden in de bulk (dus niet per se het hoge aantal totaalcals). Ik vind dat je het gewoon voelt dat je lichaam de ene dag probleemloos 4000 cals verwerkt (en dus ook nodig heeft) en mss kort erna je de ganse dag volledig opgeblazen rondloopt en er mss maar 3000 gegeten hebt...

Tis veel te simplistisch om gewoon elke dag dezelfde hoeveelheden (van hetzelfde ook wel) op dezelfde tijdstippen te eten.

Eet gewoon wanneer je honger hebt en als jou activiteitsniveau en trainingsintensiteit voldoende aanwezig zijn zal je wel op weekbasis gezien genoeg honger hebben om je benodigde cals op weekbasis binnen te krijgen

Mijn theorie bij deze : Eat for need, not need for eat (LOL)

• Topic Starter Topic Starter
Jij hebt het makkelijker als man. . maar geloof nu wel langzamerhand dat ik me TE veel moeite heb gegeven om iets te bereiken. Wel een beetje zuur als je dat pas laat bemerkt. Mijn onderhoud blijkt 2300 kcal te zijn. Met 1300-1500 kcal gedurende 5 dagen kan ik me 2x een halve junkdg veroorloven.

Tonijnsoepje was echt lekker hoor.. net zoals de met een flinke knoflookteen opgewarmde garnaaltjes.
Heb trouwens vandaag als experiment 3 chocoladepindakoekjes gegeten (aanbieding) a 160 kcal. Heel lang over getwijfeld en over nagedacht.
Eindoordeel : niet lekker genoeg, het is de kat op het spek binden , bovendien kruimelt het te veel. Fruit (abrikozen, rozijnen, pruimen of vijgen) of snoep is makkelijker. Kwam dankzij tonijn, koolvis en garnalen toch nog op 1500 kcal uit (toelage voor sportdagen).

Denk dat ik de te veel gekochte koekjes slijt aan sportschoolgenoten ;)

• Topic Starter Topic Starter
Moen...het is heel moeilijk af te gaan op honger als je 20 jaar lang niet goed gegeten hebt. Nu ongeveer kan ik dat na 3 jaar vlijtig netjes eten een beetje aanvoelen. Zodra ik hoge GI KH eet buiten trainingen om, is dat 'gevoel' er ook niet meer. Dat vereist lage-GI KH.
Probleem is dat die niet altijd goed te verteren zijn... anders hoefde ik dat pureren niet uit te voeren of er enzympillen voor te nemen.
De hoge GI KH zijn uitstekend verteerbaar maar geven een suikerdip.
En te veel fruit (lage GI) geeft ook haar typische eigen problemen, tenzij je opnieuw dat fruit voor en tijdens de trainingen inneemt.

In elk geval ben ik blij dat ik nu zo goed reageer op veel Kh zonder er zo gruwelijk veel vocht door vast te houden als voorheen. En nog af te vallen ook ondanks het junken.

Terug
Naar boven